Byggahus.se

Avslutad: Vinn en härlig matgrupp i teak för uteplatsen

6k läst  174 svar

1. Familjefarsan
    Medlem Nivå 1
    Svar:
    7 st

Motivering:
    Vår gamla inte gästerna skrämmer
    Men den uteplatsen skämmer
    Trots att den står under tak
    Börjar den bli rank och slak
    Lagom till sonens student
    Skulle Nice vara eminent
    Där kan grabben sitta och skåla
    Med vänner studentsången vråla
    Och jag lovar er bilder skicka
    Så ni glädjen kan överblicka!

Redigerat 15 maj 21:57
  2. Paola Allegrini
    Medlem Nivå 2
    Svar: 2

Alla som har försökt sitta i solstol vid altanbordet och äta vet vad jag talar om … I många somrar nu har jag försökt få käre maken att förstå att de faktiskt börjar bli dags att byta ut det repiga furuskranglet som väger ton, och de numera tre av sex tillhörande stolarna. Det är inte kul att bjuda på grillmiddagar när allt måste lösas ad hoc varenda gång. Maken hävdar att han behöver än det ena verktyg än det andra, och är det inte verktyg jag inte ens kan uttala namnet på, är det växtgödning, målarfärg, sågblad eller trädgårdsstövlar. Men BORD OCH STOLAR DÅ?! Vet ni, jag har i det närmaste gett upp. Så nu kan jag bara hoppas att önskefen kommer på besök. För då ska jag ställa till med en riktig grillfest, med ett riktigt bord och riktiga stolar!

3. B
    Medlem Nivå 6
    Svar: 2 - 7 stycken olika kombinationer.

Terassen blev byggd för 2 år sedan, men vi har fortfarande inte lyckats prioritera upp utemöblerna på "saker som måste köpas"-listan ännu.

Risken är stor att den kommer stå tom ytterligare ett år, men om vi skulle vinna denna grupp så skulle vi garanterat få en jättefin sommar med många långa frukostar, avkopplande fikapauser, trevliga luncher och mysiga middagar.

Nu håller vi tummarna för att vi ska bli de lyckliga vinnarna! =)

4. T
    Medlem Nivå 1
    Hur många färg- och materialkombinationer finns att välja på för Nice matgrupp från Bra Sommarmöbler?

Svarsalternativ 2 är mitt svar, dvs. 7 kombinationer.

Motivering: Är för första gången ordentligt pappaledig med vårat tredje barn då mitt arbete som frilansare tidigare inte medgett att åtnjuta dylika förmåner. Vill gärna ha någon skön stol att luta mig tillbaka i och njuta av stunderna av babylycka, då vårat tredje barn olyckligtvis har ett komplicerat hjärtfel så vet man inte hur många sådana stunder som vi får.

5. J
    Medlem Nivå 1
    Rätt svar: Alternativ 2 - 7st

Melodi: Idas sommarvisa
    Du ska inte tro det blir sommar,
    Utan ett bord utav teak
    på trädgårn som gör det så somrigt
    Den gör min altan så unik
    Den gör så att gästerna häpnar
    Den gör hela platsen så skön
    Och stolarna kring fina bordet står
    Ett stort lyft för utemiljön

6. E
    Medlem Nivå 1
    7st. Åh den skulle passa perfekt på bakgården så att vi i sommar kan umgås med grannar och vänner och familjen:) vi brukar bara ta med filt så detta skulle vara en fin uppgradering:)

7. Anna_H
    Husägare · Nivå 18
    7 stycken.

Har faktiskt en precis sådan grupp, men vi har ofta många gäster till våra grillmiddagar på vår stora altan och då blir det till att dra ut köksstolar och tränga ihop sig runt bordet, så en till vore väldigt bra.

8. P
    Medlem Nivå 3
    Svar: 2. 7st.

Behöver ett rejält hållbart och tåligt matbord med stolar för grillfester på altanen i sommar.
    Kvalité som dessa gillar jag :) Hoppas nu på en varm sommar!!!

9. P
    Medlem Nivå 1
    Svar: 2 (7st)

Bra Sommarmöbler skulle vara Perfekta Sommarmöbler för vår familj!

:)

10. J
    Medlem Nivå 1
    Rätt svar är 7 olika. Jag är föräldraledig i sommar och kan inte göra mig råd till nya utemöbler även fast det behövs!

11. K
    Medlem Nivå 1
    Svar: 2: 7st

Sommar och sol sliter på de gamla möblerna som är dags att byta ut.

12. R
    Medlem Nivå 1
    Svar: 7st.
    Då vår altanmöbel var så illa åtgången fick vi köre den till tippen.
    Att få vinna denna elegante möbel vore då en dröm!
    Rolf Lundgren
    valldarolf@gmail.com

13. Wilfredo Zuniga Navia
    Medlem Nivå 1
    7 st.
    Gamla ute möbler är dåliga, har stor behov av nya.

14. S
    Medlem Nivå 1
    2. 7 st.
    Vi väntade länge med att kickstarta livet för att sedan plötsligt göra allt i ett. Med en sexmånaders på halsen och nyinköpt hus i gammal standard behöver vartenda öre räcka längre. Vi klarade oss ett tag med riktigt enkel standard på cafébord och stol men nu är behovet av riktiga grejer enormt då stolen gick itu och bordet knappt rymmer två. Familjen måste få en värdig sommar och där kan BraSommarmöbler bli årets hjältar.

15. E
    Verktygstokig · Nivå 9
    Svar : 7st.

Vi har precis börjat bygga en ny altan på 70 m2 och insett såhär i efterhand att man även bör fylla den med möbler för att det ska se ut som något. Jag tror verkligen detta set kan göra jobbet väl och hålla i flera år framöver.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: