-Mina barn och grannar är väldigt trötta på mig när jag drar igång våran trimmer som går på bensin, så det hade nog gjort barn och grannar glada om dom knappt hör när jag är ute.

-Kantningsfunktion

B
1. Känner mig som svarta fåret bland mina grannar när jag drar fram min 15år gamla 2-taktare och vrålar runt. De har all gått över till batteridrift och skulle vara skönt att följa den trenden.

2. Vid kantklippning för att få rätt avstånd mellan tråden och backen.

1 Denna vinst skulle vara toppen, skulle vara perfekt att få mina tonåringar att hjälpa till med lite trädgårdsskötsel i huset. Jag är själv, så all hjälp ar guld värd!
2 hjulet används vid kantklippning

Vilken välbehövd utlottning!

För att klippa gräs på enklaste vis,
behövs en grästrimmer som är elektrisk.

En hållbar trädgårdsmaskin som ej går på bensin
Är perfekt så att inte grannarna störs av hög volym

Med stödhjulets funktion blir kanterna snabbt snygga
Och vi kan lägga mer tid på att grilla, bada och bygga
————
Hjulet är till för att underlätta kantklippning

Cheesen
1. Min fru vill gärna köra med trimmer och gräsklippare men dom motordrivna som vi har vibrerar för mycket. Skaffade en elektrisk klippare häromsommaren så nu går hon med den, men varken våran Stihl "Röjsåg" som vi har här hemma eller våran husqvarna "motortrimmer" i stugan funkar för henne då motorvibrationerna blir för mycket för hennes carpateltunnlar.

2. Hjulet är ett stöd när man vrider huvudet och trimmar kanter, en bra funktion som våran nuvarande trimmer saknar. (Den förra batteritrimmern av lågprisvaruhusmärke som pajade för några år sedan kunde det)

För mig vore det så härligt med miljövänlig batteridriven rörelsefrihet som även skulle uppskattas av grannarna

Hjulet används för kantklippning/-trimning

1. Hade varit skämta att slippa den irriterande sladden!
2. För att skära och trimma kanter snabbt

I dag använder jag en gammal Husqvarna skogsröjsåg från tidigt 90 tal som trimmer. Vore skönt med något smidigare när man trimmar runt staketstolpar, buskar mm på tomten.

Stödhjulet används när man vrider trimmerhuvudet 90grader för att trimma kanter, tex runt rabatter.

1. "Mig fattas en bra trimmer"
2. Stödhjulet är till för kantningsfunktinen.

1. Vi har 40 mil till vårt sommarhus med 4.000 kvm yta. Mycket gräs som hinner växa mellan gångerna vi är där. Gubben startar alltid gräsklippartraktorn när vi kommer och jag tänkte överraska honom med att jag hjälper till med trimmern:cool:

2. Stödhjulet är till för att skära och trimma kanter snabbt och lätt :cool:

1 Med en stor tomt och en annan som älskar att vara ute hade denna maskin blivit rena drömmen.

2 det används för kantklippning

1. Vi behöver en då tidigare ägare missat att trimma kanter och slänt i ganska många åring vi flyttade in i höstas, hen lät bara roboten ta det den kom åt och lämnade resten och vi har inte kunnat med att prioritera en trimmer eftersom alla pengar går åt till eftersatt underhåll.
2. ”Kantningsfunktion med integrerat stödhjul - vrid hela nedre delen på trimmer 90 grader för att skära och trimma kanter snabbt och lätt!”
Alltså är stödhjulet till för att få snygga kanter med minimal ansträngning.

Hej, vi vill inte störa grannens små sovande barn när vi röjer på tomten. Hjulet hjälper oss att hålla bra höjd från marken och sparar tygg och nacke.

Kantklippning

Jag vill vinna en grästrimmer eftersom det skulle göra mitt trädgårdsarbete mycket enklare och mer effektivt. Att klippa gräs runt träd, buskar och längs med staket tar alltid så mycket tid och ansträngning. Med en grästrimmer skulle jag kunna göra detta arbete snabbare och utan att behöva böja mig och sträcka mig i konstiga vinklar, vilket skulle vara en stor lättnad för min rygg. Dessutom skulle det vara en investering som jag skulle ha nytta av under många år framöver och spara mig tid och pengar i det långa loppet.

Hjulet är ett stödhjul till Kantningsfunktionen, där man kan skära och trimma kanter snabbt och lätt!

Den där trimmern skulle vara perfekt för mig och min trädgård, så att jag snabbt och lätt kan trimma där lilla roboten inte kan komma åt, och med Kantningsfunktionen kan jag får fina och prydliga kanter med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.