Byggahus.se

Tävling

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. Annelie Hultberg

Avslutad: Ett helt set arbetskläder för hemmaprojekten

Tack alla medlemmar för era motiveringar och svar. Det är tydligt att arbetskläder är en bristvara hos dem som inte använder sig av dem i sitt yrke. Alla hemmafixare går omkring i trasiga jeans och urtvättade tröjor eller träningskläder... Vinsten den här veckan, ett set arbetskläder, går till @Frodda, grattis till dig. Och till din fru! Någon som inte bara tittar på utan själv
    Annelie Hultberg · 10d · 106 svar · 4,8k läst
    ·
  2. raveper

Avslutad: Vinn en cool arbetströja med ditt favoritverktyg

Tack för vinst. Ska se om jag kan ta någon bild på min gamla "malätna"
    raveper · 16d · 39 svar · 3,0k läst
    ·
  3. Annelie Hultberg

Avslutad: Vinn ett tåligt regnställ för höstens uteprojekt

Nu när hösten snart går över till vinter sitter man ju helst inne, men ibland bara måste man vara utomhus! Då är et skönt att kunna känna sig varm och torr. Veckans vinst, det fina regnstället från Fristads, går till @Marinael som har mycket att göra i trädgården innan frosten slår till. Grattis säger vi och hoppas du blir nöjd med regnstället!
    Annelie Hultberg · 24d · 34 svar · 3,3k läst
    ·
  4. Lind77

Avslutad: Vinn en tänkande Airfryer

[citat] Tack!! Ja, självklart kan jag återkomma med ett utlåtande sen. Den känns väldigt lovande när man läser recensionerna om den :)
    Lind77 · 23 okt · 167 svar · 7,3k läst
    ·
  5. Annelie Hultberg

Avslutad: Vinn en effektiv avloppsrensare

Tack för alla svar och motiveringar! Det är tydligt att avloppsrensaren är en maskin som behövs ute i stugorna. Den här veckan blir vinnaren @moxyzimba som efter sin mardrömslika upplevelse på julafton behöver sänka sin stressnivå till nästa släktkalas. Grattis till vinsten säger vi och önskar trevligare släktmiddagar framöver!
    Annelie Hultberg · 16 okt · 100 svar · 6,3k läst
    ·
  6. Ögonfröjd

Avslutad: Vinn väldesignad spartrappa till huset

Här kommer bilder på slutresultatet, endast lite små fix kvar på bilderna! Tack för vinsten!
    Ögonfröjd · 26 sep · 54 svar · 5,6k läst
    ·
  7. A

Avslutad: Vinn en vinnare! Nilfisk grovdammsugare

Tackar säger jag! Bifogar en bild på golvet i rummet som enligt vissa av de gamla planlösningarna jag funnit kallas "Bastu". Är inte platsen där jag skulle sätta mig i dagsläget.. [bild]
    avdpos · 25 sep · 102 svar · 4,1k läst
    ·
  8. Annelie Hultberg

Avslutad: Vinn ett helt set med arbetskläder, totalt 18 delar!

[citat] Vann gjorde medlemmen jarlh, som står nämnd i mitt inlägg här ovanför. Mvh Annelie
    Annelie Hultberg · 22 sep · 111 svar · 5,0k läst
    ·
  9. Annelie Hultberg

Avslutad: Vinn en praktisk och skön hantverksbyxa

Tack för alla fina och trevliga motiveringar jag fick läsa igenom den här veckan! Det är tydligt att arbetskläder inte byts ut lika ofta som vanliga kläder. :rofl: Vinsten gick till #doubleH, vi kunde inte motstå hans gamla slitna blåbyxor, de passar nästa på museum! Vi säger grattis och hoppas att knäna inte ska behöva ta så mycket stryk i fortsättningen!
    Annelie Hultberg · 11 sep · 94 svar · 5,7k läst
    ·
  10. fatsuG7

Tävling: Minecraft byggtävling, vem bygger finast hus?

Ifall någon vill spela mer Minecraft har vi skapat en ny server ni kan bygga på! Servern har IP-adressen: play.spaceverse.net. Där finns flera olika spellägen såsom Creative, Survival och andra roliga småspel! Välkomna in på servern. (Servern är kompatibel med alla nya versioner från 1.8+) Ni kan läsa mer om servern på: https://spaceverse.net/
    fatsuG7 · 1 sep · 53 svar · 10,2k läst
    ·
  11. p-pennan

Avslutad: Vi tävlar ut högtryckstvättarna från testet!

