F
Mekanisk nyckel eller USB

Jag är hopplös på att slarva bort mina nycklar. Skriker alltid på frugan, "Har du settt mina nYcKlAr?!" sen får jag en lång lista på möjliga platser. Stort irritationsmoment för oss båda två! Sen såklart toppen när barnen blir lite äldre också.

D09
Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel och USB.

Vore väldigt praktiskt att göra nyckelknippan mindre och underlätta för familj och entreprenörer :)

Svar: Mekanisk nyckel eller USB

Vi flyttade för ett år sedan, till ett hus med ett gammalt assalås från 70-talet.

Nu när våra tre barn blivit stora nog att ha egna nycklar, hade det varit helt rätt tillfälle att byta till elektroniskt lås för att slippa nycklar som tappas bort, och för att komma in i 2020-talet!

1. Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB

2. Om jag vinner så ger jag låset till min mamma eftersom jag redan har ett och är supernöjd! Min mamma blev pensionär och änka ungefär samtidigt och har det lite tufft, att kunna rusta upp nya boende med ett säkert lås hade varit guld värt.

Låset kan öppnas med mekanisk nyckel eller USB.

Hade gärna vunnit då så slipper man ge en nyckel som kan tappas bort till barnen. Då kanske jag dessutom får motivation till att renovera ytterdörren också!

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Äntligen fredag och dags för ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna ett digitalt dörrlås från Beslagsgruppen.

[bild]

Det populära digitala låset BG5000 finns i två utförande - med eller utan möjlighet till oval cylinder. Det passar för låskistorna ASSA 510 (manuell regling) och Dormakaba (automatisk regling). Låset vi tävlar ut är utan ovalcylinder, exklusive låskista och i färgen silver.

Värde: ca 3700 kr

Så här gör du för att tävla:

1. Besvara frågan: Vilka alternativ för nödöppning finns det på BG5000? Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna låset.

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till fredag den 6 juni. Lycka till!

—----------------------------------

Vi tackar Beslagsgruppen för att de sponsrar den här tävlingen.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.

[bild]
Svar: Nödöppning med mekanisk nyckel eller USB.

Där vi bott tidigare hade vi yale lås och skulle gärna vilja ha liknande igen men vi har prioriterat pengar på annat som behövs göras i huset vi nyligen köpt. Skulle vara väldigt smidigt med liknande lås igen då vi var väldigt nöjd med yale. Smidigare för barnens skull också.

Äntligen fredag och dags för ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna ett digitalt dörrlås från Beslagsgruppen.

[bild]

Det populära digitala låset BG5000 finns i två utförande - med eller utan möjlighet till oval cylinder. Det passar för låskistorna ASSA 510 (manuell regling) och Dormakaba (automatisk regling). Låset vi tävlar ut är utan ovalcylinder, exklusive låskista och i färgen silver.

1. Besvara frågan: Vilka alternativ för nödöppning finns det på BG5000? Svaret hittar du här: [länk]

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.

[bild]
Mekanisk nyckel eller usb!

Jag har tänkt att skaffa en yale eller liknande i flera år nu, men varje gång jag tänker att jag ska slå till så kommer det ut utförutsägbar utgift som måste betalas.
Så detta vore min chans att äntligen få ett digitalt lås 😁

Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB.

Vi har ett väldigt aktiv barn på 9 år som ska börja gå själv från skolan från augusti, ÅK4, och jag vet att han kommer tappa nycklar jämt så ett lås med kod skulle varit perfekt för oss.
Håller tummarna och hoppas på att vi kommer vinna låset.

1. Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB.

2. Jag bor i en liten by i Norrlands inland, där alla känner alla. Oftast så låser jag inte dörren när jag åker hemifrån eller så lägger jag nyckeln under dörrmattan. Därför hade det vare ett stort lyft för mitt icke så ogenomträngliga ”säkerhetssystem” att vinna ett digitalt dörrlås.

Låset kan öppnas med fingeravtryck, kod, nyckeltag eller smartphone. Och utöver dessa alternativ finns då en nödnyckel och usb

Motivering:
I en värld där allt går fort
Mår jag som en gammal lort
Försöker verkligen hänga på
Men så står jag där ändå,
barnbarn muttrar, nästan gråter
Och jag vet ju hur det låter
Ledsen ungar, nyckeln väck
Detta tredje dan i sträck!!!

Nödöppning via USB eller mekanisk nyckel

Mina nycklar är flera gånger varje dag spårlöst försvunna. Misstänkt: jag själv. Bevis saknas. Enda lösningen: digitalt lås och ett rent samvete.

Man kan fixa nödöppning med USB eller mekaniskt lås.

För egen del vore det uppskattat med ett digitalt lås då det skulle underlätta för våra barn nu när de kommit upp i åldern att man själv börjar ta sig hem från skolan samt kattvakter när vi är annorstädes. Har länge varit nyfiken på detta, samt att vi behöver renovera och byta båda ytterdörrarna, till vilket detta vore ett utmärkt startskott!

Nöd öppning med mekanisk nyckel eller USB.

Byte lås i huset vid inflyttning för 25 år sedan.
Är utslitet och dax att gradera upp till2.0 lösning och detta vore toppen.

[bild]

[bild]
1, Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB.

Motivering:
Tänk att alltid komma in, inga fler gånger man glömmer nyckeln och sen står där efter jobbet och rycker i dörren.
Ja dags & åka och hämta reservnyckeln igen...

Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB.

Det är dags för ett ordentligt lås på dörrarna här hemma som fungerar bra och är stabila.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.