Hej alla,
Jag har ett problem med att det bara rinner varmvatten ur kranen. Det spelar ingen roll om jag vrider till helt kallt. Fortfarande varmt. Fick då rådet att byta ventilhylsa med packning och det är beställt. Men problemet är att jag hittar ingenstans där jag kan stänga av vattnet under köksbänken. Bor i bostadsrätt. Kolade på Youtube och där hade killen så kallade baufix?kran. Så här ser det ut under köksbänken. Är det så att jag behöver någon typ av nyckel för att skruva så att vattnet stängs av?
Super tacksam för er hjälp och råd..
Jag har ett problem med att det bara rinner varmvatten ur kranen. Det spelar ingen roll om jag vrider till helt kallt. Fortfarande varmt. Fick då rådet att byta ventilhylsa med packning och det är beställt. Men problemet är att jag hittar ingenstans där jag kan stänga av vattnet under köksbänken. Bor i bostadsrätt. Kolade på Youtube och där hade killen så kallade baufix?kran. Så här ser det ut under köksbänken. Är det så att jag behöver någon typ av nyckel för att skruva så att vattnet stängs av?
Super tacksam för er hjälp och råd..
Nej, du har inga avstängningsventiler på bilderna.
Eventuellt kan du ha avstängningsventiler i badrummet som även täcker köket.
Om du inte har några avstängningsventiler i din bostadsrätt så får du prata med föreningen (vicevärden, vaktmästaren, etc) så att dom stänger av vattnet, då blir det flera bostadsrätter som berörs.
När du får vattnet avstängt så byter du vinkelkopplingarna till vinkelventiler, tex
https://www.vvsobygg.se/vatette-minikulventil-i-vinkel-med-vred.html
Eventuellt kan du ha avstängningsventiler i badrummet som även täcker köket.
Om du inte har några avstängningsventiler i din bostadsrätt så får du prata med föreningen (vicevärden, vaktmästaren, etc) så att dom stänger av vattnet, då blir det flera bostadsrätter som berörs.
När du får vattnet avstängt så byter du vinkelkopplingarna till vinkelventiler, tex
https://www.vvsobygg.se/vatette-minikulventil-i-vinkel-med-vred.html
Hej och tack för svaret.Demmpa skrev:
Nej, du har inga avstängningsventiler på bilderna.
Eventuellt kan du ha avstängningsventiler i badrummet som även täcker köket.
Om du inte har några avstängningsventiler i din bostadsrätt så får du prata med föreningen (vicevärden, vaktmästaren, etc) så att dom stänger av vattnet, då blir det flera bostadsrätter som berörs.
När du får vattnet avstängt så byter du vinkelkopplingarna till vinkelventiler, tex
[länk]
Jag har en avstängning är ventil i badrummet för kallt vattnet men inget för varm vatten som jag kan se. Vi har bergvärme i bostadsrätten.
Kommer ju inte bli kul om jag ska renovera köket. Då måste jag ju stänga av vattnet för alla i huset.
Klicka här för att svara

