Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktyg med multiborste till trädgården

[bild]

Snart kommer våren och då är det dags att rensa upp och städa fint inför ännu en säsong ute i solskenet. Att rensa mellan plattor, rengöra trädäck och ta bort mossa är kanske inte världens roligaste arbete, men det blir desto roligare med rätt verktyg. Veckans vinnare tar hem den sprillans nya produkten OPC1815 från Ryobi. Det är en multirensare/plattrensare som kommer med både stålborste och allroundborste så att du tidseffektivt kan rengöra olika typer av ytor. Du får även med batteri och laddare. OPC1815 ingår i Ryobis One+-system vilket gör att du kan dela batteriet med andra 18-voltsprodukter från samma tillverkare.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger OPC1815
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3,5 kg
X. 4 kg
2. 4,5 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 1 3,5kg

För jag har ingen sån enu.

Svar: 1.

Den skulle underlätta vårstädningen av farstutrapp, trädäck, pergola, stengångar och växthusgolv.
Dessutom kan jag (frun) bli av med lite hårdjobbad smuts i stallet och grabben, som älskar maskiner, kan nog tänka sig att hjälpa till med städningen om den maskindriven :)

3.5kg utan batteleri

"Vi lägger ölandsten! Vi kan få gratis på skänkes annonser. Det kommer bli skitbra. Man behöver inte göra mer än lägga dem på plats, sen är de snygga helatiden"

Det finns en anledning att de skänkes bort... Snälla jag behöver denna :)

Svar 1
Den här vore en dröm att ha både tull altanen i norrläget som är grön av alger och stensättningen på framsidan.
Häftigt att också kunna bygga på med verktyg då detta märke har otroligt mycket att välja på med samma batteri.

Stort grattis till vinsten Rackartekla! Du vinner multiborsten i vår veckotävling. Vi hoppas att den kommer till nytta på dina olika uteplatser :D!

Motivering: Å vad glad jag blev när jag såg denna förträffliga maskin. Jag har en uppfart, en infart och en altan med massor små plattor. Varje år börjar jag rensa med allt jag hittar från spik till ogräsjärn. Inviterar barnbarnen att hjälpa till och de tycker det är roligt ett tag. Problemet är att det är så många små sprickor med ogräs och mossa att arbetet aldrig tar slut. Jag har redan ett flertal maskiner från Ryobi och de är alla mycket bra. Tack vare detta har jag ju redan tre batterier. Jag skulle verkligen bli glad om jag vann denna maskin!

F frollic123 skrev:
Svar: 1. 3,5kg (utan batteri)

Jag har en 30m2 balkong till min hyresrätt som behöver fräschas upp nu till våren. Tyvärr har man begränsat med tillgång till vatten i närheten, så en sådan borste hade nog halverat arbetstiden :)
Bra idé!

Alternativ 1: 3,5 kg utan batteri. (Men vem använder den utan batteri?)

Jag har inget behov av den själv – undantaget min balkong, då.
Min syster och svåger har hjälpt mig och alltid ställt upp för alla, så de kan vara värda maskinen, i synnerhet som de har plattgångar, murar och en stor träaltan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.