12 672 läst ·
152 svar
13k läst
152 svar
Avslutad: Vinn lätt batterimotorsåg med smarta finesser
X. QuickStop Super
Har sneglat på en batterikedjesåg ett tag. Vore perfekt för att röja inträdgården och såga lite ved utan att lägga kvarteret i rök. Dessutom slipper man lukta på avgaserna!
Har sneglat på en batterikedjesåg ett tag. Vore perfekt för att röja inträdgården och såga lite ved utan att lägga kvarteret i rök. Dessutom slipper man lukta på avgaserna!
Quick Stop Super.
Vart jag ser så önskar jag se såg vid såg. När man står i fossilsågars rök ser man bara röken av sågen. Men utan tur ser jag inte röken av elsågen.
Vart jag ser så önskar jag se såg vid såg. När man står i fossilsågars rök ser man bara röken av sågen. Men utan tur ser jag inte röken av elsågen.
Svar:
X. QuickStop Super
Motivering:
Jag är nybliven husägare till vårat första hus. Känns fantastiskt. En bra början är såklart att rensa trädgården med denna STIHL batterimotorsåg. Efter det är de bara fantasin som sätter gränser.
X. QuickStop Super
Motivering:
Jag är nybliven husägare till vårat första hus. Känns fantastiskt. En bra början är såklart att rensa trädgården med denna STIHL batterimotorsåg. Efter det är de bara fantasin som sätter gränser.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Svar: X - QuickStop Super
Har ett par hektar med "slyskog" med asp, rönn och videsly, som behöver gallras.
Och där känns en konventionell motorsåg som overkill, samtidigt som en enkel "knipsare" är lite för klen.
En batterimaskin som är tyst och startar direkt borde vara idealisk.
Skrämmer inte bort småfåglar och rådjur heller.
Och när nu detta annonseras som
Tävling: Vinn lätt så tycker jag att jag borde ha chansen att vinna
Har ett par hektar med "slyskog" med asp, rönn och videsly, som behöver gallras.
Och där känns en konventionell motorsåg som overkill, samtidigt som en enkel "knipsare" är lite för klen.
En batterimaskin som är tyst och startar direkt borde vara idealisk.
Skrämmer inte bort småfåglar och rådjur heller.
Och när nu detta annonseras som
Tävling: Vinn lätt så tycker jag att jag borde ha chansen att vinna
Svar X.
Det sägs ju att ved värmer två gånger. Låt oss hålla det till två och undvika vidare uppvärmning av vår vackra värld med förbränningsmotorer. Med denna såg blir det en REN glädje att arbeta i trädgården.
Det sägs ju att ved värmer två gånger. Låt oss hålla det till två och undvika vidare uppvärmning av vår vackra värld med förbränningsmotorer. Med denna såg blir det en REN glädje att arbeta i trädgården.
Rätt svar x- QuickStop Super.
Detta vore fantastiskt då vi röjer en del på en vildvuxen tomt med en del syren och tjuvskott av lönn med mera, jag vill också gärna vill ta reda på så mycket som möjligt att ha som ved. Tyvärr så har vi en del annat som prioriteras i budgeten innan vi kan köpa en motorsåg. Detta resulterar i många timmar med fogsvans (och ibland ett vänligt lån av motorsåg från bror) även om man får armar som uppskattas av sambon av allt handsågande så skulle det vara skönt att kunna varva fogsvansen med en batteridriven motorsåg ibland. Och att få ha en STIHL också! Då skulle brorsan bli avundsjuk
Detta vore fantastiskt då vi röjer en del på en vildvuxen tomt med en del syren och tjuvskott av lönn med mera, jag vill också gärna vill ta reda på så mycket som möjligt att ha som ved. Tyvärr så har vi en del annat som prioriteras i budgeten innan vi kan köpa en motorsåg. Detta resulterar i många timmar med fogsvans (och ibland ett vänligt lån av motorsåg från bror) även om man får armar som uppskattas av sambon av allt handsågande så skulle det vara skönt att kunna varva fogsvansen med en batteridriven motorsåg ibland. Och att få ha en STIHL också! Då skulle brorsan bli avundsjuk
I mitt evighetsbygge jag kan dö av tristess
Då vill jag kapa träd med stihl och finess
Bara gå på och låta pil-aset falla
Så att jag på kvistarna slipper spy galla
Sen in med stock i garaget för att kapa
Där de obefintliga avgaserna jag girigt kan lapa
Stock blir till ved utan oljud och stank
Kanske också kan hjälpa att hålla mig slank?
