16 miljoner färger.

Läste att ögat kan uppfatta omkring 10 miljoner färger. Så nu vill jag testa vilka av de 16 miljonerna jag kan se och vilka jag inte kan se :D

nikasp
Svar 1. 16 miljoner färger

Väldigt taggad att börja med Hue hemma. Barnen har fått vårt gamla sovrum och vi ska äntligen in med 3,5 meter skjutdörrar till Elfa-garderoben. Taggad att fixa mysig belysning för gonattsagorna och även köpa Hue:s LED-list till garderobsväggen. Kom dessutom på att vi minsann kan styra grejerna via vår Apple TV *och* även min Telldus! Vore mycket tacksam för ett startkit då de ju inte direkt kostar gratis men alla som kör dem verkar vara helt lyriska!

Svar 1. 16 miljoner

Vi har hela vårt hus nästan helt automatiserat med Hue och har en hel del inställningar så klart, I julas fick min syster, som är HELT ointresserad av teknik, ett startpaket Hue av oss. Hon hade många gånger suckat över vår besatthet... När vi snällt hjälpte henne installera (alltså sätta i sladd och skruva i glödlampan) var det som en helt ny värld öppnades för henne. Hon kan nu, håll i er, DIMRA kökslampan!!!

Min syster lever själv och fokuserar på att i sin yrkesutövning som ”soctant” hjälpa våldsutsatta kvinnor till ett bättre liv. Eftersom hon ser så mycket elände, sorg och fattigdom unnar hon sällan något till sig själv, och då ffa inte något så ytligt som teknik. Därför är hon så otroligt mycket värd ett paket lampor och en dimmer, så hon slipper ta fram mobilen som snart faller sönder (för även det behöver man inte köpa tycker hon. Den Iphone 5s som hon har nu var två år gammal när hon fick ta över den från min dotter). Bryggan skulle jag iofs behålla själv, vår egen är nästan full.... :giggle:

1. 16 miljoner färger

Har precis införskaffat en Raspberry Pi med tillhörande Zigbee-controller. Dock har jag endast givare för temp- och luftfuktighet på ingång så här långt, alltså inte mycket (läs inget) att styra. Det här kittet skulle inte bli ett jättekliv för mänskligheten, men ett rejält skutt framåt för automatiseringen av vårt hem.

1. 16 miljoner

Jag har hittills bara nosat på smarta-hem världen, men skulle med detta paket kunna dyka in lite djupare.
Just dessa tre lampor skulle passa fint som ’wake-up light’ i våra sovrum.

/C

Svar: 1 - 16 miljoner färger

Philips hue hade varit fräckt att ha i vårt nyköpta hus. Sedan förra tävlingen om hue har intresset väckts och med frugans godkännande kanske vi kan få lite mer färg i vår tillvaro!

Svar: 1.

Om jag vinner detta Home - kit kan jag skämta med min hustru och dotter, genom att tända lampor och ändra ljus, med mobilen, i vårt hus.

Det kommer även väl till pass att kunna styra lampor på bästa sätt, när vi är ute och reser lätt.

Rätt svar är 1-16 miljoner färger

Motivering: Efter att ha bråkat med Philips support om min TV i ett år och bara sedan juli varit utan TV 10 veckor har äntligen Philips ersatt mig med en liknande TV (ska komma nästa vecka). Denna kan man koppla Philips Hue-lampor till som då ändrar färg i takt med TV-bilden. Det hade varit en skön ”kompensation” för all tid utan TV att kunna uppgradera med detta och känna att man fickur något av bråket. Även om det borde varit Philips som kompenserar mig men det kommer aldrig hända.

16 miljoner.

Eftersom vi är kända på gatan som "dom som aldrig släcker sina lampor". Så hade ju detta varit en fin överraskning för grannarna. De kanske rent av tror i har sålt o flyttat när det blir släckt. :D

Vi är bägge i 30 årsåldern med jobb som gör att vi sällan är hemma före 17, och sällan åker efter 6.00.
Detta hade varit en lyx i vardagen som gör att vi kan få 15 min mer sömn istället för att gå runt å släcka lampor i hela huset :crysmile: och tända dom igen på morgonen!

1. 16 miljoner

Hue sera sera, i ett gammal hus min vän, sprider du ditt ljus i mörkret, hue sera sera

1. 16 miljoner färger

Motiveringen till att just jag ska vinna är att jag tror strakt på det smarta hemmet och IoT framöver. Med dessa lampor så skulle jag kunna närvarostyra min belysning med hjälp av IFTTT vilket skulle vara ett steg i rätt riktning vad gäller det smarta hemmet.

Hälsningar,

Nicklas

Svar: 1

Mannen här hemma vill sätta ett otal brytare i varje rum.
Hans obefintliga känsla för estetik och design kan göra mig stum.
Med Hue vill jag säga - Välkommen till framtiden din stofil.
Här kan vi tända varje lampa med en mobil!

Redigerat:
Svar: 1.

Eftersom jag är den enda i familjen som bryr mig om att försöka spara energi för miljöns skull så springer jag runt som en gammal nattväktare och släcker lampor stup i kvarten. Det vore ju skönt att kunna göra det från köksbordet med en kopp kaffe i handen. Och Philips Hue är ju erkänt stabilt och bra märke.

Är i startgroparna att byta ut våra 433mhz-pluggar mot något mer modernt och lättstyrt, detta skulle ju bli en bra ingång att sätta fart på det!

Svar 1. 16 miljoner

Jag fick en Google home mini av frun i födelsepresent nu när jag fyllde år för några dagar sedan, detta kit vore en perfekt start på vad vi kan använda home minin till :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.