U
Trädgård med fruktträd, svart kompostbehållare och genomskinligt växthus på gräsmatta.
Den här veckan har du chansen att vinna GreenLines varmkompost Mully, värde ca 1.500 kr.

Att kompostera sluter kretsloppet i trädgården. Det blir ny jordförbättring och näring som växterna och trädgården kan återbruka. Slutprodukten i komposten blir näring och mull att använda på olika ställen i trädgården.
GreenLine Mully – en svensk klassiker som tar hand om trädgårds- och matavfall året runt. Den koniska formen och de isolerade sidorna ger möjlighet att kompostera även under kalla perioder.

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna komposten.

Fråga: Hur långt ner i temperatur kan processen hållas igång?

Svaret hittar du här: www.greenline.eu

Vinnarna utses fredagen den 7 oktober.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar GreenLine för att de sponsrar den här tävlingen.

• Gilla
AnnCBN och 2 till
  • Laddar…
Svar: Den fungerar ner till minus 15 grader.
Nu med allt miljötänk och ekologiska prat så kanske man ska haka på trenden. Kan väl börja med en kompost

Greenline Mully klarar hålla igång processen ner till minus 15 och Greenline Master plus ner till minus 25. Har läst endel om varmkomposter det sista, och det verkar vara kul och fixa egen jord till tomaterna!
Mvh Kristian

Greenline Mully kan hålla igång processen ner till -15
Behöver alltid mer kompost till vår alltid växande trädgård

Hej Greenline Molly fungerar ner till minus 15 grader. De vi köpte huset av har planterat allt som inte ska finnas i en trädgård, så murgrönan och humlen måste varmkomposteras.

Svar: Mully kan hållas igång till -15 grader Celsius. Har haft ögonen på denna kompost ett tag nu. Har precis börjat odla själv och är otroligt fascinerad av återvinning, kretslopp och biologisk mångfald.
Mohammed Ali khodr
Ängsvägen 14, Mariefred

-15 grader
Behöver en kompost så jag kan starta använda eget matavfall och inte bara slänga alt i renovation.
Desutom är det också bra att kunna lära mina barn hur det funkar och att tänka lite mera på vad man slänger

Komposten fungerar trots att temperaturen är -15 grader!
Den skulle bli en gyllene tillgång till det avfall som inte hönsen kan äta! Då kan den bruna soptunnan få stå tom när den kommer och jag står med fin planteringsjord!
Linda

X
Svar: -15 grader

Vi är i desperat behov av att utöka befintlig Mully(!) då den inte räcker till. Vi är nämligen flera hushåll som använder den, så att kunna få ännu mer plats till kompostering vore grymt bra!

Svar: Mully fungerar ner till -15 grader!
Vi har en öppen kompost vid vårt sommarhus idag, men det skulle vara intressant att testa denna slutna kompost samt att kunna testa att även slänga matavfall i den. Bra för miljön och inte minst bra för jorden!

Den kan hålla processen igång i -15 grader!

Hade vart riktigt kul att introducera sonen till kompostering både för miljö och klimat utbildning men även för honom att använda när han visat intresse för odling själv.

Greenline Molly fungerar ner till -15 grader vilket är perfekt även om det blir en vargavinter!
Vi har som mål att bli självförsörjande av mull och jordförbättring, så med denna skulle vi komma ett stort steg närmare målet!

Den fungerar ner till -15 grader.

Ner till -15 grader fungerar den

Svar: Mully fungerar ner till -15 grader!
Vi ska snart flytta till vårt nya hus med stor trädgård. Jag vill lära mig mer om plantering och kompostering så en Mully skulle vara perfekt för vår nya trädgård där vi ska bygga upp en fin blomstrande yta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.