Denna skulle min son på 2 år bli superglad över, speciellt nu när han ska få en lillebror att dela våran uppmärksamhet med. Och så skulle vi förhoppningsvis slippa jaga honom när han vill springa över vägen till grannarnas lekstuga varje dag=)
Snart dags för mig att vara pappaledig och med två tvillingkillar hade det varit guld om de kunnat roa sig själv så jag kunde fixat allt som redan skulle varit fixat på kåken.
Vi har byggt hus och skaffat barn och eftersom vi gör mycket själva har det kostat otroligt mycket tid och ork och någon lekplats för barnen som nu är 1,5 resp 4 år har det inte hunnit bli. Planen var att äntligen snickra något glädjande till barnen i sommar, men nu åkte min fru på cancer i armen så jag har fullt sjå med att ta hand om barnen själv och orken lyser med sin frånvaro. En färdig lekborg skulle betyda mycket för barnen och pappas samvete och ork.
Vi har planer på att bygga en uteplats nu under sommaren, och det finns en perfekt plats bredvid huset som nästan alltid ligger i solen. Det finns dock två bekymmer med denna plats, ett litet och ett stort.
Det lilla bekymmret är att det fortfarande ligger en jordhög där sedan husbygget för några år sedan. Högen måste bort, men det är ju som sagt ett litet bekymmer.
Det stora är att jag på denna jordhög har byggt en liten plattform för grabbens rutschkana, så det måste ordnas en ny plats för denna aktivitet, innan vi kan börja tänka på att bygga uteplatsen!
Skulle vi vinna denna lekborg så skulle grabben bli helnöjd, och vi skulle kunna börja bygga uteplatsen tidigare!
Har en grabb som fyller 3 år nu i sommar, hade varit den bästa presenten att kunna ge han denna. Han gillar att åka rutscha men vi har långt till närmasta så det blir inte av så ofta. Hade även grannbarnen kunnat komma över åka, så han hade fått vänner på köpet.
Svar nr : 2
Perfekt då barnbarnen kommer på besök , vi har 5 st en på 11 år och 2 på 6 och det minsta fyllde 1 år i januari , vi har 5 barn , de är fortfarande 2 st som är utan barn , denna den största av gåvor .
2. imp. furu.
Vore kalas att smälla upp denna på sommarstugetomten. Ser redan framför mig hur kanan låter barnan glida ut i sjön till ett uppfriskande dopp efter en heldags lek i sommarsolen.
Svar2. Impregnerad furu.
Då vi bor ute på landet med 4 barn mellan 0-6år vore det perfekt att ta få lekborgen till barnen istället för att ta barnen till lekborgen .
2. Impregnerad furu.
Nu måste jag imponera på barnbarnen och alla inbjudna gästers barn vid min 60-årsdag, som hålls på mina dotterfamiljers ombyggda vandrarhem.
Tänk vad mycket som hadde hunnits med ifall ungarna haft nåt sånt kul att roa sig med. Sen när dom sover så går jag ut i mörkret och smygåker lite bara för att det är så roligt
Rätt svar är Impregnerad furu.
Mina två flickor på 3.5 och 2 år skulle bli överlyckliga av att ha en egen lekborg! Samt att jag kanske skulle få mer tid till att bygga på altanen runt huset