7 054 läst ·
232 svar
7k läst
232 svar
Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!
1. 40% mer effekt.Andrea Rosberg skrev:
Fotbolls-VM är i full gång och sommaren bjuder på många tillfällen att samla familj och vänner hemma. Vad passar då bättre än en riktigt bra grill? 🔥
[bild]
Var med och tävla om den nya Weber Spirit E-425C Stealth Edition - en kraftfull gasolgrill med fyra brännare, Sear Zone och smarta funktioner för sommarens alla grillkvällar.
[bild]
Weber Stealth® Edition är en serie gasolgrillar där designen står i centrum. Det som definierar serien är den helsvarta looken, de röda accenterna och de svarta detaljerna som tillsammans ger ett uttryck som känns renare, skarpare och mer premium än en traditionell grill.
Vinstvärde: 8 999 kr
För att delta i tävlingen behöver du svara på följande två frågor:
Posta dina svar i den här tråden.
- Hur många procent mer effekt frigör Boost-brännarna i Sear Zone? Det rätta svaret hittar du här.
- Beskriv din perfekta grillkväll i sommar.
På grund av midsommarafton presenteras vinnaren tisdagen den 23 juni.
Lycka till! 💫
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från Weber.
Vi tackar Weber som är veckans sponsor! 🔥
2. En solig kväll med en skön liten entrecote på grillen tillsammans med vänner. På tvn rullar lite fotbolls-VM och i glasen finner man en kall och fin pilsner. Framåt småtimmar tänds grillen återigen för lite påfyllning i form av lite fyllkäk, kanske en liten kebab eller någon skön macka som byggs ihop!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 662 inlägg
1. 40% mer effekt
2. Perfekta grillkvällen handlar lika mycket om sällskapet som grillen och maten. Sensommarkväll, jag tänker mig att dom närmsta (och bästa) grannarna dyker upp. Jag har ställt fram plaskpoolen så dom medföljande småttingarna kan roa sig medan resten löser världsproblem, skvallrar om grannbyn och bara njuter.
Välkomstdrinken sangria bjuds och grillen dras igång och det bjuds på en förrätt i form av en fräsch sallad med bla. vattenmelon och feta. Till huvudrätt bjuds på veg. fisk eller kött. med potatis, potatisgratäng eller couscous till. Vegetariska alt. blir sannolikt grillad paprika fylld med harissakryddad grönsakskompott, fisken blir tonfisk med en sås på ärtor, honung och blandad citrus och (den lokalproducerade) biffen serveras med en pepprig rödvinssås och/eller en klassisk bea. Till efterrätt bjuds på en ljummen fruktsallad med lite grillad frukt och egen vanlijglass alt. Berits sagolika citron-rabarber-honungspaj.
Nicklas gitarr kommer fram straxt innan efterrätten och dom grannar som var alldeles för tråkiga för att dyka upp får höra hela gänget skråla svenska och eritreanska sommarplågor. Ungefär samtidigt har Leffe som vanligt somnat inne på soffan och sur-Gunnel ringt och klagat på oväsendet för första gången. Leffe har inte fått en efterrätt dom senaste tio åren.
Framåt 23-rycket börjar folk tacka för sig ungefär samtidigt som den medhavda drycken börjar sina och rullar/snubblar hem längs landsvägen med sina varselvästar på. Kvar blir alltid några tappra själar som gärna hjälper till att göra slut på undertecknads sedan länge utgångna fulöl och sitter kvar och diskuterar in på småtimmarna. Morgonen efter när jag går ut på tomten för morgonkissen hittar jag Joost och Henok skedandes i hammocken för att hålla värmen. Lyckliga men myggbitna satan!
EDIT: namnen har ändrats av integritetsskäl
2. Perfekta grillkvällen handlar lika mycket om sällskapet som grillen och maten. Sensommarkväll, jag tänker mig att dom närmsta (och bästa) grannarna dyker upp. Jag har ställt fram plaskpoolen så dom medföljande småttingarna kan roa sig medan resten löser världsproblem, skvallrar om grannbyn och bara njuter.
