Var med och tävla om grästrimmern Husqvarna 215iL med batteri och laddare.
En person håller en Husqvarna 215iL grästrimmer nära en gräsmattas kant med stenar i bakgrunden.

Husqvarna 215iL är en smidig, kraftfull och ergonomisk batteridriven grästrimmer – perfekt för villaägaren som vill ha ett effektivt redskap i trädgården.

Trimmern är lätt, välbalanserad, lättmanövrerad och har kraft att trimma allt från gräsmattans kanter till högt gräs i stora trädgårdar. Skaftet kan justeras i längd så den passar olika användare och är smidig att förvara.
Med låg ljudnivå blir arbetet behagligare – både för dig och för grannarna. Dessutom blev Husqvarna 215iL utsedd till bästa köp i vårt test där den beskrivs som stark, smidig och robust.

Värde: 3 390 kr

För att vara med och tävla behöver du:

1. Svara rätt på frågan: När grundades Husqvarna? Svaret hittar du här: https://www.husqvarna.com/se/
  2. Motivera varför just du ska vinna.
  3. Posta ditt svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till fredag den 5 september.

En batteridriven grästrimmer från Husqvarna, modell 215iL, med orange och svart detaljerad design och justerbart skaft.

----------------------------------

Vi tackar Husqvarna för att de sponsrar den här tävlingen.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.

• Gilla
  • Älska
Fogdö och 9 till
  • Laddar…
Husqvarna grundades 1689

Hade varit kul att uppgradera den gamla Husqvarnan (om än såld under varumärket Flymo) till en modern batteridriven sak.. 😄
Röd trimmer av märket Flymo med gröna växter i bakgrunden.

hahalj
Husqvarna grundades 1689.

Är trött på min bensintrimmer som bara krånglar när jag trimmar ca 1000 m kanter runt om på tomten och vår del av vägen. Därför blir det sällan mer än ett par gånger per säsong, vilket förutom att det inte ser särskilt snyggt ut, även ställer till problem för robotgräsklipparen som inte gillar när det blir för mycket vegetation i kanterna och den kör fast titt som tätt. En batteritrimmer från anrika Husqvarna skulle göra jobbet enklare och lättare och minska stressfaktorn över det växande ogräset.

TheImprovisor
Vann precis en sådan för ett par år sedan så behöver ingen. Vill bara säga att den fungerar kanonbra och är smidig att arbeta med. Ställbar längd och inställbar handtagshöjd gör att den passar både lång och kort. 🙂

• Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Husqvarna är ett riktigt gammalt företag, det grundades 1689 som gevärsfaktori.
Jag är sådan som snöar in på saker. I år har jag lagt alldeles för mycket tid och pengar på gräsmattan med målet att få områdets finaste.
En riktigt bra trimmer skulle jag verkligen behöva för det saknas.

• En välskött gräsmatta med en studsmatta och leksaker i bakgrunden, omgiven av träd och en trädgårdsbod.
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Husqvarna 215iL är en smidig, kraftfull och ergonomisk batteridriven grästrimmer – perfekt för villaägaren som vill ha ett effektivt redskap i trädgården.

Trimmern är lätt, välbalanserad, lättmanövrerad och har kraft att trimma allt från gräsmattans kanter till högt gräs i stora trädgårdar. Skaftet kan justeras i längd så den passar olika användare och är smidig att förvara.
Med låg ljudnivå blir arbetet behagligare – både för dig och för grannarna. Dessutom blev Husqvarna 215iL utsedd till bästa köp i vårt test där den beskrivs som stark, smidig och robust.

1. Svara rätt på frågan: När grundades Husqvarna? Svaret hittar du här: [länk]

[bild]

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.
1) År 1698 (var tvungen att dubbelkolla, trodde inte kunde stämma!)
2)
Min kära fru är så trädgårdsfixerad att det nästan är löjligt.
En värre nörd än MIG - trodde knappt det var möjligt.
Om det fanns gräsknipsare att använda i maghöjd,
vet jag att hon skulle vara mer än nöjd.
Men eftersom någon en sådan fortfarande måste uppfinna,
vill jag ge dig något annat till denna underbara kvinna.
Med denna trimmer skulle gräsmattor & annat ansas till perfektion.
Detta blir garanterat ett av hennes favoritträdgårdsdon!

