Byggahus.se

Avslutad: Vinn testvinnande luftkonditionering

1. Annelie Hultberg
    Administrator · Skåne · 161 inlägg

Annelie Hultberg

Administrator
    Woods-Cortina-Silent-forum.jpg
    Vinsten denna vecka kommer från Hylte Jakt- och Lantman och är en Wood’s luftkonditionering Cortina Silent, vinnare i test av bästa portabla luftkonditioneringar. Den har en digital touch-panel som gör den mycket enkel att använda. Det är lätt att flytta den dit den behövs för tillfället och med det inkluderade fönsterkitet slipper du göra fula hål i väggen, den varma luften leds enkelt ut genom ett fönster. Den sänker temperaturen snabbt och effektivt och passar rum upp till 35 kvadratmeter.

Värde: 6445 kr

Så här tävlar du:
    Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna Cortina Silent, i ett inlägg i den här tråden.
    Fråga: Vilken kapacitet för avfuktning har Cortina Silent (liter/dag)?
    Svaret hittar du här: Hylte-Lantman.com
    Vinnaren utses fredagen den 21 maj.
    OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
    Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
    -----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Hylte Jakt- och Lantman för att de sponsrar den här tävlingen.

• Laddar…
  2. Stefflo
    Husägare · Västmanland · 421 inlägg

Stefflo

Husägare
    Svar: Avfuktning: 33,6 liter/dag

Varmt och jävligt redan nu då 80% av alla våra fönster har syd eller sydvästläge.

3. N
    Medlem · 149 inlägg

@ndreas

Medlem
    Avfuktning: 33,6 liter per dag

Jag tänker att min bror som allt för ofta lider av migrän skulle få denna (om jag vinner). Att slappna av i ett väl kylt rum kan underlätta då besvären gör sig påminda! (y)

4. Keiller
    Husägare · T-län · 1 261 inlägg

Keiller

Husägare
    Avfuktningskapaciteten hos Wood's Cortina Silent är 33,6 liter/dag.

Jag vill vinna den här. Inte för min egen skull utan för att kunna installera den hos svärmor, som har kol och inte mår riktigt bra med nuvarande bristfälliga ventilation i lägenheten hon bor i.

Med en sån här tror jag att det skulle bli drägligare inomhusklimat hos svärmor, främst under sommarmånaderna.

• Laddar…
  5. MHellmin
    Renoverare · Stockholm · 4 inlägg

MHellmin

Renoverare
    • Stockholm
    • Lägenhet, 2000-talet
    • Medlem jul 2020
    • 4 inlägg

Jag och min pappa håller på att renovera en gammal stuga som står på deras tomt. Syftet är att barnbarnen som hälsar på ska kunna bo där på somrarna och en luftkonditionering av den här klassen skulle vara helt perfekt att använda där då stugan kan bli ganska varm om solen ligger på.

6. A
    Medlem · 179 inlägg

ati

Medlem
    Svar: Den avfuktar 33,6 liter/dag

Nu när jag redan är tvingad att jobba hemifrån, varför inte självisolera mig ännu mer med stängda fönster, mindre pollen och ett välkylt hemmakontor :strong:

7. N
    Medlem · 45 inlägg
    7145560E-C4BF-4C0D-BCCC-7C7B189D2A27.jpeg Svar:
    • Avfuktning: 33,6 liter/dag

• Motivering: I vår ganska nybyggda stuga på 1,5 plan blir det ofta väldigt varmt på ovanvåningen på sommaren. Barnens sovrum ligger där uppe och det vore skönt för dem att få ned temperaturen innan de ska gå och lägga sig! Faktiskt har vi samma problem med vårt hus i Lund och eftersom den är portabel skulle vi kunna ta med den som en extra familjemedlem på semestern!

8. F
    Medlem · 2 inlägg

-Fredde-

Medlem
    Avfuktning: 33,6 liter/dag.

Denna AC skulle göra min sambos sommar! Hon är gravid i 8e månaden och vårt sovrum är mot söder, denna skulle göra under för oss!

• Laddar…
  9. Henrik.woll
    Elektroniktokig · Kungälv · 396 inlägg

Henrik.woll

Elektroniktokig

Då dottern har fått sovrummet på skuggsidan av övervåningen är mitt och frugans sovrum nästan outhärdligt varmt sommartid, nu har vi även en nyfödd så att kunna få det behagligt hade varit underbart:love:

10. S
    Medlem · 28 inlägg

Savaric

Medlem
    Svar: Avfuktning 33,6 liter per dag.

Motivering: jag vill vara en cool kille enkelt.

• Laddar…
  11. D
    Husägare · 2 inlägg

DrOneTwoThree

Husägare
    Avfuktning: 33,6 liter per dag.
    Jag tycker jag ska vinna så kan jag lära barnen om energi snåla hus framöver, Huset från 1922 i trä, påbyggd del 1964. Fasad tegel pålagt. Huset har kopplats till fjärrvärme innan vi tog över. Denna kombination med husets ursprungliga funktion är satt ur spel. Vintern är superkall och sommaren otroligt varm. Finns inget mellanläge, så en luftkonditionering i mitt hus är en bra början för att svalka mina 3 barn så dom inte kokar över och är närvarande och kan lyssna på pappas förklaringar varför vårt hus är så varmt men inte grannarnas

• Laddar…
  12. N
    Medlem · 161 inlägg

nevinator

Medlem
    Avfuktning: 33,6 liter/dag

På grund av försenat husbygge tvingas familjen spendera ännu en sommar i Sveriges kanske hetaste lägenhet. Denna gång dock också med min sexmånaders dotter. Enbart södervända fönster och Corona-hemmajobb, jag bävar. Kanske kan en Cortina Silent göra sommaren uthärdlig?

13. Karlia
    Medlem · 1 803 inlägg

Karlia

Medlem
    Avfuktning 33.6l per dag.

Jag klarar inte av att tänka, skriva, sova eller något i värme. Med tanke på grannarna (radhus) kan jag inte installera luftkonditionering med utedel då det skulle störa.
    En portabel vore underbart!

14. knuddk
    Medlem · 1 inlägg

knuddk

Medlem
    33.6

Skulle behövas i fritidshuset när det varmt ute blir det som en bastu inne.

15. S
    Medlem · 104 inlägg

Sona2012

Medlem
    Avfuktning: 33,6liter/ dag

Vill vinna för att ge till sambon. Vi ska separera i sommar och hon och sonen( som stannar med henne) tål inte värme så bra, över 24 grader och de blir griniga, en portabel AC skulle perfekt för dem i den nya lägenheten

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.