Jag ska bygga en altan
För att göra glad min sultan
Jag kommer att jobba hårt
För det behövs en DeWalt

Andrea Rosberg Andrea Rosberg skrev:
[bild]

Den här veckan kan du vinna en DEWALT DCD796D2-QW, en sladdlös slagborr som klarar både borrning och skruvdragning. Levereras med slagfunktion, LED-belysning samt två batterier och laddare.

Vinstvärde: ca 1 999 kr

Så här tävlar du:
  • Svara på tävlingsfrågan nedan
  • Motivera varför just du skulle bli en värdig vinnare
Tävlingsfråga:
I ett tidigare test på Byggahus.se testades åtta olika modeller av borrskruvdragare. Samtliga hade samma spänning som den DEWALT-slagborr som tävlas ut. Hur många volt var det?

Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.
Vinnaren presenteras fredagen den 16 januari.

----------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga uppgifter så att vi kan skicka den till dig om du vinner.
18v
Jag vill ha en riktig slagborrmaskin. Sitter fast med en från Biltema.

18 Volt
Jag har blåa verktyg, men saknar en vän,
en gul slagborr, då sitter allt sen.
Blått och gult hör ihop, det vet varje land,
starkare tillsammans, redo hand i hand.

18v.

Plånboken prioriterar handverktyg, gästerna föredrar elverktyg, hjälp mig sätta gästerna I arbete!

Svar: 18 volt.

Jag vill vinna för att den här slagborren faktiskt kommer till användning direkt och inte hamna längst in i en låda. Jag håller på med flera hemmafixarprojekt där det blir mycket borrning och skruvning i trä, regel och skivmaterial, och jag jobbar metodiskt: förborrar där det behövs, väljer rätt bits/borr och försöker alltid få ett proffsigt slutresultat. En smidig 18V-maskin med bra kontroll och LED-ljus hade gjort jobbet både snabbare och snyggare, särskilt i trånga utrymmen.

Dessutom gillar jag att dela med mig av erfarenheter och lösningar när jag hittar något som funkar - så en vinst skulle inte bara hjälpa mig, utan också kunna komma fler till nytta genom tips och uppdateringar i forumet.

18 V

Vilket sammanträffande! Jag satt och googlade efter en ny skruvdragare då min gamla lade av efter 10 års användning. Vore intressant att prova en DEWALT och se om den håller längre. Uppdatering utlovas

18V

Kanske man kan slippa låna föreningens varje gång det ska borras i lägenheten!

18 V
Hade varit roligt att vinna en ordentlig maskin för att min gamla Bosch har gjort sitt.

18 V
Känner mig halv efter att vår gamla slagborr gick sönder. Dessutom har vi andra Dewaltmaskiner med samma typ av batteri vilket gör just Dewalt-slagborren extra bra!

Spänningen är 18V

Antingen står frugan och blänger på mig och väntar på att jag ska släppa vår enda skruvdragare eller tvärtom.
Tänk så mycket roligare vi skulle ha tillsammans och så mycket effektivare vi skulle bli med varsin skruvdragare!

18v

Jag har varit utan skruvdragare sen i somras då min brann upp vid altanbygget.
Jag fick faktiskt lånat en Dewalt skruvdragare för att bygga klart. Klar kvalitetsskillnad så hade blivit väldigt glad att få en egen.

[bild]

Den här veckan kan du vinna en DEWALT DCD796D2-QW, en sladdlös slagborr som klarar både borrning och skruvdragning. Levereras med slagfunktion, LED-belysning samt två batterier och laddare.

Så här tävlar du:
Tävlingsfråga:
I ett tidigare test på Byggahus.se testades åtta olika modeller av borrskruvdragare. Samtliga hade samma spänning som den DEWALT-slagborr som tävlas ut. Hur många volt var det?

[länk]

Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga uppgifter så att vi kan skicka den till dig om du vinner.
Svar: Samtliga var på 18V.

Då tanten hemma också har börjat intressera sig för renovering/bygg så resulterar det i att hon använder min ryobi. Den ligger på olika ställen och inte sällan med dåligt batteri. 😅

Vore fint att ge henne denna så kan hon ha en egen till alla sommarens byggen!

[bild]

Så här tävlar du:
Tävlingsfråga:

[länk]

Hej,

Svar: 18 V.
Motivering: Hus, altan, bokhyllor och rost på bilen. Många projekt kommer behöva en bra skruvdragare. Jag skulle uppskatta att vinna en ny Dewalt slagborrmaskin eftersom min gamla skruvdragare dog med ett rökmoln strax innan jul.

Z Zeugma skrev:
Jag ska bygga en altan
För att göra glad min sultan
Jag kommer att jobba hårt
För det behövs en DeWalt
18v

TomtenHusson TomtenHusson skrev:
Svar: 18V

Flyttar snart in i mitt första hus och kommer behöva skaffa många nya verktyg för renovering och underhåll. Att få en av dem gratis skulle hjälpa till.
18 volt
Precis den som saknas i lådan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.