Purre
Från 1689 är Husqvarna.

Skulle vara perfekt för oss i våran villaträdgård då vi i dagsläget inte har någon trimmer och får gå och störa oss på högt gräs lite överallt.

1. År 1689
2. Jag skulle helt säkert lyckas hålla rabattkanterna mycket snyggare om jag hade en ordentlig trimmer. Givetvis ska det vara en Husqvarna när jag dessutom bor i trädgårdsstaden som gett märket dess namn.

1. Husqvarna grundades 1689
2. Vi skulle behöva en inställbar trimmer som håller för att min stackars kortväxta sambo går alldeles sönder i axlar och kropp när hon försöker sköta trädgården med vår nuvarande trimmer om somrarna, när jag är bortrest på jobb och inte kan bidra på länge. Den enda hyfsade trimmer som vi hittills har stött på tar ju fullständigt sönder armarna på henne.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

1. Svara rätt på frågan: När grundades Husqvarna? Svaret hittar du här: [länk]

[bild]

1. Husqvarna grundades år 1869. 2.Tappar tålamodet på mina usla trimmer som bara krånglar.

• Wow
Dilato
  • Laddar…
Oh vad roligt, äntligen en tävling jag VERKLIGEN vill vinna!

1. Anno 1689. Och ja, det är okej att skriva Anno när det rör sig om ett flera hundra år gammalt bolag.

2. Jag har gott om sly och gräs att röja på små och svåråtkomliga ställen, där det är svårt att komma åt med vanliga maskiner. Det skulle verkligen underlätta att ha en smidig trimmer för detta, både runt huset, altanen och ute på tomten. Dessutom hade det varit kanon att kunna klippa utan att grannarna störs – då kan klippa när det passar mig bäst utan att behöva tänka på att ljudet stör andra!

Redigerat:
1. Husqvarna grundades 1689 och har en stark passion för innovation.
2. Denna batteridrivna trimmer skulle jag vilja vinna till min mor. Efter att pappa råkat ut för en ryggmärgsskada och numer är rundsolsburen så har mamma fått ta över det mesta av trädgårdsarbetet. 76 år är hon men "still going strong". Hon sätter på ljudboken i öronen och sedan får den bensindrivna Husqvarna`n klippa gräset på den bitvis kuperade tomten. Tyvärr blir det också en hel del kvar att ta med grästrimmer. De har en tung bensindriven Parter Colibri som mamma hanterar efter bästa förmåga när vi syskon inte har tid att hjälpa till.
När jag såg denna tävling kände jag att detta är en utmärkt uppgradering till den svårstartade trimmern de äger idag. Lättare att hantera och inget jobbigt dragsnöre att dra i. Det vore helt underbart att få överraska föräldrarna med denna uppgradering.

• Rött hönshus och grönt växthus i en lantlig trädgård med stenar, frodig gräsmatta och blommande växter.
1. 1689.

2. I don't have a machine yet so it would be great to win and finally be able to clean up the garden!

1) 1689, enligt både hemsidan och wikipedia.

2) Jag skulle verkligen behöva en rejäl grästrimmer för att kunna snygga till remsan mellan staketets utsida och gatan. Tidigare hade vi en fin, smal gräsmatta där som jag klippte med gräsklipparen. Men sedan grävde de för bredbandsdragning där och återställandet var under all kritik. Inte nog med att de satte vår brevlåda bak-och-fram så att vi inte fick några julkort, den jämna, fina jorden ersattes av något med så mycket småsten så att den definitivt inte går att klippa med gräsklipparen. Numera är vår remsa grannskapets mest vildvuxna, med mer ogräs och sten än gräs.

För grannarna ska slippa eländet skulle jag med rejäl Husqvarna 215iL kunna röja rent och efter hand rensa bort de hundratals småstenarna, för att sedan kunna återställa gräsmattan längs staketet. (Och givetvis skulle jag snygga till gräsmattans kanter som hur tight jag än kör med gräsklipparen alltid är vildvuxna.)

Husqvarna grundades 1689.

Det är så svårt att komma åt med gräsklipparen runt våra bärbuskar och rabatter. En grästrimmer skulle göra trädgårdsskötseln mycket enklare för ett par gamla pensionärer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.