Svar: 1, 5 liter/minut

Är stendöv och det händer ofta att jag glömmer stänga av vattnet när jag halvvaken drar iväg på morgonen och ibland blir det trevliga överraskningar i form av översvämningar när jag väl kommer hem så en sådan skulle bespara mig mycket besvär! :)

Redigerat:
Svar: 1

Har idag en blandare som fungerar sådär.
Och med stor bacill-skräck vore det skönt med en blandare som folk inte petar på med sina skitiga händer!
Sen är man ju även lat av naturen så det vore ju bekvämt också ;)

5 liter per minut.

Jag kommer att spara en del vatten på det låga flödet, men mest kommer jag att spara på den automatiska avstängningen. Det är bra för både plånboken och miljön. Just nu bygger jag ett helt nytt badrum, och då skulle den här passa perfekt med snygg design och kvalitet :-)

Svar: 5 liter/minut.

Med tre (snart fyra) barn i familjen slösas det ordentligt med vatten tyvärr. Att lära barnen att spara på vattnet både för miljöns skulle och även för hushållets ekonomi är dessvärre inte så lätt.

Denna sensorstyrda kran hade dessutom passa utmärkt i det badrum vi håller på att totalrenovera och som beräknas vara klart till våren 2016.

Sen jag jag ju även tillägga att jag tycker det hade varit sjukt coolt med en så också! ;-)

Svar: 5l/min
Vad är viktigare än att värna om miljön vi lämnar efter oss. Stort och smått, alla förändringar är ett plus. Behöver nya kranar till både badrum och kök, vill gärna vinna!

Svar: 5l/min

Har både en mamma och en syster som är extrem infektionskänsliga pga av långvariga sjukdomar. Samtidigt har vi småbarn som gärna "kladdar" på blandaren i badrummet. Med denna blandare skulle vi inte behöva sprita lika noga när mamma eller syster kommer till vårt hus på besök eftersom blandarna är beröringsfria. Vore kanon!

Skulle vara underbart och ekonomiskt med en kran med sensor då dottern på nästan 2 år älskar att leka i kranen med vattnet. Dessutom tillkommer då mindre bakterier efter toalettbesök då ,an inte behöver röra kranen.

5 l/min
Den skulle passa perfekt på lilltoan, där handfatet används 98% till att tvätta händerna. Lite bakterienoja och små barn som har lite svårt att hantera en vanlig blandare gör att en automatisk är perfekt. Men i ärlighetens namn, så är den största orsaken att jag är barnsligt förtjust i ny teknik.

5/l är rätta svar

Har ett "ruckel" av ett hus som vi har snickrat på i årtal(det lär bli fint någongång), badrummen är kvar att renovera och en stor utgift(vi har tyvärr drabbats av 10års "sjukan" - alla vitvaror är under utbyte). Vi köper vatten från grannens brunn och med eget avlopp är det viktigt för miljön och för kostnaden att tänka att vi ska spara på vatten åtgången. Till saken hör också att jag gillar inte baciller och har redan installerat censor styrda tvåldispensers och hoppas att med rätta kranen få ha ett fräscht, nytt och miljövänligt badrum:)

Rätt svar 5 liter.

Motivering: Vi skall nu under hösten bygga ett badrum och skall snart börja planera. Denna hade varit en perfekt start på planeringen samt en mycket bra komponent i vårt kommande badrum.

S
Svar: 5L/min

En sensorstyrd kran har stått högt på önskelistan ganska länge nu, vi har en gammal kran av typen med 2 vred på, dessa går trögt, och med konstanta inflammationer i tummarna så kan det ibland vara ett riktigt projekt att få tvätta händerna. En sån här manick skulle spara vatten, men framförallt göra vardagslivet lite enklare.

Svar: 1

Efter att ha renoverat så mycket i huset tar både fantasin och kassan stryk. Nu har vi ett badrum kvar att fixa och det skulle hjälpa att ha åtminstone blandaren till tvättstället fixad.

5 liter//min
Jag har precis köpt en lägenhet o skall renovera badrum o kök. Varför jag tycker att just jag skall vinna är för att vi som har skriv o läsproblem har svårt att göra en bra formulering. Jag är så trött på att vi nästan aldrig får chansen att vara med o tävla på lika villkor.

Svar 1: 5 liter
Jag har inte vunnit tidigare, so make my day! :)

Svaret är X, 6 liter per minut.

Med två barn under 3 år blir det väldigt mycket kladd av mat, lera, gräs, målarfärg och annat smått och gott som de små liven hittar. Idag har vi en gammaldags blandare med ett vred för varmt och ett för kallt. En ny beröringsfri blandare skulle dels minska allt kladd runt handfatet men även underlätta så till vida att barnen förmodligen skulle kunna sköta tvättandet någorlunda självgående utan risk för brännskador.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.