Välkomstdrinken sangria bjuds och grillen dras igång och det bjuds på en förrätt i form av en fräsch sallad med bla. vattenmelon och feta. Till huvudrätt bjuds på veg. fisk eller kött. med potatis, potatisgratäng eller couscous till. Vegetariska alt. blir sannolikt grillad paprika fylld med harissakryddad grönsakskompott, fisken blir tonfisk med en sås på ärtor, honung och blandad citrus och (den lokalproducerade) biffen serveras med en pepprig rödvinssås och/eller en klassisk bea. Till efterrätt bjuds på en ljummen fruktsallad med lite grillad frukt och egen vanlijglass alt. Berits sagolika citron-rabarber-honungspaj.
Nicklas gitarr kommer fram straxt innan efterrätten och dom grannar som var alldeles för tråkiga för att dyka upp får höra hela gänget skråla svenska och eritreanska sommarplågor. Ungefär samtidigt har Leffe som vanligt somnat inne på soffan och sur-Gunnel ringt och klagat på oväsendet för första gången. Leffe har inte fått en efterrätt dom senaste tio åren.
Framåt 23-rycket börjar folk tacka för sig ungefär samtidigt som den medhavda drycken börjar sina och rullar/snubblar hem längs landsvägen med sina varselvästar på. Kvar blir alltid några tappra själar som gärna hjälper till att göra slut på undertecknads sedan länge utgångna fulöl och sitter kvar och diskuterar in på småtimmarna. Morgonen efter när jag går ut på tomten för morgonkissen hittar jag Joost och Henok skedandes i hammocken för att hålla värmen. Lyckliga men myggbitna satan!
EDIT: namnen har ändrats av integritetsskäl
Redigerat:
Svar: 40%Andrea Rosberg skrev:
Fotbolls-VM är i full gång och sommaren bjuder på många tillfällen att samla familj och vänner hemma. Vad passar då bättre än en riktigt bra grill? 🔥
[bild]
Var med och tävla om den nya Weber Spirit E-425C Stealth Edition - en kraftfull gasolgrill med fyra brännare, Sear Zone och smarta funktioner för sommarens alla grillkvällar.
[bild]
Weber Stealth® Edition är en serie gasolgrillar där designen står i centrum. Det som definierar serien är den helsvarta looken, de röda accenterna och de svarta detaljerna som tillsammans ger ett uttryck som känns renare, skarpare och mer premium än en traditionell grill.
- Hur många procent mer effekt frigör Boost-brännarna i Sear Zone? Det rätta svaret hittar du här.
Lycka till! 💫
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Min perfekta grillkväll är en kväll då grillkolen inte tar slut och man slipper höra klagomål när glöden inte är perfekt. En kväll då fint kött och traditionell korv samsas med goda tillbehör och inte bränns vid. En kväll då maten inte smakar tändvätska. Utöver det önskar jag mig lugn atmosfär i familjens goda sällskap, myggfritt och bra musik. Som kronan på verket grillar vi gärna efterrätten också! Tror inte det kan bli bättre än så.
1) 40%
2) Byggahus.se ska ha all heder,
som tävlar ut en snygg och lyxig Weber
Prisvärd, snygg med kvalité
är vår familjs krav och premisser
Webergrillen uppfyller alla tre
utan några som helst kompromisser! 😀
Bästa grillkvällen är den som blir av, gärna i goda vänners lag men lika gärna med endast familjen, Och chimichurri!
2) Byggahus.se ska ha all heder,
som tävlar ut en snygg och lyxig Weber
Prisvärd, snygg med kvalité
är vår familjs krav och premisser
Webergrillen uppfyller alla tre
utan några som helst kompromisser! 😀
Bästa grillkvällen är den som blir av, gärna i goda vänners lag men lika gärna med endast familjen, Och chimichurri!
40% mer med Sear Zone.
När ungdomarna ramlar in så är det så nice att kunna fräsa på lite goda grönsaker och karré.
Ibland blir man själv men så ibland kommer alla kidsen med pojkvän eller kompisar, att då ha en gasolgrill underlättar massor och så blir det så gott oxå.
När ungdomarna ramlar in så är det så nice att kunna fräsa på lite goda grönsaker och karré.
Ibland blir man själv men så ibland kommer alla kidsen med pojkvän eller kompisar, att då ha en gasolgrill underlättar massor och så blir det så gott oxå.
