Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Äntligen fredag och dags för ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna ett digitalt dörrlås från Beslagsgruppen.

[bild]

Det populära digitala låset BG5000 finns i två utförande - med eller utan möjlighet till oval cylinder. Det passar för låskistorna ASSA 510 (manuell regling) och Dormakaba (automatisk regling). Låset vi tävlar ut är utan ovalcylinder, exklusive låskista och i färgen silver.

Värde: ca 3700 kr

Så här gör du för att tävla:

1. Besvara frågan: Vilka alternativ för nödöppning finns det på BG5000? Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna låset.

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till fredag den 6 juni. Lycka till!

—----------------------------------

Vi tackar Beslagsgruppen för att de sponsrar den här tävlingen.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.

[bild]
Svar: nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB.

För mig skulle en BD5000 bli pricken över i:er då jag önskar en ytterdörr som låses utan något ljud av en nyckel som smygs in i låset. I vår familj jobbar vi skift och alla ljud som går att undvika är guld värda för skönhetssömnen. 🙏

Äntligen fredag och dags för ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna ett digitalt dörrlås från Beslagsgruppen.

[bild]

Det populära digitala låset BG5000 finns i två utförande - med eller utan möjlighet till oval cylinder. Det passar för låskistorna ASSA 510 (manuell regling) och Dormakaba (automatisk regling). Låset vi tävlar ut är utan ovalcylinder, exklusive låskista och i färgen silver.

1. Besvara frågan: Vilka alternativ för nödöppning finns det på BG5000? Svaret hittar du här: [länk]

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.

[bild]
Mekanisk nyckel och USB
Hela mitt hem är smart förutom min osmarta dörr !

Nödöppning sker med mekanisk nyckel eller USB.

Motviering: för att enkelt kunna komma åt separat del av sommarstuga. Låset passar perfekt för båda vuxna och barn då det inte finns en fysisk nyckel att slarva bort 🙂

• Nödöppning med mekanisk nyckel eller USB.
  • Så bra att kunna släppa in goa grannar i sommarhuset 35 mil bort, om de vill låna ngt verktyg eller annat.

[bild]

[bild]
1. Mekanisk nyckel eller via USB.
2. Har länge sneglat på ett kodlås inte till entrén men till garagedörren. Detta eftersom dörren öppnas och stängs 30ggr en vanlig dag. Sedan när man ligger i sängen för kvällen börjar man fundera på om man låste dörren eller ej.
Allt som oftast har dörren stått olåst över natten :/.
Med ett kodlås skulle jag kunna kringgå detta genom att aktivera automatisk låsning när dörren stängs tillexempel.

Hade vart guld då jag har alla mina verktyg i garaget.

Svar: Nödöppning sker med antingen en mekanisk nyckel eller USB.

Motivering:
Skulle behöva ett elektroniskt på min lägenhetsdörr då jag har en förmåga att glömma nyckeln i låset.
När jag sedan ska åka till jobbet på morgonen hittar jag nyckeln efter lite letande i dörren...

Att på ett år låst mig ute , iklädd fruns morgonrock , när jag i panik skulle hinna ut och dra fram soptunnan innan sopbilen körde förbi. Samt blivit av med nyckeln 2 gånger och tvingats byta lås. Måste vara ett tecken på att det är dags att gå över till ett kodlås.

Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB.

Detta hade varit ett bra hjälpmedel till sonen som snart är mogen att gå hem själv från skolan.
Skönt att slippa ha med nycklar som lätt tappas bort.

Nödöppning sker med mekaniska nyckel eller USB

Får nycklarna till ett fritidshus på torsdag.
I den stora stugan finns toaletten, i gäststugan saknas den.

Det betyder att sonen måste fippla med en nyckel om han blir nödig på natten, det vore lättare för oss alla om det gick att ta sig in med en kod istället.

[bild]

[bild]

Måste byta bägge dörrarna hemma och då hade det varit bra med just dessa nyckelfria lås

Måste byta bägge dörrarna hemma. Då hade dessa nyckelfria låsen passat bra.

1. Nödöppning kan göras med mekanisk nyckel (undersidan) eller med USB och Powerbank.

2. Låset har IP66 enligt spec, utdrag från hemsidan: "IPx6 är skydd mot kraftig spolning och tung sjö. Detta är armaturer som ofta blir rengjorda medhögtrycksspolning, eller som är monterad på fartyg och utsatta för översköljande vågor", vilket gör den väldigt lämpad för vårt väderutsatta hus på en Öländsk udde
(eller "orde" som man säger på Öländska // Avd.F.V.V. (Värdelöst Vetande)) 😉

Man kan nödöppna med mek. nyckel eller USB.

Jag håller precis på att flytta från en hyresrätt till ett 60-talshus och har sneglat på ett sådant lås. Har tvillingar på 10 år varav en är av den tankspridda typen. Jag har hittat gurkan i frysen och tidigare i vår hade han letat sin borttappade lägenhetsnyckel utomhus i en timme innan han moloket kom hem. För att hitta den i byrålådan där han lämnat den.

Äpplet faller inte långt ifrån trädet, så våra liv skulle bli betydligt enklare med ett BG500 och ett storpack nyckeltaggar.

1. Nödöppning med mekanisk nyckel eller med USB
2. Jag behöver BG5000 för att rädda mitt förhållande – min partner orkar inte höra mig säga "Har du sett nycklarna?" en gång till. Ett digitalt lås skulle inte bara ge oss bättre säkerhet, det skulle också ge oss äktenskaplig harmoni och färre panikartade fickgranskningar. Dessutom matchar silverfärgen vårt hem och min inre önskan att någon gång i livet verka organiserad.

låset kan öppna med mekanisk nyckel eller USB

hjälp mig lugna yngsta dottern inför mellanstadiestart till hösten och egen hemgång med oro för hur det ens ska vara möjligt att hålla reda på en nyckel. kod och fingeravtryck känns mycket enklare för alla inblandade att få med sig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.