Tävling
Per Stefan Sjögren: 1.) Max. arbetstryck för PW360 = 160 bar 2) Mitt första projekt blir att tvätta vår stenhäll (utefter långsidan på det nya huset) för att förbereda installation av belysning. Mvh Stefan Sjögren
LudvigC: Azet frukt och bärgödning Azet tomat och grönsaksgödning Azet trädgårdsgödning Det är nu dags att flytta ut allting som är försått och förhoppningsvis hålla växterna vid liv utomhus. Då hade detta kitet kommit väl till hands! :)
fsn: [citat] TACK. Dottern blir glad, jag blir gladare. Jag lägger upp en bild på altanen om en månad…. Just nu är det klä i gamla altanen (skulle varit gjort för 3 år sen) samt sätta lite granit-kantsten som senare kommer att rama i den nya altanen. Äntligen fixat till en eftersatt del i ett fint söderläge och satt 15m storgatsten och gjort iordning för grässådd samt fixat en egen
Paerh: [citat] Marlen! Fredag och löning, sen toppar du det hela med detta trevliga meddelande! Tack och trevlig helg😎 /Pär
TheImprovisor: [citat] Grattis, @kashieda 🙂
Plätt Fia: [citat] Men Gud va glad jag blir. Jag som bara vunnit en påse kakor på Röda Korsets bazar när jag var barn. Jösses Amalia. Tack så hemskt mycket. Ni får ha en stor kram allesammans. ❤️🙂
Axelida: Snabbt som attan kom vinsten och jag blev ännu gladare än jag redan var när jag öppnade paketet! Jag är Enköpings största gottegris, så kolorna kom helt rätt - TACK!
Marguita Weckner: [citat] När mina barn och barnbarn reser hem till Skottland Kommer kusiner mostrar och morbröder på våffelfrukost tänk vilken vinst med nytt våffeljärn
Molnet9092: [citat] Men så roligt! Tänk att både jag och min pappa blev vinnare den här gången 🎉 Tackar så hemskt mycket! 🥰
Emanuel01: Tror de kommer uppifrån. Stänker ju väldigt när man tex steker burgare. Får städa långt från pannan. Borde va samma med alla men denna har en färg som mer synliggör! Sen kan det vara att fett rinner ned mot botten efter varje start då det blir varmast nedåt då!
Marlen Eskilsson: Då var veckans tävling avslutad. Ni är många tävlande som är i stort behov av en luftrenare inför kommande pollensäsong, så man önskar ju att man hade fler att tävla ut. Men en enda vinnare skulle väljas ut och juryn tyckte att @ndreas med inlägg #1 var en av de som hade en riktigt bra motivering, så stort grattis @@ndreas, du har vunnit en Electrolux Pure 600! 🥳
Dr Benz: [citat] WOW! Tackar ödmjukast. Den kommer VERKLIGEN till användning. Kom på efter att jag skrev inlägget att jag även skall bygga ett matbord där jag måste torka plankorna först. Så ytterligare ett användningsområde. Trevlig Helg och alla hjärtans dag! ❤️💯🫶
Marlen Eskilsson: Vi glömde visst att utse en vinnare förra veckan 😬, ber om ursäkt för detta. Nu har vi dock gått igenom alla fina svar och motiveringar och det är ju som ni förstår väldigt svårt att välja ut något bidrag som är bättre än det andra. Vi har dock enats om en vinnare till slut och det är @Larsa med inlägg #36, grattis till dig Larsa! 🥳
Marlen Eskilsson: Då var tävlingen avslutad. Ni var många som är sugna på att lära er renovera fönster och som hade bra motiveringar. Men, juryn måste välja och fastnade denna vecka för tävlingsbidrag #25. Grattis @Miscela, du har vunnit en kurs i fönsterrenovering!
Timmermannen77: [citat] Vill se vem so rör sig på min tomt när inte jag är hemma
Paxman: Jag lovade ju en recension av den B-bylon Terrace L jag vann förra året, och ni vet ju vad man säger om ”sent” och ”aldrig”. Planen var att vi skulle montera denna hydroponiska odling i köket, så vi hade nära till örter som vi ofta använder i matlagning. Vi har sedan tidigare en smalare vit Stringhylla där som jag tänkte skruva ned och ersätta med den hylla vi fick beställa
yonna: [citat] Du får väl hota med att du inför nästa jul anlitar jultomten som hantlangare med risk för att tomten då inte hinner med sin klapputdelning. Hot är i vissa fall fullt acceptabelt.
anders07: Efter lite strul med frakt har nu skorna äntligen anlänt och de var värda väntan! Två par mjuka sköna strumpor och extra mjuka memoryfoam sulor följde med också som lite extra piff på moset! 🤩 [bild] Skorna är väldigt bekväma och känns mer som ett par sneakers än ett par "byggskor". Skulle säga att de är lite små i storleken så ta ett nummer uppåt om du är osäker och
Marlen Eskilsson: Då var tävlingen avslutad. Vinnaren av fem böcker om byggnadsvård är @Isabell Osju , med tävlingsbidrag #5, stort grattis! 🥳
FredrikR: [citat] Vinnaren utsågs i fredags så du är lite sen tyvärr. 😉
Keiller: Finns en ny, aktuell och pågående tävling där en likadan Legobyggsats lottas ut. https://www.byggahus.se/forum/threads/taevling-vinn-en-byggsats-vita-huset.531960/page-2#post-5943033 Kanske är en idé för @Marlen Eskilsson och @Per Eskilsson att, när de är avslutade, låsa tävlingstrådarna för att undvika tävlingssvar efter ett par år? En del läser tydligen inte "avslutad" i
Gia_1958: [citat] 1. Är med Slidefäste. 2. Skulle behöva en ny egen då min lilla är helt slut.
Testarn: [citat] Tack! Ska bli både kul och intressant.
Nollfritid: 1. Slide 2. Jag borde vinna DS18DE 4.0Ah för att min nuvarande borr ger upp snabbare än jag på ett måndagspass. Med denna skulle jag äntligen kunna jobba som ett proffs – utan att bli överlistad av skruvar!
SusL: [citat] —15 grader. Då vi flyttat till liten yta (vårat sommarhus) har vi bara en kylfrys inomhus och skulle verkligen behöva en box då vi har behov av mer plats till bär och svamp. Då det enda utrymmet är vår oinredda källare på berget som är sval vintertid vore det ju toppen med en som klarar minusgrader ifall ifall. Trodde bara att de var de gamla frysarna som klarade det.
alm82: Oj! Jag tackar så mycket, den ska bli rolig att prova 😁