40 % mer effekt.Andrea Rosberg skrev:
[bild]
[bild]
Lycka till! 💫
Min perfekta grillkväll börjar med att jag säger ‘jag ska bara tända grillen snabbt’ och slutar tre timmar senare med att hela släkten sitter mätta och glada. Solen skiner, musiken är på lagom hög volym och grillen jobbar övertid med allt från hamburgare till färskpotatis. Det enda som får brinna är kolen – inte maten. Bonuspoäng om någon annan tar disken!”😎🔥🍔
1. 40% mer effekt.
2. Vi har haft vår Weber Genesis i snart 15 år, efter att den köptes grillar vi året runt oavsett väder.
Den perfekta grillkvällen för är när vi (jag?) i familjen får chansen att prova något nytt på grillen, det kan vara allt från wagyu och tonfisk till en ny grillkorv.
2. Vi har haft vår Weber Genesis i snart 15 år, efter att den köptes grillar vi året runt oavsett väder.
Den perfekta grillkvällen för är när vi (jag?) i familjen får chansen att prova något nytt på grillen, det kan vara allt från wagyu och tonfisk till en ny grillkorv.
1. 40% mer.Andrea Rosberg skrev:
[bild]
[bild]
Lycka till! 💫
2. Vänner på besök, god dryck i kylen, nyskördade grönsaker från trädgården och en bit viltkött redo att läggas på grillen.
Den goda, grillade, middagen samlar alla runt bordet. Men det bästa med kvällen är alltid vad spanjorerna kallar "sobremesa"- samtalet runt bordet efter att middagen har ätits upp.
Ingen grill= ingen middag = ingen sobremesa= en tråkig kväll.
Hela 40% mer!Andrea Rosberg skrev:
[bild]
[bild]
Lycka till! 💫
För en perfekt grillkväll är det egentligen bara EN sak som krävs. Och det är en bra, fungerande och pålitlig grill och grillskötare. Jag har inget av det. Är själv värdelös men verkar inte ha förmågan att se mina egna begränsningar, så lite mer idiotsäkert vore det då med en gasolgrill. Hoppas jag. Vill ju inte skämmas. Får jag önska vidare är det gott med en massa olika saker att grilla, trevligt sällskap är ett måste och gärna en lagom ljummen kväll.
1. 40% mer effekt!Andrea Rosberg skrev:
2. Den perfekta grillkvällen börjar med solsken och slutar med att man inte vill gå in. Familj och vänner samlas runt grillen, någon dukar fram tillbehören medan doften av nygrillat sprider sig. Maten blir mittpunkten, men det är skratten, samtalen och sommarkänslan som gör kvällen minnesvärd. När solen sakta går ner och man sitter kvar med en kopp kaffe känns det som att tiden står still. Det är precis sådana sommarkvällar jag vill fylla med min nya grill från Weber! . 🍔🍗🥩🌭
1. 40%Andrea Rosberg skrev:
[bild]
[bild]
Lycka till! 💫
2. Solen skiner, hela familjen är samlad. Det grillas god mat och bjuds på efterrätt. Efter maten spelas det kubb och cricket 😊
40% effektivare.
Med ett nydränerat hus och en tomt som ser ut som ett slagfält är det dags att börja piffa upp inför sommaren. Då gäller det att börja i rätt ände och då är det Weber som gäller. Med den på plats, ett par stekar på gallret och några kalla på avlastningabordet så är vi rejält klädda och tomten och kvällen är räddad.
Med ett nydränerat hus och en tomt som ser ut som ett slagfält är det dags att börja piffa upp inför sommaren. Då gäller det att börja i rätt ände och då är det Weber som gäller. Med den på plats, ett par stekar på gallret och några kalla på avlastningabordet så är vi rejält klädda och tomten och kvällen är räddad.
Nybyggare
· Åtvidaberg
· 40 inlägg
40% Mer
Den perfekta grillkvällen är när mina gaming vänner kommer över för den årliga grilldagen, en tradition vi har haft sen 2008.
Vi sammlas runt grillen med diverse produkter att grilla och grillar mer eller mindre konstant över hela dagen.
Den perfekta grillkvällen är när mina gaming vänner kommer över för den årliga grilldagen, en tradition vi har haft sen 2008.
Vi sammlas runt grillen med diverse produkter att grilla och grillar mer eller mindre konstant över hela dagen.