Med kolborstfri motor, ergonomiskt centrerad tyngdpunkt och automatisk hastighetsreglering bäddar Hitachis senaste cirkelsåg C6MEY för en trevlig upplevelse när du sågar. Maskinen är dessutom utrustad med ett silent mode som gör att den vid behov kan gå ner i ljudnivå.
När C6MEY introducerades i Japan förra året var det den första i världen med kolborstfri motor, och nu kommer den alltså till den svenska marknaden. Vinnaren i veckans tävling har den stora äran att bli en av de första att få hem den.
Totalt värde cirka: 3 300 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
66mm. Som långvarig medlem av Byggahus.se/forum har jag slitit ut flera cirkelsågar av annat märke och behöver nu en riktig såg som kommer hålla för hård användning riktigt länge.
Svar nr 1. 66 millimeter. köper man billiga dåliga verktyg får man oftast införskaffa de flera gånger. Tänkte att skaffar man denna kanske man bara behöver införskaffa det en gång.
Ska hjälpa till att renovera i föräldrarnas hus senare i år, så denna skulle vara perfekt i de fall då det känns onödigt att släpa fram sänksågen. Man kan aldrig få för lite verktyg!
Cirkelsågen är, efter borrmaskinen, mitt mest använda verktyg, och nu har min gamla trotjänare efter lång och trogen tjänst gått till den stora verkstaden i himlen. Vad jag gillar speciellt mycket med den här är att den kan göra 45 graders snitt i reglar utan att man behöver handsåga sista biten (vilket jag var tvungen att göra med den gamla). Jag har några byggen på gång, och handsågning går inte bra ihop med tennisarmbåge, så det här är precis vad som behövs för att jag ska komma igång och få en riktigt mysig byggsommar!
Äger bara en handsåg och har massa projekt på gång hemma. Ska bland annat fixa till garaget och isoliera det. Blir bra jobbigt att såga alla brädor för hand. Snälla hjälp mig slippa blåsor och spara tid.
Jag skulle faktiskt ge den till min bror som alltid ställer upp och hjälper mig när jag har funderingar eller behöver en hjälpande hand.
Då han bara har en gammal och oduglig cirkelsåg så brukar min Hitachi lånas ut rätt frekvent vilket resulterar att den är utlånad när jag behöver den som mest.
Mamma sa alltid "köper man billigt - köper man dyrt och köper man dyrt - så köper man billigt. Skulle vara kul att få byta ut min leksakssåg från B-TEMA
Vi har tänkt att börja renovera större delen av huset som vi köpte förra året , detta skulle underlätta och ge oss en skjuts på vägen då vi inte har någon cirkelsåg än.
Vi flyttade nyligen till hus och vi välkomnar gladeligen våren och sommaren då vi får sätta igång att fixa och snickra till vårt nya hem. Problemet är bara att vi inte har hunnit skaffa bra verktyg än och det är svårt att köpa allt på en gång. Att vinna den här sågen skulle vara en kanonstart
Då jag en gång köpte en noname skruvdragare som jag redan samma dag fick lämna tillbaka till butiken för den gick varken och ladda eller skruva med, så frågade jag har ni någotn "riktig" skruvdragare. De hade en Hitachi 18v på rea, så jag la pengar emellan och bytte upp mig till den. Något som jag definitivt aldrig kommer ångra...Hitachi levererar kvalitet. Därför skulle det sitta som en smäck med en cirkelsåg av det märket också, för den jag har börjar sjunga på vad man kan säga, 2 verser efter sista versen.
Med ett nybygge på gång och en verktygslåda jag fick när jag flyttade hemifrån vid 20 års ålder (innehållandes en hammare och skruvmejsel) hade detta varit kanon. En altan, hela övervåningen, garage och förråd är bara några av de projekt som står på listan - jag tror jag behöver komplettera min gamla verktygslåda lite
Då jag precis har startat med vår tillbyggnad på 65kvm så hade detta varit en perfekt present!! Har tänkt köpa en Hitachi C6BU2, men denna verkar ju ännu bättre och perfekt att kunna sänka ljudnivån litegrann, dels för dotterns skull men även grannarna!!