Sen ett Quick Stop (å) Super en grogg eller två
Är kanske bäst att sen sågen får stå?
För dagen i vart fall jag måste få vila
Jag får passa på att kedjan min fila
Det skulle va roligt och bra för miljön
Om detta lilla rim skulle råka höra bön
Och klockan är mycket och jag borde sova
Men tiden går fort ja o det kan jag lova
Men rätt som det är så det upp ett ljus
När man ligger och surfar här på byggahus
Då vill jag kapa träd med stihl och finess
Bara gå på och låta pil-aset falla
Så att jag på kvistarna slipper spy galla
Sen in med stock i garaget för att kapa
Där de obefintliga avgaserna jag girigt kan lapa
Stock blir till ved utan oljud och stank
Kanske också kan hjälpa att hålla mig slank?
Sen ett Quick Stop (å) Super en grogg eller två
Är kanske bäst att sen sågen får stå?
För dagen i vart fall jag måste få vila
Jag får passa på att kedjan min fila
Det skulle va roligt och bra för miljön
Om detta lilla rim skulle råka höra bön
Och klockan är mycket och jag borde sova
Men tiden går fort ja o det kan jag lova
Men rätt som det är så det upp ett ljus
När man ligger och surfar här på byggahus
X - QuickStop Super
Jag trodde jag var kvinnan med tummen mitt i handen.
Men upptäcker till min förtjusning att jag också kan.
Skulle vara underbart att ha en lätt och tyst motorsåg då jag redan har tinnitus och värk i leder för ge upp min nyfunna passion arbeta i trä vill jag inte. Gissa om denna skapelse skulle få gå varm hos oss och sambon skulle få sällskap av mig när vi ska bygga altan i sommar.
Jag trodde jag var kvinnan med tummen mitt i handen.
Men upptäcker till min förtjusning att jag också kan.
Skulle vara underbart att ha en lätt och tyst motorsåg då jag redan har tinnitus och värk i leder för ge upp min nyfunna passion arbeta i trä vill jag inte. Gissa om denna skapelse skulle få gå varm hos oss och sambon skulle få sällskap av mig när vi ska bygga altan i sommar.
Svet är QuickStop Super.
Motivering: vi lånade en motorsåg för ca en månad sedan från en kompis och förvarade den i förrådet ( vi bor i radhus), men någon har rensat vårt förråd, så kompis såg samt andra dyra verktyg försvann ( skruvdragare, borrmaskin osv). Så nu är vi skyldiga att lämna en ny såg till kompisen.
Motivering: vi lånade en motorsåg för ca en månad sedan från en kompis och förvarade den i förrådet ( vi bor i radhus), men någon har rensat vårt förråd, så kompis såg samt andra dyra verktyg försvann ( skruvdragare, borrmaskin osv). Så nu är vi skyldiga att lämna en ny såg till kompisen.
X - QuickStop Super
Efter några år boende i norra landet så har jag upptäckt att växter och träd tar tillvara på att det är ljust dygnet runt. Häcken framför huset verkar kunna växa 10 cm om dagen. Med en eldriven motorsåg skulle jag också kunna använda de ljusa timmarna utan att störa grannarna allt för mycket! För vem vill inte ha glada grannar
Efter några år boende i norra landet så har jag upptäckt att växter och träd tar tillvara på att det är ljust dygnet runt. Häcken framför huset verkar kunna växa 10 cm om dagen. Med en eldriven motorsåg skulle jag också kunna använda de ljusa timmarna utan att störa grannarna allt för mycket! För vem vill inte ha glada grannar
X. QuickStop Super
När jag ska använda min befintliga såg så är alltid bensinen slut eller bensinen för gammal så den vägrar gå.
Skulle vara bra att ha en Stihl MSA 120 C-BQ som är alltid redo
När jag ska använda min befintliga såg så är alltid bensinen slut eller bensinen för gammal så den vägrar gå.
Skulle vara bra att ha en Stihl MSA 120 C-BQ som är alltid redo