Svar på frågan:
X - 4 stycken kameror med mydlink+

Motivering:
Efter att ha funderat länge och vägt de trygghetslösningar som finns tillgängliga på marknaden beslutade vi oss för att ett videoövervakningssystem vore den absolut bästa lösningen. Vi bor i ett litet hus i skogens slut dit en utryckande väktarbil inte når i rimlig tid och där det är glest mellan grannfastigheterna. Huset står oss väldigt varmt om hjärtat och i dagsläget går både vår energi och våra resurser åt att renovera och bygga till det förfallna arvegodset. Därför har vi inte haft möjlighet att investera i den utrustning som behövs för att trygga vår hemmiljö och att vinna er tävling skulle ge oss en fantastisk möjlighet att få den trygghet vi önskar.

Utöver att ingjuta lugn i mig och min familj skulle utrustningen användas till att bevaka naturlivet och att få unik dokumentation över de resultat som allt vårt slit leder till.

Svar x, 4 st.

med en sån kamera hade jag sluppit undra vem som snott mina ramper på garageuppfarten. Å andra sidan hade de nog inte blivitstulna om jag haft kamerorna...

Svaret är 1

Eftersom jag bor på landet och grannsamverkan bara kan ske m.h.a. kikare så vore det skönt att kunna se om någon står på farstun. Perfekt att få ett mail med bilden på besökaren, om det är någon man känner så kan man ringa och säga "Hej!" annars kan man ju ringa annat lämpligt nummer.

x = 4 st

Är det någon tävling som jag hoppas på att vinna så är det denna!! Mitt teknikintresse passar såna här produkter.

Vinner jag lägger jag upp bilder och recension av produkten här så de som förlorar blir övertygade om att köpa dessa sen :-)

• Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Svar X - det finns fyra kameror.

Vi bor i ett område där det börjat stryka omkring tjuvar med jämna mellanrum, därtill ligger vårt hus utan insyn från baksidan så man kan lätt ta sig in där utan att det märks så mycket. Huset är precis nyrenoverat precis så som vi vill ha och allt är genomtänkt i minsta detalj, utom då ett skydd mot den som vill förstöra och ta. Med denna kamera skulle det kännas både tryggare och bättre. Risken för inbrott blir ju betydligt lägre och vi vill ju bevara den själen vi frambringat genom år av slit!

Rätt svar: X - 4 st

Efter att ha fått staketet överkört 2 ggr den senaste sommaren tänkte jag att en kamera som filmar eventuella vandaler så kanske jag har en chans att nya staketet i alla fall får upprättelse om det blir överkört. (Bor på en återvändsgata och fordon, större än personbilar, verkar tycka att vår uppfart är ett bra ställe att vända på. Det går naturligtvis inte eftersom gatan är så smal och vår uppfart inte är anpassad för lastbilar.)

Hej
Rätta svaret är X: det går se upp till 4 samtidiga kameror med appen.

Baksidan av vårt hur är lite insynsskyddad.
I just vårt område har det varit flera villainbrott.
Just därför skulle det kännas mycket tryggare med övervakning av bakgården.
En Dlink kamera skulle passa alldeles perfekt.

Svar: x

Flyttlasset går snart till främmande land
Tre månader borta från huset, utan att upptäcka inbrott och brand.
Med kamera och app styr jag huset med järnhand
Och kan sova gott om natten med hjälp av John Blunds sand.

Svar: 4 kameror
Motivering: hade varit härligt att äntligen få bevis på vilken av alla granungar som drar upp mina trädgårslampor.

Rätt svar X, 4 st.

Har länge letat en utomhuskamera att komplettera lås och larm. Har testat andra modeller och har lite erfarenhet sen tidigare. Det vore skoj att få återkoppla till forumet med lite positiva D-link omdömen =)

M
Hej
Svaret är x, 4 st.
Jag vill vinna för jag tycker om att ge min man överraskningar för han älskar ny teknik men unnar sig inte själv nånting. Hade varit härligt att ge honom en sån här kamera.

Svar: X - 4 kameror på samma skärm

D-links cloudkamera skulle verkligen göra underverk i vårt bostadsområde. Tyvärr har det den senaste tiden hänt alldeles för mycket tråkigheter i vårt område, grannar som blivit av med fälgar på sina bilar, uppborrade bensintankar och inbrott i garage. Vi funderar starkt på att sätta upp ett övervakningssystem för att slippa alla dessa problem samt oro. D-link håller alltid måttet, möjligheten att flera kameror uppkopplade i området och enkelheten att skapa ett My dlink konto för att se o styra kamerorna är ju helt perfekt! Snacka om Grannsamverkan :-)

Med vänlig hälsning,
christoffer

svaret är x.
Vi bor i utkanten av stan. Tycker att vi borde vinna för att alla våra grannar har haft inbrott och vi väntar bara på att det är vår tur! Hade då varit trevligt att bidra till att tjuvarna blev fångade, så fler slipper bli drabbade.

Svar: X!
Så jag kan filma mitt hus!

Svar: X (4 st)

Motivering: Vi bor i norra Sverige och har sommarnöjet i Östergötland 75 mil härifrån. Jag vill kunna övervaka min gård så att jag vet när min halvautomatiserade bevattning ska slås på, när bonden ska komma och skotta på vintern, när grannen nästgårds behöver svänga förbi och klippa gräset och i allmänhet för att se så inga obehöriga hälsar på; människor eller vildsvin!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.