Statusuppdatering ang AVA tvätten som slutade fungera: En ny är på väg till mig i utbyte. Har haft vänlig och trevlig kontakt med tillverkaren i Norge för att lösa problemet. Enl dem har de låg reklamation på sina tvättar så jag har nog haft otur att få en som slutade fungera. Troligtvis är det microswitchen som känner av hög/lågtryck som gett upp. Hursomhelst, suveränt hanterat
    p-pennan · 1 sep · 396 svar · 21,5k läst
    ·
  12. K

500 ml

[citat] Lite lustigt. Men jag gissar att eftersom ts första inlägg togs bort så ramlade jag upp som inlägg ett o ”ärvde” tråden. Det gick inte att markera mina inlägg som bästa svar. Men jag kan testa att markera någon annans. Ditt tex.
    knipo · 23 aug · 7 svar · 1,3k läst
  13. Annelie Hultberg

Avslutad: Vinn en svalkande fläkt från Byggahus test

Tack alla tävlingsdeltagare, för era motiveringar. Det är tydligt att de flesta av oss gillar sommarvärme, men att våra hus kanske mer är byggda för att klara kalla vintrar än varma somrar... Vi hade ju tre vinstfläktar, de fördelar sig så här: #thomas33 vinner Xiaomi golv- / bordsfläkt #slaskman vinner Honeywell pelarfläkt #Phelix vinner North bordsfläkt Grattis alla, vi hoppas ni
    Annelie Hultberg · 21 aug · 62 svar · 3,6k läst
    ·
  14. Annelie Hultberg

Avslutad: Vinn en sladdlös, kraftfull skaftdammsugare

Tack för alla roliga och fina motiveringar, det var väldigt svårt att välja denna vecka! Men valet föll till slut på medlemmen @1921 som aldrig får dammsuga färdigt, då döttrarna turas om att dra ur sladden hela tiden... Grattis säger vi och hoppas inte döttrarna blir alltför besvikna över den nya sladdlösa dammsugaren!
    Annelie Hultberg · 14 aug · 206 svar · 8,2k läst
    ·
  15. D

Avslutad: Vinn en sladdlös, kraftfull grästrimmer

Svar: 1,6 mm Motivering: Vore trevligt med en sån maskin, så man kan trimma med ett flin. Dagens trimmer drivs med lång kabel, som får arbetsbördan bli diskutabel. Att istället ha maskin på batteri, får arbetsbördan att bli fri
    Dabber · 5 jun · 192 svar · 8,0k läst
    ·
  16. Ä

Avslutad: Vinn boken ”Bygg Bättre Billigare”

[citat] Tack!
    Älgörten · 26 maj · 22 svar · 2,9k läst
    ·
  17. pdov

Avslutad: Sköt om gräsmattan med batterigräsklippare

[bild] https://www.al-ko.com/shop/se/recall/ Kollade in denna tråden i min jakt på lämplig batterigräsklippare, surfade sedan vidare till AL-KOs hemsida och fann att just denna modellen inte höll måttet.
    pdov · 24 maj · 107 svar · 13,4k läst
    ·
  18. Annelie Hultberg

Avslutad: Vinn ett automatiskt bevattningssystem

Så var vinnaren till det soldrivna bevattningssystemet utsedd. Det blev @Tabrupt som hoppas på tomatfrossa i sommar. Grattis säger vi, och hoppas att det växer så det knakar. Välkommen som medlem på Byggahus.se, Tabrupt!
    Annelie Hultberg · 15 maj · 22 svar · 4,0k läst
    ·
  19. Annelie Hultberg

Avslutad: Njut i härliga loungemöbler på altanen

Tack för alla fina svar och motiveringar! Jag kan se att många riktigt längtar efter de ljumma sommarkvällarna som vi väl alla hoppas ska komma snart. Det ska njutas och mysas, fikas och festas. Det kan vi väl alla unna oss det här året som inte riktigt blivit som vi tänkt oss. Vinnaren är utsedd, det blir @tommib som får njuta av nya utemöbler i sommar. Grattis tommib säger vi och
    Annelie Hultberg · 8 maj · 156 svar · 8,8k läst
    ·
  20. V

Avslutad: Få rent och fint utomhus, vinn en praktisk multiborste!

