Byggahus.se
Svar: 2. 7

I fjol byggde vi ut våran altan från liten till stor eftersom vi är en stor familj och ofta har familjemiddagar hos oss. Denna fantastiska matgrupp hade verkligen passat som handen i handsken där, och framförallt löst det stora problemet att alla ska rymmas runt ett och samma bord - stora som små!
 
2. 7

Motivering:
Efter 12års trogen tjänst har vårat tidigare utemöblemang gjort sitt! Då vi tänkte fira midsommar för första gången i vårt hus med familj och vänner hade vi därför velat uppgradera till något snyggt och passande denna säsong. Men utemöbler är som bekant ingen billig historia, med detta bidrag hade vi istället kunna fokusera på att komplettera med parasoll, blommor, dynor och allt annat runtomkring inför midsommar istället. Tänk så fint vi hade fått!! :D:D
 
Svar: Alternativ 2, 7 st.

Jag och familjen har nyligen flyttat in i ett 70-talshus i nästintill originalskick. Hela vintern och våren har vi renoverat badrum och sovrum, och nu i sommar kommer turen till köket. Vi får då flytta ut måltiderna på "altanen" (en liten trallsnutt på marken utanför vardagsrummet). Utemöblerna vi har där är ett hopplock från vår gamla balkong.. men de räcker inte riktigt till, vare sig i antal eller bekvämlighet, då vi ofta är fler än föräldrar + två barn.
En ny matgrupp skulle göra vår sommar så mycket bättre och göra livet lättare att uthärda i väntan på ett fungerande kök.
 
Nr 2. 7 st.
Det vore NICE att tillbringa trevliga middagar med familjen vid denna fina matgrupp.
 
Det är sju färgkombinationer.

Förbannat elegant och dessutom hållbart och kräver minimalt med underhåll. Vad kan man mer begära. (I mitt fall skulle det väl vara ett avsevärt lägre pris, med tanke på min ekonomi.) Här ryms, om inte hela så åtminstone halva tjocka släkten.
De passar till och med i finrummet.
Behöver man ens motivera varför man vill ha dessa?
 
Svar nummer 2: 7st

På en relativt nybyggd altan med mycket yta trängs vi vid vårat gamla campingbord. Vi har helt enkelt fått lov att prioritera andra saker än ett nytt set med utemöbler så detta skulle sitta som en smäck på altanen.
 
Svar 2: 7st

År efter år lyckas jag aldrig toppa min frus genomtänkta och kärleksfulla födelsedagspresenter till mig. Med hennes födelsedag om en månad skulle jag med detta paket äntligen kunna komma ifatt! Hon är så trött på vårt gamla rangliga möbelsett och gör tappra försök att dölja det med dukar, blommor, filtar och dynor när vi har hem besök.
Med detta skulle hon stolt kunna bjuda in till såväl barnkalas så som grillunch eller drinkkväll! Håller tummarna att det blir mitt år i år! :)
 
2. Skulle bli pricken över i på vår nybyggda altan (som dessutom grävt hål i plånboken).
 
Svar 7st.

Nya utemöbler till den nya altanen vore inte dumt så hela familjen kan njuta av en god grillmiddag ute i kvällssolen som så fint fyller våran altan
 
7 stycken.

En snygg matgrupp i stilren aluminium som lätt flyttas till lämpliga platser i trädgården vore perfekt att vinna. Efter en dag på stranden är skuggan av äppelträdet skönt att sitta i, medan frukosten en sval morgon intas i solen. Så frukost, lunch, kaffe och middag kommer garanterat intas på olika ställen men i samma möbel.
 
Svar: alternativ nummer 2

Efter att bott hemifrån i 4.5 månad då vi totalrenoverar och bygger ut vårt hus med bland annat en balkong hade det varit ljuvligt att få njuta av härliga sommarkvällar med detta trädgårdsmöblemang. Vi har med 2 barn huserat i en etta utan balkong under renoveringen och kan inte nog uttrycka en önskan om ett så fint möblemang .

Trädgården kommer behöva nya plattor och gräs o är ett stort projekt att ta tag i nu. Så det hade varit väldigt njutningsfullt att kunna varva ner i detta set.
 
7 st!

I en lägenhet i storstaden utan varken balkong eller altan,
kändes det som vi mer eller mindre var ”tvungna” att vara inne hela dan.
Efter åtta år fick vi villan som vi alltid har drömt om,
ute på landet - med nära till havet, skogen och en underbar grönska runtom.
Nu längtar vi till semestern och att komma bort ifrån kontorsstolen,
vi vill njuta så mycket vi kan ute i varma solen.
Denna matgruppen hade verkligen passat här i vårt tjäll,
vid en vårlig lunch och även en sen sommarkväll.
Tänk om vi tillsammans med våra familjer & vänner får njuta av godsaker runt detta fina bord,
då är min och sambons lycka gjord!
 
Svar 2. 7 st olika kombinationer
Vi håller på att bygger vårt drömhus på landet, och på den stora baksidan under pergolan skulle vi behöva en redig matgrupp att sitta och umgås runt vid sommarens grillkvällar.

MvH
Johanna
 
Svar 7,

Vi skulle bli jätte glada och få lite extra motivation att göra klart altanen, vi har idag ett bord som vi flyttar runt mest hela tiden då vi inte haft någon altan. Bordet har blivit lite trött av denna behandling och vi lite trötta av att ständigt bära runt det.
 
Svar: 2, 7st.

Efter skiljsmässan där jag blev av med hälften av alla möbler och saker så gapar dessvärre altanen nästan tom. Jag är för kräsen för att köpa något billigt och väntar då hellre. Detta set skulle passa utmärkt på vår altan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.