Byggahus.se
1. Det tar ca.45 minuter att ladda batteriet.
2. Jag köpte en Makita skruvdragare för flera år sedan och är sedan dess fast för Makita och då har jag provat flera andra välkända märken. Nu i sommar startar jag upp en renovering av sommarstugan vi införskaffat och där kommer det att krävas mycket borrade och håltagande. Det hade varit en fröjd att få göra detta med denna Makitan som nu lottas ut.
 
Heij83
1. Jag skulle verkligen behöva en kraftfullare maskin för att göra genomföringar i gjutna betongväggar, så går det när man inte tänker till från början :sweat:

2. Batteriets laddningstid med snabbladdaren är cirka 45 minuter.
 
  • En trätrappa med öppna steg, betongstöd, oavslutad konstruktion, inomhus, potentiell byggarbetsplats.
Jag har tre äldre fastigheter som jag har renoverat och reparerat de senaste 20 åren. Haft många olika märken på elverktyg ända tills jag fick en Makita skruvdragare. Nu har jag bara Makita, till och med en gräsklippare. Vill gärna prova en 40 V maskin nu som nybliven pensionär.
 
2. Det tar 45 min att ladda
 
Svar: 45min laddtid

Jag har en hel del håltagning i bjälklag och även yttervägg att göra för ftx och andra rördragningar och skulle definitivt vilja köra detta med mitt favoritmärke: makita!
 
1. Har de mesta i 18V serien så nu är det dax att växla up till 40V när nu vårens och sommarens projekt står och bankar på dörren.

2. Ca 45min
 
1. Håller på att köpa på mig lite inom Makita inför pension för sedan lär man inte ha råd, så denna vore ett välkommet tillskott.
2. ca 45 minuter
 
Min borrmaskin, med sladd, har fått en stroke och dött ihjäl. Min skruvdragare, med batteri, är sjuk och behöver gå i pension. Den ryker och luktar bränd elektronik när jag använder den i alla de tio minuter batteriet håller.

Vore guld värt att kunna ersätta dessa båda med en sprillans ny och frisk arbetskamrat.

Batteriet tar bara ca 45 minuter att ladda. Perfekt för en kaffepaus :D
 
1. Då pålar och virke behöver borras och skruvas ihop till båtens brygga så behöver man en maskin som kan hålla hela dagen och laddas på lunchen.
2. Ca 45 minuter.
 
Fadai
Sen gammalt är jag en ”Bosch-tjej, men denna kanske kan omvända mig till en ”Makita-flicka.
Ladda tar 45 min.
 
Motivering.
Har inte ett endaste verktyg från Makita men det skulle vara spännande att få testa, är gräset på andra sidan...?
Att då få möjligheten och testa, vad det ser ut som ett MONSTER, sida vid sida med den Bosch GSR 18V-150C jag har som drar 150Nm enligt specen. Denna med sina 40V ligger hack i häl med sina specade 140Nm.
Att sedan genom denna få tillgång till ett helt nytt "ekosystem" öppnar nya ännu obekanta dörrar.
Projekt finns, allt från det nya katthuset som inte blev byggt förra sommaren (heller) till vedbod/säsongsförvaring.

Svar på frågan:
Det tar ca. 45min att ladda batteret.
 
SVAR:
1. Jag är så innerligt trött på att alla maskiner, speciellt borrskruvdragare försvinner i våra uthus. Sambon är av typen "släpp saker där du står". Sen får jag höra att jag ju ändå inte snickrar... Nej, gissa varför? Jag vill ha en egen maskin och gärna en av bra kvalitet, som den här! Tack!

2. Ca 45 minuter.
 
:love: Sån stark borde fixa vår- och höstproblemen lekande lätt dvs däckbytet

45 raska minuter
 
45min laddning.

Skall fixa ventilationen i vårt hus från 1907, och väggarna är 75mm plank. En sån krallig maskin skulle underlätta väldigt! Det långa handtaget ser väldigt smart ut, har varit nära att bryta handleden när min stora sladdmaskin hugger med hålsågen….
 
A
1. Hoppas på denna Makita 40V öppnar nya vägar för projekt.
Svar: 45 min/ snabbladda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.