18 Volt obviously!

Motiveringen som jag bär är att jag ska börja bygga hus! Markarbetet är klart och pålningen mördade min plånbok så mitt konto ser ut som stockholmsblodbad. Detta innebär att en DeWalt sladdlös slagborr hade underlättat för mig något enormt dels när jag ska bygga och för min stackars plånbok. På så sätt har jag råd mer fler blöjor till nykläckta bebisen! :D

18v

Hade varit grymt o ge sambon en egen proffsmaskin så hon slipper låna min varje gång vi ska renovera ihop 😃

18V! När första husköpet visade sig ha mer renoveringsbehov än räknat så måste alla i familjen hugga i. Då vi bara har en (ärvd) slagborr, så skulle arbetet gå 2-3x så snabbt med en ny från DeWalt. Vem vet, då kanske vi till och med kan flytta in innan sommaren...

18 volt
Haren hel källare med betongväggar som det ska dras ny el i
skulle vara MUMMA med en ny slagskruvdeagare ;)

S
18V
Har redan en sån så jag behöver den inte.

J
18 volt. Vet inte om det är tillåtet att vara med i tävlingen med sitt första inlägg, men om det är tillåtet vill jag vinna för att lådan är snygg. Min plan är att börja renovera ett litet hus i sommar, har aldrig byggt eller gjort något liknande tidigare men om man har en sån där låda är väl hälften vunnet. Sen lär jag behöva borra en del också misstänker jag.

Andrea Rosberg Andrea Rosberg skrev:
[bild]

This week you can win a DEWALT DCD796D2-QW, a cordless impact drill that can handle both drilling and screwdriving. Comes with impact function, LED lighting, two batteries and charger.

Winnings: approx. SEK 1,999

How to compete:
  • Answer the competition question below
  • Justify why you would be a worthy winner
Competition question:
In a previous test on Byggahus.se , eight different models of drill/drivers were tested. All of them had the same voltage as the DEWALT impact drill that was being competed for. How many volts was that?

You can find the correct answer here:
[länk]

Post your answer and your justification in this thread.
The winner will be announced on Friday, January 16th.

----------------------------------------
Any winnings tax is paid by the winner.
We will disregard your competition entry if you have not filled out your profile with complete information so that we can send it to you if you win.
18V

Vi sålde just vårt drömhus i den svenska skogen för ett mycket äldre hus som vi måste lära oss att älska. Det enda sättet är: gör det själv!

18V

Jag har en AEG och några Ryobi maskiner. MEN! Min svåger kör DeWalt och jag känner mig lite töntig så bör nog komma in i DeWalt sfären och bli en cool hemmafixare en gång för alla!

• Gilla
JensRR
  • Laddar…
18V
Håller på med en superrolig vindskonvertering och förstärkning av timrade takstolar men den gamla skruvdragaren får kämpa till sista droppe när dom biffiga reglarna ska fästas med modern montageskruv, en ny skruvdragare med friska Amperetimmar hade varit fantastiskt 😀

1) 18V

2) Då min svägerska fyllde år senast önskade hon sig en slagborr (väldigt förståndigt!). Jag fick i uppdrag att införskaffa en sådan, och jag köpte en alldeles utmärkt DeWalt slagborr. Men, sedan kom jag på att det inte alls var en slagborr utan en slagskruvdragare jag köpt. (Ni, kära Bygga Husare, är de första som får veta om mitt mistag...)

Om jag vinner denna DeWalt slagborr så kommer jag erbjuda den till svägerskan - gärna i utbyte mot den slagskruvdragare hon nyligen fick. Det vore win-win, hon får det hon önskade sig, och jag får det jag behöver vid den kommande altanrenoveringen.

18V
Drömmen 😍

[bild]

Den här veckan kan du vinna en DEWALT DCD796D2-QW, en sladdlös slagborr som klarar både borrning och skruvdragning. Levereras med slagfunktion, LED-belysning samt två batterier och laddare.

Vinstvärde: ca 1 999 kr

Så här tävlar du:
  • Svara på tävlingsfrågan nedan
  • Motivera varför just du skulle bli en värdig vinnare
Tävlingsfråga:
I ett tidigare test på Byggahus.se testades åtta olika modeller av borrskruvdragare. Samtliga hade samma spänning som den DEWALT-slagborr som tävlas ut. Hur många volt var det?

Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.
Vinnaren presenteras fredagen den 16 januari.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga uppgifter så att vi kan skicka den till dig om du vinner.
18 V.
Precis flyttat till vårat första hus och jag är så gudförbannat trött på borrmaskinen från Ikea som är värdelös. 😂🔥

[bild]

Den här veckan kan du vinna en DEWALT DCD796D2-QW, en sladdlös slagborr som klarar både borrning och skruvdragning. Levereras med slagfunktion, LED-belysning samt två batterier och laddare.

Vinstvärde: ca 1 999 kr

Så här tävlar du:
  • Svara på tävlingsfrågan nedan
  • Motivera varför just du skulle bli en värdig vinnare
Tävlingsfråga:
I ett tidigare test på Byggahus.se testades åtta olika modeller av borrskruvdragare. Samtliga hade samma spänning som den DEWALT-slagborr som tävlas ut. Hur många volt var det?

Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.
Vinnaren presenteras fredagen den 16 januari.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga uppgifter så att vi kan skicka den till dig om du vinner.
18 volt
Förutom till bygget passar den bra till isfisket!

18 volt.

Skulle passa bra till husbygget.

18 volt.

Motiveringen är att jag bor ihop med tre tjejer som pratar alldeles för mycket. Det är alltså extremt synd om mig. På riktigt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.