Mekanisk nyckel eller USB

Jag vill vinna ett digitalt dörrlås för att slippa oroa mig för nycklar och göra vardagen tryggare och smidigare. Det vore en stor hjälp för mig och min familj!

Nödöppning med mekanisk nyckel eller USB.

Låset skulle göra stor skillnad för oss, då min fru sitter i rullstol och har hemtjänst. Med detta lås kan vi ge hemtjänsten en egen kod för att komma in om något skulle ha hänt henne (trillat ur stolen t.ex.) och hon aktiverat larmet.

1. Nödöppning kan ske med mekanisk nyckel eller via USB-anslutning.

2. Hade varit skönt att när jag ger mig ut på löprundan att inte behöva släpa med mig en nyckel också.

Svar: Nödöppning med mekanisk nyckel eller USB.

Jag vill vinna ett digitalt dörrlås eftersom det skulle göra vardagen både säkrare och smidigare för mig och min familj. Mina barn går själva hem från skolan, och med ett digitalt lås kan de enkelt och tryggt komma in i huset utan att behöva bära på nycklar som lätt kan tappas bort. Det ger mig som förälder en extra trygghet att veta att de alltid kan låsa upp dörren på ett säkert sätt.

Nödöppning sker med mekanisk nyckel eller USB.

Skulle vara perfekt nu när barnen ska komma hem och man slipper ha nycklar som förmodligen kommer att tappas bort eller gömmas någonstans. Smidigt!

T tsarraz skrev:
Mekanisk nyckel eller USB

jag har köpt nytt hus och vill hellre byta till elektriskt lås än byta alla cylindrar i huset.
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Äntligen fredag och dags för ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna ett digitalt dörrlås från Beslagsgruppen.

[bild]

Det populära digitala låset BG5000 finns i två utförande - med eller utan möjlighet till oval cylinder. Det passar för låskistorna ASSA 510 (manuell regling) och Dormakaba (automatisk regling). Låset vi tävlar ut är utan ovalcylinder, exklusive låskista och i färgen silver.

Värde: ca 3700 kr

Så här gör du för att tävla:

1. Besvara frågan: Vilka alternativ för nödöppning finns det på BG5000? Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna låset.

Skriv dina svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till måndag den 9 juni. Lycka till!

—----------------------------------

Vi tackar Beslagsgruppen för att de sponsrar den här tävlingen.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.

[bild]
Nödöppning med nyckel eller USB. Skulle behöva ett nytt lås då mitt nuvarande lås alltid krånglar när jag skall låsa upp från utsidan men det går att låsa från insidan. Varje gång bekymmer med låset så jag hoppas att BG 5000 skall lösa mitt problem

Z
Låset kan öppnas mee mekanisk nyckel eller usb.

Vår katt har kommit på hur han öppnar ytterdörren, så nu får vi låsa dörren varje gång vi är utomhus. Det innebär att nyckeln måste sitta i låset på utsidan och det känns olämpligt om någon okänd person kommer förbi. Har vi ett digitalt dörrlås så behöver vi inte bekymra oss om stulen nyckel!

1.Mekanisk nyckel eller USB

skulle vara kul att prova

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Äntligen fredag]
1. Nödöppning kan göras med mekanisk nyckel eller med USB.

2. Vårt hus från 1970 har nu fått nya väggar, tak, fönster och rör samt ledningar av olika typ. Låsen sitter dock kvar och huset blir en helhet först när även låsen är från 2025

USB eller nyckel,,

Har sedan länge tittat på ett nytt lås men inte haft ekonomisk möjlighet. Nu kanske
Mnh
Tony Robert

Nyckel eller usb.
Längtar efter ett rejält lås eftersom ekonomin inte tillåter det nu. Är pensionär med begränsad inkomst.
Mvh
Tony Robert
Körsbärsg 1
25375 Helsingborg
Tel 0708430355
SMS 0708430355
Mail to-bi@hotmail.se
Tack.

Nyckel eller usb.
Längtar efter ett rejält lås eftersom ekonomin inte tillåter det nu. Är pensionär med begränsad inkomst.
Mvh
Tony Robert
Körsbärsg 1
25375 Helsingborg
Tel 0708430355
SMS 0708430355
Mail to-bi@hotmail.se
Tack.

Hej.
Nödöppning med USB eller nyckel.

Vi behöver ett nytt lås till källaringången.
Underlättar både för familj och hantverkare.

Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB.

motivering:

“Med BG på dörren du slipper stå, kod och finger – så lätt att förstå!”

K
Svar: låset kan öppnas med mekanisk nyckel eller med USB.

Motivering: Jag behöver ett digitalt dörrlås! Inte för att hålla tjuvar ute, utan för att slippa leta efter nyckeln i evigheter med matkassar i båda händerna, ett barn som ropar 'jag är kissnödig!' och en katt som redan rymt tre gånger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.