Cederträ
Innan den hemlösa katten ätit upp alla våra blåmesar vore det intressant få följa deras bobyggande och se hur många ungar de föder.Så vi vet hur mycket kattfoder vi ska behöva köpa.Trist det där med katten och skämt åsido! Fåglarnas förehavande håller oss intresserade i timmar och tack och lov har vi trädgården full, från fasaner och hackspett till trädkrypare och bofinkar.

Svar: Cederträ

Våran koltrast tar alla chanser att få visa upp sig, speciellt på våren, han kommer uppskatta ett tv-uppträdande från holken för att öka sina chanser..

Jag skulle bli väldigt glad över att få möjlighet att följa de små i god "big brother anda". Vem vet? Det kanske kan avslöjas ett och annat om interna konflikter, otrohetsaffärer och fåglarnas innersta väsen. Om det avslöjas något av det senare som kan anses bedömas som hett nyhetsvärde kommer jag naturligtvis att delge dessa avslöjanden till Byggahus.se med exklusiv publiceringsrätt!

/Rubberduck

Svar: 1, Cederträ

Vi har haft massa gamla fågelholkar runt en stuga på vår tomt, men i år när vi åkte ut för vårstädning hade du flesta gått sönder pga ålder, väder och vind. Så det skulle vara fantastiskt att dels kunna sätta upp en ny holk och dels kunna titta på de små liven, även när vi inte är i stugan!

Rätt svar: Cederträ

Motivering: Det vette fögglarns

Svaret är cederträ
Vad gör talgoxen i holken utanför vårt fritidshus? Låt oss få veta genom att sätta upp en holk till, kanske kommer det en talgoxe till eller vår vän svart-vit flugsnappare.

Varje kväll brukar jag tänka att jag borde gå ut mer och njuta av den stundande våren, men istället fastnar jag här framför datorn. Med denna holk skulle jag kunna njuta av naturen och samtidigt som jag har tillgång till byggahus.se

Svar på frågan: 1. Cederträ

Jag satte upp 3st vanliga fågelholkar i helgen på tomten som annars hittils har saknat fågelholkar. Det vore häftigt att även ha en multimedia fågelholk på tomten.

Jag och min dotter flytta till hus för snart ett år sen. Det finns flera holkar på tomten men många har rasat ner och i höstas såg vi att några var överfulla med bomaterial. Nya holkar behövs och vi har tänkt bygga nya men jag har fullt upp med att renovera huset plus övriga vardagssysslor.

rätt svar: cederträ

Det vore fantastiskt att tillsammans med barnen följa processen från ägg till fågel. Det förenklar förklarandet avsevärt på frågor som: "pappa, hur sover fåglar" osv.

Cederträ!
Om jag vinner ska jag ge denna fågelholk till världens mest fågeltokigaste familj. Familjen består två yngre bröder som kan alla möjliga udda fåglar i ett fågelspel bestående av 30 till 40 fåglar därav de än ej har lärt sig att läsa. De har även en CD som körs dagligen fågelkvitter då de kan placera och säga namnet på de mesta fåglar därav den yngre brodern än inte lärt sig att uttala r .

Cederträ

Vill bara vinna för att kunna imponera på kompisarna. Ärlighet varar längst :)

Hej
Motivering: Som återutflyttad till landet efter många år i stan känner jag ett uppdämt behov av att komma djurlivet nära. Skulle vara spännande att hälsa på hemma hos någon av alla de fåglar som jag bjudit hem till mig och matat och "pratat" med i trädgården hela vintern och se hur de har det i sin vardag...
Vänligen// Ann-Catrin

Det skulle vara jättekul för hela familjen att titta in i fåglarnas liv inne i holken och följa kläckning, uppväxt och utflyttning, har två småpojkar som är oerhört fascinerade av alla typer av djur. De har kollat fågelfröautomaten hela vintern och sagt till när det är dags att fylla på. Inte minst skulle både jag och frugan tycka att det vore kul också. :)

Hej allesammans. Stort grattis till hahalj som kämpat hårt hela vintern med att mata sina fåglar och Gulfxx som äntligen ska få se hur rackarna bor efter att ha byggt hem till dem i flera år, ni är nämligen veckans vinnare!

Ni andra, misströsta ej. Nästa tävling är redan på gång och det är tre personer som har chans att vinna verktyg och maskiner. Håll ögonen i forumet närmsta halvtimmen.

• Gilla
Gulfxx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.