Svar X

Mina arbetskamrater är alltid på mig och frågar om min kwh/månaden och det är alltid en intensiv kamp om vem som har minst. Jag brukar alltid ha mest för jag har elpanna. Med en Eliq elmätare kan jag hitta mina brister i huset och kanske vinna den interna tävlingen på jobbet.
/Viktor

svar, x

är själv elektriker och får mycket frågor om kostnader för att driva olika apparater.
skulle vara lättare att svara på frågorna om man har facit ;)

Svar X:

Vi har precis installerat en bergvärmepump, och håller på att byta ut alla lampor mot LED. Jag skulle vilja se hur förbrukningen minskar och jämföra med mina vänner på Facebook varav några håller på med samma sak! Jag är mest intresserad av Eliq online, så slipper jag en extra pryl som också drar ström.

Svar: x

Detta är den enda teknikpryl jag saknar. Känns väll givet att jag förtjänar denna underbara pryl/leksak

Svar X.

Efter ett par år i huset är det dags att leta elförbrukare. Eliq låter som det självklara verktyget för att göra det!

Svar X

Även om jag svarar FEL gillar jag att spara EL!

Rätt svar: X

Jag är ju rätt störd, kanske en riktigt pryl-nörd.
Allt nytt vill jag ha, och detta är ju riktigt bra.
Med en ball pryl från Eliq i huset
kanske jag kan få lite mer el-IQ och slippa strulet.

Rätt svar : X

Jag vill gärna få ner energiförbrukningen och följa att de energibesparings åtgärder man har vidtagit verkligen ger valuta för pengarna.

X. Du kan tävla i energibesparing mot vänner och bekanta

Jag skulle vilja vinna för jag har haft mkt otur sista åren och nu har jag träffat en underbar kille.
Vi har gått igenom mkt den korta tid vi varit ett par men har inte lämnat varandras sida.
Vi har hittat vårt drömhus nu och har lagt bud.
Det hade inte suttit fel med en sån här vinst nu när man ska läsa av elförbrukning osv i det nya hemmet.
Hoppas verkligen jag vinner, jag tycker vi är värda det =)

Svar: x

Jag kanske behöver vinna en sån pryl bara för att jag inte förstår varför ännu en elpryl ska få mig att använda mindre av just el...

Svar: X

Min sambo fattar inte alltid vad grejerna är med alla de prylar som installeras vårt hem (smarta hem etc), men med en Eliq elmättare skulle jag äntligen kunna visa henne hur mycket el vi förbrukar och sparar med motiveringen att det ger mer pengar över till os själva.

jag borde vinna för att jag har 2 barn och en tredje på gång, så att hitta genvägarna för att få råd att kontrollera elbovarna finns inte just nu och därför borde en vinst i en sådan här tävling vara perfekt.

I ett hus från oljekrisens 70-tal då el var en billig och enkel värmekälla. Nu också fullproppat med allsköns elektronik. Tror mig se en god möjlighet att med energimätning i realtid kunna hitta både en och annan energitjyv.

Jag borde vinna för att jag är en statistikfascist, e-on's månadsstatistik är bra men långt ifrån tillräcklig. Jag vill kunna se när jag förbrukar min el, vad som förbrukar och hur mycket som skiljer beroende på belysning, maskiner mm. Med en sådan mätmaskin kan jag också utvärdera vinsterna av att timerstyra tvätt/disk -maskiner med tim-el-pris!

Svar X
Ja vart tar elen vägen. Den ständiga frågan. Bor i ett stort hus som byggt til och om sedan 20 talet. Mycket ytor att värma upp. Stort garage, bastuhus och bubbelpool osv . Bekvämt men.......Ibland känns det svårt att se och förklara för andra vad saker kostar. Hade en likande mätare i vårt förra hus men här kan jag inte montera den. Kommer inte åt ingående kablage med induktorkopplingarna utan att anlita elektriker. Denna produkt är bättre med sitt lilla öga som man sätter på centralen. Perfekt för oss

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.