1. Det var dött lopp mellan Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 FlexiWork
2. Jag har ganska precis behövt göra mig av med mina gamla byxor som jag slitit upp totalt i grenen och som trots två lagningar av hål där fortsätter producera nya så alternativen var soptunnan eller att riskera en anmälan för förargelseväckande beteende.

1. Det var dött lopp mellan Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 FlexiWork.
2. Mina nuvarande yxor är trasiga och fulla i gammal målarfärg och behöver bytas ut så jag ser proper ut igen.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan har du chans att vinna en hantverksbyxa från Blåkläder, Snickers eller Fristads. Vinnaren väljer själv.

[bild]

Vi har testat arbetsbyxor i stretch från Blåkläder, Fristads och Snickers. I den här tävlingen har du chans att vinna valfri byxa av de vi testade, eller en motsvarande modell om du är kvinna.

Byxorna du kan välja bland är:
  • Blåkläder 1522 1645
  • Fristads Hantverkarjeans stretch 2131 DCS
  • Snickers 6902 FlexiWork
För damer gäller modellerna:
  • Blåkläder 7192-1645 4-vägsstretch
  • Fristads Hantverkarbyxa Stretch 2142 STFP
  • Snickers FlexiWork 68977
Värde: ca 1 700-2 000 kr

Så här gör du för att tävla:

1. Besvara frågan: Det var dött lopp mellan två av byxorna i testet, vilka? Svaret hittar du här: [länk]

2. Motivera varför just du ska vinna

Tävlingen pågår till måndag den 16 juni.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Den här tävlingen är inte sponsrad.
1. Delad etta var:
Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 flexiwork.

2. Är amatörsnickare och har inga egna arbetsbyxor. Brukar låna sonens, men nu ska han hjälpa mig att bygga ett litet enplanshus på Västkusten i sommar. Vore därför guld med ett par egna arbetsbyxor med knäskydd :)

Lizzardo
De delade vinnarna var Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 flexiwork.

Slutat som hantverkare och sliter fortfarande på mina gamla byxor i hemmets alla projekt.
Dock så börjar sambon bli trött på att laga sömmar och lappa hål på dem

Den här veckan har du chans att vinna en hantverksbyxa från Blåkläder, Snickers eller Fristads. Vinnaren väljer själv.

[bild]

Vi har testat arbetsbyxor i stretch från Blåkläder, Fristads och Snickers. I den här tävlingen har du chans att vinna valfri byxa av de vi testade, eller en motsvarande modell om du är kvinna.

• Blåkläder 1522 1645

1. Besvara frågan: Det var dött lopp mellan två av byxorna i testet, vilka? Svaret hittar du här: [länk]

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

2. Min man och jag köpte ett stort gammalt hus som varit en del av ett barnsanatorie för snart 5 år sen. Det hade stått tomt och ouppvärmt i många år och behöver mycket kärkek. Allt från nytt värmesystem, badrum, snickerier, fönsterrenovering, målning av gammalt bandtäckt 300 m2 stort plåttak, uppsättning av gammalt timmerhärbre och timmerlada kryddat med hussvamp i krypgrunden kräver bra arbetskläder! Vi har kommit långt, men har mycket kvar att göra i det stora huset. Jag renoverar i princip på heltid och sliter ut mina lågpris arbetsbyxor på några månader. Eftersom jag värnar om miljön så önskar jag mig hållbarare arbetsbyxor. Jag älskar byggnadsvård och återbruk, men det är svårt att laga arbetsbyxor hur många gånger som helst! Jag är dessutom kort så ett par dambyxor abpassade för mig och sköna att ha på sig från morgon till kväll vore underbart! 🙏

[bild]

• Blåkläder 1522 1645

Den här tävlingen är inte
1) Det blev dött lopp mellan Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 Flexiwork

2) Ett par rejäla hantverksbyxor för kvinnor vore guld värt – så jag slipper snickra i pösiga herrbyxor och kan spika med stil!

1) "dött lopp mellan Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 FlexiWork."

2) Jag har ett bra par redan, men de är oftast på fel ställe. Behöver jag dem i stan är de i stugan, behöver jag dem i stugan är de i stan.

1: Blåkläder 1522 och Snickers 6902.
2: Som fritidssnickrande pensioner har jag hittills använt billiga arbetsbyxor från olika lågprisbutiker och de håller bara ett kort tag. Då har jag fått lappa och laga dom och det ser fördjävligt ut. Önskar mig nu rejäla och snygga arbetsbyxor med bra passform och lång hållbarhet.

1: Blåkläder 1522 och Snickers 6902.
2: Jag har bara snickarshorts och dessa blir kalla på vintern.

[bild]

• Blåkläder 1522 1645

1. Det var dött lopp mellan Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 FlexiWork med vardera 4,5 poäng.
2. Min motivering för att jag ska vinna är att då slipper jag gå med baken bar.

1) Det gick inte att utse en enskild vinnare då Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 FlexiWork hamnade på samma poäng.

2) Mina Fristads byxor från 2003 som jag fick av frugan när vi skaffade hus är nu helt slut. De var svarta, men är nu blekta bruna på nötta ytor. I grenen finns det inte längre något tyg. Men jag är imponerad över hur bra de hållit. Men nu är de slut och jag kan inte längre använda dem. Som tur är har jag kortbyxor som fungerar denna årstiden, men till hösten så skall vi renovera "gillestugan" och då behöver jag nya långbyxor igen.

1. Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 FlexiWork fick båda 4.5/5 och hamnade i topp.
2. Mina gamla byxor är slut och då vi siktar på att ta över släktgården samt bygga nytt kommer ett par nya arbetsbyxor definitivt behövas!

stavee

2. JJag behöver ett par nya arbetsbyxor för att underlätta mina byggplaner för sommaren – vi ska anlägga en ny altan och en ny trädgård.

Matchen slutade oavgjort mellan Blåkläder 1522 1645 och Snickers 6902 FlexiWork.
Vinner jag byxorna vill jag ge dem till min kompis som envist hävdar att ett par gamla mjukisbyxor duger gott
att ha som arbetsbyxor. Han behöver bättre saker för att knäna skall hålla och dessutom slippa skada sig när han alltid har en massa vassa skruvar i fickorna och alltid klagar över det!

2. Jag kommer att få en extremt renoveringsbehövande kolonistuga i sommar och mina över 10 år gamla arbetsbyxor har krympt med tiden...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.