Tävling: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.
Totalt värde ca 7 500 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många varumärken på lövblåsar hittar man på Maskinklippet.se?
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september. OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Tävling: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
[bild]
Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.
Totalt värde ca 7 500 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Svaret hittar du här: [länk] (titta noga den här gången!)
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september. OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Det finns 7 stycken.
Jag har tillsammans med min fru en stor trädgård och på framsidan står tre vackra träd. Särskilt vackra är de på vår när de blommar samt höst när bladen skiftar färg. Det trista är såklart all hantering av lövskörden. En lövblås hade suttit som ett smäck, skulle passa oss perfekt.
Svar: Det finns 7 varumärken. 45 st modeller (lövblås inkl de som har lövsugfunktion).
Jag har ek, bok, sälg, björk äpple, hassel, al, alm och ask. Det är ett trevligt nöje att ta hand om skogstomten, men vilket jobb? Min kratta räcker inte långe, ens för att hålla uppfarten fri från löv
Svar: det finns sju olika märken hos maskinklippet.
Man kan tycka att jag inte borde vara med i tävlingen eftersom jag redan har en lövblås. Men faktum är att den är eldriven med sladd och att gå runt med den med sladden mellan benen är mer frustrerande än att låta bli att använda den överhuvudtaget. Jag har en stor tomt med mycket löv från många träd att ta hand om, och hade verkligen velat ge den här maskinen en chans eftersom den spelar i en helt annan liga än min gamla!
Svar: Sju varumärken.
Motivering: Viktoria älskar att blåsa löv men orkar inte dra igång motorn. Om vi vinner får hon denna Stihl BR 450 C-EF och jag övertar hennes nuvarande lövblås, så att vi kan blåsa löv sida vid sida. Det blir dubbelt så kul!
Skulle verkligen behöva en lövblås. Med jobb som sjöman och stor tomt med flera träd så blir det mycket löv liggandes. Tyvärr hinns inte krattning med för min bättre hälft mellan heltidsarbete och aktivitetskörningar.
Med en riktig lövblås skulle vi få en chans att hålla efter gräsmattan på hösten.
Mina föräldrar har en tomt med många stora träd som mamma alltid brukar kratta ihop löven på under hösten. Skulle vara roligt att vinna den till mamma så kan hon putta ner pappa från första platsen om vem som har den finaste maskinen i garaget!
Då det efterfrågas efter lövblåsar har jag bortsett från lövsugar.
Svaret är alltså sex tillverkare, Stihl, Husqvarna, Gardena, MTD, WOLF-Garten och Cub Cadet, då det bara saluförs en lövsug från AL-KO.
Har länge kikat efter en lövblås då vi har behov av en sådan, men tyvärr har vi inte prioriterat någon ännu då vi är mitt i en totalrenovering och vi just fått vårt första barn. Så det finns mycket som ska shoppas!
Men hur smidigt skulle det inte vara att blåsa bort löv, barr och annat som inte hör hemma på vårt låglutande garagetak eller på vår stengärdsgård.
För att inte tala om möjligheterna att blåsa av snö från både bil och entretrappa! Sen är ju allt som brummar kul!
Svar: Jag hittar fem märken som faktiskt har lövblåsar; Cub, Husky, MTD, Stihl och Wolf. Maskinklippet verkar inte ha Alko eller Gardena lövblåsar i sitt sortiment.
Motivering: Min älskling ska inte behöva rycka och dra i något startsnöre
När jag var barn hade min bästa kompis pappa en lövblås i liknande modell. Den fick vi ha på oss och sen sa han att vi skulle rikta den nedåt så kunde vi flyga som med en jetpack. Sen lyfte han upp oss i luften. Det var lite läskigt för den lät högt men väldigt roligt!
Tänkte att jag kan ge mina två barn samma minne om jag vinner.
Motivering:
Varför begränsa sig till bara löv?
Jag ser många användningsområden!
Tex få upp den trötte sonen ur sängen på morgonen, blåsa bort snö från bilen utan att repa lacken, torka dotterns hår, mm
Sen naturligtvis, blåsa ihop löven från dom enorma björkarna som omger vår tomt.
Den skulle komma till stor användning i vår familj.
7 stycken!
Nyköpt hus och många fina träd på tomten och på gränsen, dock så blir annat lidande av att man får lägga så mycket tid på räffsande, en sån här hade varit grym!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.