A
Aliud: Svar på fråga 1 Man göra följande inställningarna ,ställa in våt-/torrgräns, ställa in material, uppdelat i 3 grupper för trä och 4 grupper för andra byggnadsmaterial, min/max. Svar på fråga 2 Jag skulle vilja vinna en fuktmätare till mitt hus, som är byggt 1965, eftersom äldre hus ofta är mer benägna att drabbas av fuktproblem. Med åren kan grundläggning, väggar och tak
23 svar · 1,5k läst
·
Mony
Mony: Så roligt! Det ska bli superkul att testa en helt ny modern modell!
237 svar · 12,2k läst
·
M
mrsnhp: Nu hittade jag namnet på favoritbasilikan. Dark Opal heter den. Ocimum basilicum var. purpurascens, dvs en rödbladig variant av samma art som den gröna. Den i kitet från New Botanic hette något med Amethyst och verkar ha lite mer grönt i färgen.
41 svar · 4,3k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Ja, jag tryckte på köp i förrgår, så den har inte hunnit komma ännu. Jag tittade ut genom mina saltfrostade fönster och tänkte att dessa måste åtgärdas...
123 svar · 8,6k läst
·
mexitegel
mexitegel: Oj, vad roligt 🤩. Nu ska det övas att dricka på fat intill fulländning 😀.
66 svar · 4,2k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Testarna säger såhär: Vi testade under flera veckor när det inte gick att backa och klippa med den. När testet var färdigskrivet och publicerat, fungerade det plötsligt när vi skulle flytta maskinen. Det blir intressant att se om det fortsätter att fungera när du klipper med den nu under en lite längre period.
144 svar · 8,9k läst
·
nino
nino: [citat] Men va kul, 1000 tack!
64 svar · 5,3k läst
·
K
Karriärmamman: Tackar! Vi älskar den,
138 svar · 8,4k läst
·
Malin i Göteborg
Malin i Göteborg: [citat] Stort tack för vinst! ❤️ [/QUOTE]
129 svar · 7,5k läst
·
T
thekingse: Svar 2 Det är inte så roligt för barnen när de ser att hundbaded är varmare än deras pool. Så vi hade gärna värmt Poolen lite och vunnit den för deras skull.
70 svar · 6,5k läst
·
N
nyckelpigan-38: [citat] Tackar tackar, delad glädje är dubbel glädje som de säger 😊 Säg till när köket är byggt och grillen igång så kommer vi med tillbehören
325 svar · 16,1k läst
·
N
nyckelpigan-38: [citat] Grattis till de båda vinnarna! Önskar er en fin pestfri sommar 😁
32 svar · 3,3k läst
·
U
Ulrika M.M: [citat] Se pm 🙂☀️
101 svar · 7,7k läst
·
I
igelkotten82: Stort Tack Ulrika och Juryn! Ska bli ett sant nöje att skrota den gamla dammsugaren! Och tack till alla andra fina motiveringar som strömmat in i tävlingen.
191 svar · 11,9k läst
·
V
vbg-1: Tusen tack. Nu blev längtan efter våren ännu större.
68 svar · 5,9k läst
·
engs
engs: Nu är våffeljärnet testat på ett hemmavarande barn pga förkylning. Våfflorna får större diameter men tunnare än vårat gamla järn. De blir betydligt jämnare gräddade också. Frasighet har jag svårt att uttala mig om då vi har ägg i smeten, och ganska mycket, (pga tidigare allergi hos ena barnet bör man få i sig det man varit allergisk mot, så inte kroppen glömmer att ämnet är
98 svar · 8,2k läst
·
Igzie
Igzie: 1. Fred på jorden! I alla fall min del av jorden, där synpunkter på städning ibland leder till förhandlingar som i det närmaste liknar en riksdagsdebatt 2. Liectroux har en sugkraft på 4000 Pa (Hur man nu mäter det? Är det effektivt eller i motorn?)
145 svar · 9,2k läst
·
F
fsn: [citat] Jag tror det räcker med en välformulerad, bra motivering i kombination med en hel del tur. ”Tyck synd om mig” motiveringar tror jag inte är lösningen.
82 svar · 6,7k läst
·
U
Ulrika M.M: Då var tävlingen avslutad! Dagens vinnare som kammar hem detta grymma kit är @oshu med inlägg #2 🥇. Stort grattis! Tackar för alla tävlingsbidrag och önskar er alla en trevlig helg!☀️
18 svar · 3,9k läst
·
U
Ulrika M.M: Då var tävlingen avslutad! Intresset för denna beredskapslåda var stort och motiveringarna både många och bra. Efter att alla motiveringar gåtts igenom står till slut @hajpådajdu med inlägg #36 som segrare idag. Grattis till vinsten! 🥇🥳. Tackar alla tävlande för bra och tänkvärda motiveringar och önskar er en fin fredag!
111 svar · 9,6k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Sent blev denna säsongens pepparkakshus klart (klara). Det var något som hände, fördröjde bygget enormt, vet inte om det kan har varit sympatiåtgärder mot Tesla från IF metall eller något. Men det rimmar dåligt, bygget var ingen verkstad åt Tesla, och det är väl dessutom byggnads som organiserar pepparkakshusbyggarna? Men jag tror att någon samordnare från huvudentreprenören var
22 svar · 7,8k läst
·
U
Ulrika M.M: Då var årets sista tävling avslutad! 🙂 Många frusna byggahusare var sugna på denna härliga och värmande vinst och vi tackar för alla fina motiveringar och tävlingsbidrag. Dagens vinnare är: @surfarn inlägg #4 - vi hoppas att västen ska värma gott i vinter, stort grattis till dig 🥳🌲☃️ Önskar er alla en riktigt god jul och gott nytt år! 🎅
98 svar · 8,2k läst
·
UlrikaSpg
UlrikaSpg: [citat] Grattis! 😀
119 svar · 8,4k läst
·
Stefan N
Stefan N: Fick vinsten idag, väntar in lite varmare väder nästa vecka för montaget. [bild]
235 svar · 13,7k läst
·
T
thebuilder0456: Tackar tackar den kommer att komma till stor nytta! God Jul!
65 svar · 7,6k läst
·
tttomten
tttomten: Wow Tack!!! 🎅🌲
12 svar · 3,4k läst
·
P
Paxman: [citat] Tack Elisabet! Ge mig några månader så kommer en rapport om hur köksträdgården fungerar för oss. Det är ju det minsta jag kan göra nu när vi vunnit en så fin produkt. 😃
41 svar · 6,5k läst
·
hahalj
hahalj: [citat] Oj! Tack! 🙂
58 svar · 8,3k läst
·
Keiller
Keiller: [citat] Scrolla uppåt i tråden
105 svar · 9,6k läst
·
Hep
Hep: Tackar. Jag har nog en bit kvar tills jag är helt klar i huvudet, då jag satt en bra stund och grubblade över det där att jag skulle behöva någon byggrätt för att fixa golvet.
315 svar · 18,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.