4 878 läst ·
86 svar
5k läst
86 svar
Avslutad: Vi tävlar ut hammarna från testet!
Pedinghaus behöver en ny för min gamla börjar ge sigMarlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 stycken kvalitetshammare och tävlar nu ut de testade hammarna bland er medlemmar.
[bild]
De hammare vi tävlar ut är:
Läs mer om hammarna och testet här: [länk]
- Estwing E16C läder
- Estwing E3-16s
- Vaughan Böjd Klo
- Estwing Ultra Series
- ultafors TR 16 XL
- Peddinghaus 002-D0
Så här gör du för att tävla:
Vinnaren utses fredag den 20 mars.
- Svara på frågan: Vilken av de testade hammarna väger mest? Svaret hittar du i testet: [länk]
- Motivera varför just du ska vinna och vad du ska spika med hammaren.
—--------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 stycken kvalitetshammare och tävlar nu ut de testade hammarna bland er medlemmar.
[bild]
- Estwing E16C läder
- Estwing E3-16s
- Vaughan Böjd Klo
- Estwing Ultra Series
- ultafors TR 16 XL
- Peddinghaus 002-D0
- Svara på frågan: Vilken av de testade hammarna väger mest? Svaret hittar du i testet: [länk]
—--------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och
Svar: Peddinghaus är tyngst!Marlen Eskilsson skrev:
Jag ska spika staket, det kommer ta ett tag så det vore jättekul med en bra hammare!
Peddinghaus
Snickaren som hjälpte oss med tillbyggnaden var så rädd om sin hammare, tror det var en Estwing. Jag fick inte låna den ens för att slå i några spik och han fnös lite när jag kom tillbaks med min jula-hammare.
Vore kul att vinna en riktig hammare tills nästa gång han kommer tillbaka.
Snickaren som hjälpte oss med tillbyggnaden var så rädd om sin hammare, tror det var en Estwing. Jag fick inte låna den ens för att slå i några spik och han fnös lite när jag kom tillbaks med min jula-hammare.
Vore kul att vinna en riktig hammare tills nästa gång han kommer tillbaka.
1)Peddinghaus snickarhammare är den tyngsta,väger 960g.A Adrian.S skrev:
2)Jag har en gammal hammare som glappar i skaftet,så en ny hade varit toppen när vi ska bygga om förådet.
Helen
Den tyngsta hammaren i testet är Estwing Ultra Series.
Jag borde vinna hammaren eftersom jag ska använda den till att plantera en lång häck hemma och behöver slå ner mycket stolpar och spik. En riktigt bra hammare gör arbetet både roligare och lättare – och jag lovar att den kommer få jobba ordentligt!
Jag borde vinna hammaren eftersom jag ska använda den till att plantera en lång häck hemma och behöver slå ner mycket stolpar och spik. En riktigt bra hammare gör arbetet både roligare och lättare – och jag lovar att den kommer få jobba ordentligt!
1. Peddinghaus
2. Mina underarmar tycket inte det var en bra ide att med en 10 år gamla IKEA hammare (Ur ett sånt där montera själv-kit) spika gammalt plankgolv med 4" spik. Så ska jag orka med att spika resterande av bottenvåningen i vårt gamla soldattorp behöver jag investera i en riktig hammare
Och vem tycker inte att det är en skön känsla att spika istället för att skruva när det kommer till gamla hus.
2. Mina underarmar tycket inte det var en bra ide att med en 10 år gamla IKEA hammare (Ur ett sånt där montera själv-kit) spika gammalt plankgolv med 4" spik. Så ska jag orka med att spika resterande av bottenvåningen i vårt gamla soldattorp behöver jag investera i en riktig hammare
Och vem tycker inte att det är en skön känsla att spika istället för att skruva när det kommer till gamla hus.
Verktygstokig
· Rosersberg
· 88 inlägg
1. Peddinghaus
2. Tycker att alla hammare jag har är arbegods från svärfar och jag är för snål att köpa en - men om man skulle få en ny glittrande hammare skulle den användas flitigt i allt från den akuta takpappsreparationen efter senaste stormen till drömbygget i sommar med en ny liten fristående bastu.
2. Tycker att alla hammare jag har är arbegods från svärfar och jag är för snål att köpa en - men om man skulle få en ny glittrande hammare skulle den användas flitigt i allt från den akuta takpappsreparationen efter senaste stormen till drömbygget i sommar med en ny liten fristående bastu.
1. Peddinghaus Xstriker.Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
- Estwing E16C läder
- Estwing E3-16s
- Vaughan Böjd Klo
- Estwing Ultra Series
- ultafors TR 16 XL
- Peddinghaus 002-D0
—--------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
- “Jag har viljan, projekten och tummen mitt i handen – ge mig hammaren 😀”
Micke
1. Peddinghaus XstrikerMarlen Eskilsson skrev:
[bild]
- Estwing E16C läder
- Estwing E3-16s
- Vaughan Böjd Klo
- Estwing Ultra Series
- ultafors TR 16 XL
- Peddinghaus 002-D0
—--------------
2. Det är kul att vinna prylar, ska bygga på en hel övervåning på mitt 1,5 plans tids nog så det blir att spika väggar, takstolar, panel mm
1. Peddinghaus hammare väger mest.Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
- Estwing E16C läder
- Estwing E3-16s
- Vaughan Böjd Klo
- Estwing Ultra Series
- ultafors TR 16 XL
- Peddinghaus 002-D0
—--------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med
Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
- Estwing E16C läder
- Estwing E3-16s
- Vaughan Böjd Klo
- Estwing Ultra Series
- ultafors TR 16 XL
- Peddinghaus 002-D0
—--------------
2. Jag skulle verkligen behöva en ny hammare eftersom min nuvarande böjdes när jag försökte lossa spik i källarens betongplatta. Med en rejäl hammare skulle renoveringen där nere säkert gå både smidigare och bli betydligt trevligare.