Svar: 2 z-wave

En av de stora diskussionsämnena på lunchrasterna är smarta hem. Har därför börjat lite smått med Philips Hue och har planer på rörelsesensorer, brandlarm, hemlarm och liknande, men har ännu ingen kontrollenhet som knyter ihop detta. Vill givetvis få till ett bra ekosystem och kunna utöka med olika enheter.

2. Z-Wave

Aahhh, äntligen ett smart system baserat på ett bra IoT protokoll är precis vad jag behöver. Att man kan bli informerad på distans är bra när ungarna är själva hemma.

2. Z-Wave

Jag har hållit på och tragglat länge nu med att försöka installera en Raspberry Pi med OpenZWave och Domoticz, men jag är väldigt nära att ge upp nu och skulle jag vinna ett startpaket av devolo Home Control så skulle min lycka vara gjord.

Svar.2
Är ute efter något smart och enkelt och detta system verkar vara något åt det hållet.
Har 23 fönster och 5 dörrar och brandlarm behövs ju alltid och detta paket går ju lätt att bygga ut.

Svar nr 2.

Wow, drömmen vore inbrotts- och brandsäkerhet som skyddar vår nyrenoverade villa.
Gediget trähus med snart 100 år på nacken. Hoppas på en överraskning till min oerhört tekniske man.
Själv dammsuger jag så länge... ;-)

Då var tävlingen avslutad.

Tävlingsledaren @Elina Blom Westergren är sjuk idag och hon kommer att dra en vinnare när hon är tillbaka på måndag.

Svar: WiFi!
Det skulle kännas tryggt att få full koll på stugan hemifrån med ett Delovo startpaket, som sen går att bygga ut efter behov!

Hej allesammans, ledsen för sen dragning men jag har legat sjuk. Nu är jag på benen igen och det är dags för det stora avslöjandet, vem som vunnit veckans (förra veckans) tävling! Så vi kör en trumvirvel och... förra veckans vinnare är ingen mindre än... Maximm! Stort grattis! Vi känner igen oss i situationen med plånbok som tryter och hus som sväljer pengar. Hoppas att detta livar upp lite.

Motivering: Som husbyggare tryter budgeten och plånboken skriker efter en ände på alla utgifter. Budgeten för larm minskade och minskade; larmet består nu av en överviktig katt och en arg "ingen-reklam" skylt vid dörren. Så hjälp oss komma igång med ett propert hemlarm som påminner oss om att ta med jobbets brandsläckare vid brand då även denna budgeterats bort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.