Svar: X

Jag bor ett stenkast från Sveriges mest trafikerade gata- Hornsgatan. Det vore med andra ord GULD att mitt i stan kunna odla mina egna fräscha saker!

Svar: X
Detta var det coolaste jag sett! Helt nytt för mig och nu är jag förälskad. Jag som inte äter kött skulle kunna plantera min egen nyttiga mat plus kryddväxter, och få känna lyckan av att det spirar och växer hela mörka vintern. Mina vandrande pinnar skulle också vara tacksamma över att få hemodlad lyxmat. 😊

Rätt svar är x
På vår och sommar man underbara kryddor ute kan så,
under resten av året är det svårare att med hållbar grönska uppnå.
Trist när kryddor torkar och möglar inomhus så lätt ,
önskar att det fanns ett enklare odlingssätt.
Själv är mina fingrar inte gröna snarare grå,
därför en Plantui vore underbar att få.
Kryddor ger ju maten smak som om den vore lagad av en mästerkock,
Hoppas därför innerligt på att vinna och få en glädjechock.

Rätt svar är: X. Röd, grå och vit

Både jag och min sambo är studenter och det blir oftast alltid Eldorado eller Ica basic produkter vilket är ganska tråkig mat. Därför skulle det vara fantastiskt att kunna odla egna örter och sallad för att kunna lyxa till varje måltid med extra smak och fräschhet. Plus att vi skulle kunna dra ner på matkostnaderna oerhört när vi odlar själva och får då även turen att få i oss bra näringsämnen.

Det är som sagt inte alltid helt lätt att lyckas med kryddodlingen, men Plantuis lösning lär passa veckans vinnare amandolo lite extra bra eftersom vattning annars inte verkar vara dennes starka sida. Och köpeörter är ju så mycket tråkigare. Stort grattis Amandolo!

Motivering: Jag skulle vilja vinna en då jag varje år ger mig på att försöka krukodla örter och målar upp en bild framför mig hur jag går ut och plockar färska örter till middagen varje kväll, dock ser verkligheten lite annorlunda ut.. Vissna bruna örter i fönstren som fått för vatten och istället för att använda färska örter så får jag gå till frysen och plocka fram köpta örter från frysdisken.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Tack tack TACK!!!! :) är så glad just nu och ska bli så kul o komma igång med örterna 😃

• Gilla
D09
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.