Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.
Totalt värde cirka: 4 300 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: [länk]
1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smidig och lättförvarad snöslunga
[bild]
Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.
Totalt värde cirka: 4 300 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: [länk]
1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: X. 6 meter
Om jag vinner hoppas jag att det kommer massor av snö som jag till grannen får skicka.
Som det ser ut nu är det bara tö så jag och grannen i sämja glögg kan dricka.
Nu hoppas vi på en riktig vinter med mycket snö och sol,
bättre än vi hade i fjol.
Rygg och armar vill jag dock gärna spara,
att skotta vår uppfart är en riktig mara.
Så kan jag lägga min ork på lek och stoj,
att busa med barnen är mera skoj!
Jag behöver den inte själv, men min pappa har stor uppfart med backe, och dessutom utsliten rygg. när det har snöat ordentligt tar det ibland 2-3 dagar innan han skottat såpass att han kan komma iväg från huset. Brevlådan står vid det röda krysset, men där har ju snöplogen oftast löst problemet.
Jag riskerar måhända att framstå som en opportunist när mitt första inlägg blir detta, men som nybliven husägare tar jag varje tillfälle jag kan få.
Svar: Sex meter
Motivering:
När snön gör entré och tar oss med storm,
så står den sig slätt, min ynkliga form.
Ack, mager och späd, så blevo min lott,
men sanningen är, man får det man sått.
Jag borde ha lyft en vikt eller två,
om dagarna ej voro fyllda ändå.
För vem skonar snön, när uppfarter täcks?
Kom, räddning i nöd, kom EnergyFlex!
Jag riskerar måhända att framstå som en opportunist när mitt första inlägg blir detta, men som nybliven husägare tar jag varje tillfälle jag kan få.
Svar: Sex meter
Motivering:
När snön gör entré och tar oss med storm,
så står den sig slätt, min ynkliga form.
Ack, mager och späd, så blevo min lott,
men sanningen är, man får det man sått.
Jag borde ha lyft en vikt eller två,
om dagarna ej voro fyllda ändå.
För vem skonar snön, när uppfarter täcks?
Kom, räddning i nöd, kom EnergyFlex!
Ditt nick antyder att du finns där det är lite för stora snömängder för denna slunga.
Ditt nick antyder att du finns där det är lite för stora snömängder för denna slunga.
Haha, ja, trakterna kring Malgomaj kräver sina maskiner! Som uppväxt ett stenkast från sjön är det fortfarande "hemma" för mig, men sedan några år tillbaka bor jag i Stockholm och här borde denna granna maskin kunna härja fritt.
Vi kommer att ha hantverkare jobbande merparten av vintern. Det innebär att vi dels måste skotta vanliga uppfarten, dels måste skotta bakvägen som de kommer att använda för att köra in material och för att lämna plats för två containers. Efter flytten är vi totalt slut i kroppen båda två, och vill verkligen inte skotta så mycket. En snöslunga skulle vara räddningen.
Skulle önska vinna denna då jag om nån månad kommer ha en nyfödd och en tvååring och en gubbe som jobbar mer än hela dagarna. Skulle underlätta enormt att slippa gå med skyffel en längre stund med dessa små godingar <3
Framförallt som man får ta fram den där skyffeln tre-fyra gånger om dagen
AL-KO ser så liten och smidig ut att jag tror man skulle kunna ta den i bilen och hjälpa andra skotta, förutom att det vore otroligt HÄFTIGT att äga en dylik mojäng till den egna gårdsplanen och bilplatsen. Dessutom älskar jag att behandla natur och miljö varligt - slungan släpper inga avgaser och går mycket tystare än en bensindriven...
Och så har vi rätt mycket nysnö... nästan jämt... i Lappland...
Om jag, som jag hoppas, vinner skulle den bringa stor nytta för min gamla far som 80 år gammal kämpar på med allt vad egnahemsägande innebär, och där snöskottning nog är bland de tyngsta sysslorna.
Innan den skulle levereras till honom skulle jag såklart ta den på en provtur själv, för att se om jag kanske skulle köpa mig en egen.