[citat] Tack så jättemycket! Nu ska det skrubbas!
    VictoriaKy · 1 maj · 160 svar · 9,0k läst
    ·
  21. Annelie Hultberg

Avslutad: Vinn ett 4-personerstält till sommarsemestern

Så roligt det har varit att läsa alla era motiveringar! Väldigt många ser fram emot att fira semestern här hemma i år, det tycker jag är roligt. Vinnaren den här gången blev medlemmen @one- som i sin långa motivering bl.a. skrev: Nu minns jag tillbaka till min barndoms tältsemestrar med glädje o vill gärna kunna ge mina barn liknande minnen! Grattis säger vi och önskar er alla en
    Annelie Hultberg · 24 apr · 103 svar · 5,4k läst
    ·
  22. Niklasloow

Avslutad: Vinn Grön-Fri och få en friskare utemiljö i sommar

Väldigt roligt att vinna och efterbilder kommer självklart :)
    Niklasloow · 17 apr · 72 svar · 5,7k läst
    ·
  23. Sva

Avslutad: Ta en paus från alla virus och bygg med Lego!

I Örebro! Ååå just den här varit på önskelistan länge!! Och nu när vi är hemma hela tiden kliar det så i fingrarna. Vi har ett legorum med en uppblåsbar pool med legooch duplo...nu efter många dagars byggandet för barnen är mamman i huset helt redo för ett eget projekt...lite less på duplotåg liksom...
    Sva · 3 apr · 105 svar · 7,0k läst
    ·
  24. Dikij Kaban

Avslutad: Vinn läcker utomhusbelysning

[bild] Tusen, tusen tack!!!!! Jag blir så glad!!!! Skickar en bild från bigården med bihuset i bakgrunden.
    Dikij Kaban · 27 mar · 72 svar · 4,6k läst
    ·
  25. Annelie Hultberg

Avslutad: Höjdarmaskin till hemmaproffset

Vilket stort intresse tävlingen fick den gångna veckan! Jag är helt överväldigad av alla fina svar och motiveringar. Antalet tävlande blev 434, det är rekord... Tack också för att ni gjorde mig uppmärksam på att jag givit sågen fel produktnamn, det är ju en TS254 och inget annat. Jag har nog skrivit fel, kopierat och klistrat in i bara farten. Det var en svår uppgift att utse en
    Annelie Hultberg · 13 mar · 435 svar · 21,4k läst
    ·
  26. T

Tävling: Vinn oinredd handgjord verktygslåda

[bild] [bild] Nu har jag haft lite egentid i den kalla verkstaden såhär på en söndag. Findus låda har en hel del genomtänkta detaljer som gör den till mer än en plywoodlåda. Jag tycker den är funktionell och väldigt trevlig, och har blivit inspirerad att tillverka fler liknande skapelser själv. När tiden för det kommer. Varje sak för sin tid.. jag har tagit inspiration från ett
    Tsdoesds · 8 mar · 65 svar · 8,1k läst
    ·
  27. Rackartekla

Avslutad: Vinn en praktisk sopmaskin

Jag köpte en egen. Vi får se hur den fungerar framöver. Den har inte någon stor behållare och man får sopa mer än en gång på samma ställe men det blir nog bra ändå.
    Rackartekla · 21 feb · 76 svar · 5,0k läst
    ·
  28. R

Avslutad: Vinn en kraftfull borrskruvdragare

[citat] Vinnaren utsågs redan i fredags, så det är lite sent nu.
    roli · 26 jan · 224 svar · 10,0k läst
    ·
  29. L

Avslutad: Vi tävlar ut sju skruvdragare från testet!

[citat] Jo, men förslagen är fortfarande något jag skulle vilja se.
    Ludde67 · 13 jan · 136 svar · 10,6k läst
    ·
  30. N

Avslutad: Underlätta vedklyvningen med en Kindling Cracker

[citat] Tack så mycket! Den blir kul att inviga! Trevlig helg!
    Nybyggt torp · 10 jan · 91 svar · 8,9k läst
    ·
  31. F

Avslutad: Vinn maxad byggdammsugare med självrengöring

Långtidsrecensioner :love::love::love:
    frollic123 · dec '19 · 145 svar · 11,9k läst
    ·
  32. J

Avslutad: Styr ditt smarta hem med elegans

Vilken julklapp stort tack. Snöbollen ska få en hedersplats här hemma!
    jonloof · dec '19 · 91 svar · 6,1k läst
    ·
Laddar...