Hej
Jag vill lägga trallplattor på min balkong/loftgång. Problemet är att föreningen var tvungen att lägga ny beläggning på grund av få till fallet. Så jag har bara 1 cm i höjdskillnad dörr till golv. Vilket gör att de flesta tralllösningar går bort.

Så jag tänkte trallplattor + konstgräs. Men till saken :). Av alla färdiga trallplattorlösningar så hittar jag ingen med avslutningslist (annat än de i plast). Alla bara förutsätter att man bygger ut till kanten.

Så två frågor.
1. Någon som har tips på trallplattor som också säljer med en avslutningslist som tillbehör?
2. Alternativt, hur gör man en bäst själv. Vilket trä skall man välja osv.

Bifogar en liten ritning hur jag tänkte.

Mvh

• Ritning för balkong med trallplattor, konstgräs, avslutningslist, och höjdskillnad mellan dörr och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Varför inte konstgräs på hela?
Du kommer nog slå tårna i kanten mer än en gång

Hej Åsa.
Jo jag har tänkt den tanken också. Kankse är enklast.

Så, tips på bra konstgräs med bra avrinning av vatten mottages tacksamt :). Vi har inte det bästa fallet utåt på våra balkonger.

Eller fungerar vilket konstgräs som helst som har "plastfötter" på undersidan?

Åsa Lund
Absolut enklast att bara köpa metervara och rulla ut. Skulle tro att alla med piggar på dränerar ok . Köp inte billigaste kvalitén om du tänker bo kvar några år.

Hepp, då köpte jag lite könstgräs mest för att testa.
Visade sig att det är för lite utrymme under dörren. Försökte även klippa ned provbiten. Så antingen såga i en ytterdörr. Är det lämpligt? Eller något annat knix.

Vill helst inte gärna lägga en matta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.