Byggahus.se

Avslutad: Vinn en härlig matgrupp i teak för uteplatsen

6k läst  174 svar

1. J
    Medlem Nivå 3
    Svar 7 st

Våra gamla billiga plastmöbler gav upp i vinter, de fick någon sorts beläggning som jag skulle tvätta bort med högtrycken. Det var ingen bra idé ytorna blev som blästrade (kanske hade för högt tryck) nu vill ingen längre använda dem.
    Med en 2,5 åring som snart får ett syskon finns det andra saker som hellre behövs inhandlas, en vinst av detta set skulle lyfta en stor sten från vår budget.

2. S
    Medlem Nivå 1
    2. 7st

Jag och min familj vill vinna bordet och stolarna för att vi helt enkelt inte har pengar till ett nytt set, men är i stort behov av ett.
    Vi älskar att ha besök i vårat nya hus, men det kommer inte att ske så ofta i sommar, då vi inte har sittplatser.
    Just nu har vi ett grönt plastbord kvar och 4 gröna stolar. Dom går sönder en efter en. Vi hade 2 bord och 10 stolar som vi fick av en släkting förra året.
    Pinsamheten som uppstår när ännu en stol sitts sönder, den är inget rolig för varken oss eller gästen.

Så vi håller tummarna för att vi får äran att vinna ett nytt bord och stolar som håller några år framöver.:D

/Sanna med familj

3. S
    Medlem Nivå 1

4. A
    Medlem Nivå 1
    Svar: 2 7st
    I våra utemöbler sa det knak,
    pappa föll igenom med stort brak!
    Inte konstigt eftersom plasttaket blåst av,
    med salta vindar från stormande hav.
    Hela vår altan stod i vatten,
    det gällde till och med att hålla i hatten!
    Vattnet är torkat och nytt altantak har vi nu spikat upp,
    men pengar till utemöbler räckte inte efter denna naturens kupp.

5. J
    Husägare Nivå 2
    Svar: 2

Planen är att bygga ett soldäck i juni och de små kaféborden vi har från en lågpriskedja... skulle jag skämmas för att ställa upp där(min fru vägrar), så det vore en fantastisk att kunna överraska henne med en sån snygg matgrupp!

6. S
    Renoverare Nivå 1
    Svar 2 7 st

För att vi har inga utemöbler nu...

7. B
    Medlem Nivå 2

8. B
    Medlem Nivå 2
    Svar: 7 stycken
    Behöver fler sittplatser då familjen växer med rekordfart, min familj med 3 barn med respektive och 4 små barnbarn och min nye väns 4 barn med respektive och deras 7 barn så håller tummarna stenhårt för fler sittplatser till sommarens fester.

OBS min nya mailadress är barlar50@gmail.com och den gamla funkar inte längre fram!

9. D09
    Medlem · Nivå 25
    Svar 2

Det känns som det saknas något på framsidan

Hade varit kanon med ett matbord framför köksfönstret.

10. B
    Medlem Nivå 1
    2) 7 st.
    Skulle vara perfekt då våra stolar har gjort sitt nu, satte mig på en och då rasade den ihop då flera brädor knäcktes och blev till smulor. När jag sedan bytte stol så kände jag efter ordentligt så att den skulle vara hel och kunde inte se något. Efter 5 minuter på stolen så rasade den ihop och hela jag for ner i backen med. så med ett stort blåmärke i rumpan så skulle jag önska att jag vinner dessa fina utemöbler :) lol.jpg Här skulle vi sitta och mysa under de kommande underbara sommarkvällarna

11. E
    Medlem Nivå 1
    Svar: 7 st

Sitta ute i solen hör sommaren till
    Fika i solen och tända sin grill
    Att umgås där ute med nära och kära
    Vid matplats i teak-vad mer kan man begära?
    För oss med barn är slittålighet och kvalite centralt
    När barnen går loss kan det lätt bli brutalt
    Ett praktiskt bord och ställbara fåtöljer
    Jag hoppas att fint väder en vinst medföljer!

12. J
    Medlem Nivå 1
    Svar 2: 7 st

Efter inflytt 2018 och två små barn räcker inte ekonomin till att fylla vårt uterum med möbler. Men de gamla grekerna låg väl till bords ;) Det hade varit fantastiskt roligt att få sitta tillsammans runt detta bord istället :)

13. Fairlane
    Medlem · Nivå 10

Har flyttat till ny villa (ny = 1967, men ny för mig). Har en fantastisk altan på baksidan, men ingenting att sitta på. Bord och stolar skulle förgylla tillvaron för mig, barnen och våra vänner. Lilltjejen tycker förvisso att det är trevligt när vi lägger ut en filt på altanen och sitter på den och äter, men i längden är det nog smidigare med bord och stolar.

14. M
    Renoveringsnovis Nivå 1

I fjol satt jag personligen "ihjäl" två av de rena teakstolar vi har i uterummet, en modell som naturligtvis inte finns att få tag i längre. Vi är således i behov av att få tag i en ny uppsättning och vi hann titta på denna grupp i höstas men kom inte till skott, Nu skulle det passa ypperligt att kunna uppvakta barnens mamma i samband med mors dag med en ny matgrupp.

15. Stocktaub
    Medlem Nivå 1
    Svar: 7st.
    Efter att med hjälp av eld lyckats spräcka och få bort två stora stenbumlingar från gräsmattan kan nu barnen lira boll, krocket m.m. på gräsmattan. Mitt liv vore ju toppen då om vi föräldrar i pauserna i matcherna kunde samlas runt ett bra bord och njuta av en kall dryck.

Björn i Täby