7 505 läst ·
112 svar
8k läst
112 svar
Avslutad: Vi tävlar ut fönstertvättarna från testet!
1. Leifheit Nemo
2. Idag putsade jag, eller snarare tvättade kanske jag ska säga, fönstrena med en tvätthandske från biltema innan jag använde fönsterrakan som egentligen behöver pensioneras men som jag alltid glömmer bort att köpa ny! 🤥🤫
2. Idag putsade jag, eller snarare tvättade kanske jag ska säga, fönstrena med en tvätthandske från biltema innan jag använde fönsterrakan som egentligen behöver pensioneras men som jag alltid glömmer bort att köpa ny! 🤥🤫
1. Leifheit Nem är lättast.
2. Jag vill vinna för att jag förlorar annars, och det är inte lika roligt som att vinna, rent objektivt sett.
Sen så råkade tjejen se det här och utryckte hånande: ”vad ska du med den till, du har väl aldrig tvättat fönster”😅, varpå jag svarade ”Älskling.. cykla och vält”😒.
Hjälp mig att motbevisa henne! ❤️
2. Jag vill vinna för att jag förlorar annars, och det är inte lika roligt som att vinna, rent objektivt sett.
Sen så råkade tjejen se det här och utryckte hånande: ”vad ska du med den till, du har väl aldrig tvättat fönster”😅, varpå jag svarade ”Älskling.. cykla och vält”😒.
Hjälp mig att motbevisa henne! ❤️
1.Leifheit NemoMarlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 stycken populära fönstertvättar och tävlar nu ut dem bland er medlemmar.
[bild]
Fönstertvättarna vi tävlar ut är:
Läs testet här: [länk]
- Kärcher WV 7 Signature Line
- Leifheit Nemo – bästa köp
- Bosch GlassVac
- Kärcher VW2 Plus N
- Einhell Brillianto
- Vileda Windomatic Power
Så här gör du för att tävla:
Vinnaren utses fredag den 23 maj.
- Svara på frågan: Vilken av fönstertvättarna väger minst? Svaret hittar du i testet: [länk]
- Motivera varför just du ska vinna.
—--------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
[bild]
2. Det skulle underlätta jättemycket med en fönstertvätt, jag är verkligen dålig på att putsa fönster!
1. Leifheit NemoMarlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 stycken populära fönstertvättar och tävlar nu ut dem bland er medlemmar.
[bild]
- Bosch GlassVac
- Kärcher VW2 Plus N
- Einhell Brillianto
- Svara på frågan: Vilken av fönstertvättarna väger minst? Svaret hittar du i testet: [länk]
—--------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
[bild]
2. Vi flyttade in i Januari i en villa med 20 fönster som vi ännu inte fått rena.
Med en kvalitetsfönstertvätt som dessa kommer fönsterna skina kvickt och vi får tid över till andra projekt.
1. Leifheit Nemo väger minst.Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
- Bosch GlassVac
- Kärcher VW2 Plus N
- Einhell Brillianto
—--------------
[bild]
2. Sonen har utvecklat ett brinnande intresse för att titta på fåglar och rådjur ut genom våra fönster, kul att han är intresserad av naturliv såklart. Tyvärr kommer hobbyn också med en stark tro på att man också måste ha ansiktet direkt på fönstret samtidigt som man tittar (och gärna smaka lite), inte lika kul. Vi är dessutom experter på randig fönstertvätt, så behöver därför all hjälp vi kan få. En Kärcher WV 7 eller Bosch är därför ett mer än välkommet tillskott i familjen, särskilt när det i sommar också kommer ytterligare ett syskon som på sikt ska tränas i fönstertittandets ädla konst.
Leifheit Nemo
Vi (jag) tvättar fönstrena 2 ggr per år, vår och höst. Men då görs det för hand med en liten plastskrapa, sprayflaska och disktrasa. Det blir lite meckigt, så en vinst här hade förenklat processen där kanske även min käre sambo orkar tvätta fönsterna i framtiden. Nu vill hon ta hjälp av Eriks fönsterputs istället.
Vi (jag) tvättar fönstrena 2 ggr per år, vår och höst. Men då görs det för hand med en liten plastskrapa, sprayflaska och disktrasa. Det blir lite meckigt, så en vinst här hade förenklat processen där kanske även min käre sambo orkar tvätta fönsterna i framtiden. Nu vill hon ta hjälp av Eriks fönsterputs istället.
1. Leifheit Nemo väger minstMarlen Eskilsson skrev:
[bild]
- Bosch GlassVac
- Kärcher VW2 Plus N
- Einhell Brillianto
—--------------
[bild]
2. Behöver all hjälp jag kan få med fönstervätt då jag tycker det är så trist
[bild]
- Bosch GlassVac
- Kärcher VW2 Plus N
- Einhell Brillianto
—--------------
[bild]
2. Jag anser att jag skulle vara den perfekta vinnaren av fönstertvätten, och här är min motivering.
Vi befinner oss mitt i en omfattande renovering av vårt hem, vilket innebär att våra dagar är fyllda med arbete, planering och stress. Tiden är en bristvara, och vi har sällan möjlighet att ta en paus för att ta hand om de små detaljerna. Rena fönster kan göra en stor skillnad för både vårt humör och vårt hem, men med allt som pågår har vi helt enkelt inte orken att ta itu med det själva.
Att vinna en fönstertvätt skulle inte bara vara en praktisk lösning på ett problem vi har, utan också en välkommen lättnad i vår hektiska vardag. Det skulle ge oss mer tid att fokusera på renoveringen och andra viktiga uppgifter utan att behöva oroa oss för smutsiga fönster. Vi skulle kunna njuta av det ljus och den fräschör som rena fönster bidrar med, vilket skulle göra vårt hem mer inbjudande och trivsamt.
Leifheit Nemohar fått många positiva omdömen och verkar vara användarvänlig, vilket skulle vara perfekt för oss som har ont om tid. Dess effektivitet och design skulle verkligen göra vårt liv enklare, och jag är övertygad om att vi skulle få stor nytta av den.
Att vinna denna fönstertvätt skulle inte bara vara en praktisk hjälp, utan även en motivationsboost för oss att fortsätta med våra renoveringar. Det skulle ge oss den extra energin och inspirationen vi behöver för att slutföra vårt projekt och skapa ett hem vi verkligen älskar. Jag hoppas att ni kan se hur mycket detta skulle betyda för oss och varför jag verkligen skulle uppskatta att vinna.
[bild]
- Bosch GlassVac
- Kärcher VW2 Plus N
- Einhell Brillianto
—--------------
[bild]
2. Mor och far har fönster i alla väderstreck och börjar bli till åren. Det hade hjälpt enormt mycket när jag ska hjälpa dem med sina fönster.
Medlem
· Västerhaninge
· 14 inlägg
1.Leifheit NemoMarlen Eskilsson skrev:
[bild]
- Bosch GlassVac
- Kärcher VW2 Plus N
- Einhell Brillianto
—--------------
[bild]
2. Mycket försummat område det där med fönstertvätt. Vinner gärna en så det blir gjort någon gång.
1. Leifheit Nemo är lättast
2. med både träd och öppet vatten rakt ut från mina fönster så är det alltid smutsigt av pollen och annat. Jag hinner inte med, och jag märker ingen skillnad om jag putsat mina glasögon eller inte då jag tittar ut. Skulle jag ha en fönsterputsare så skulle jag faktiskt kunna vara ikapp och rentav kunna vinna över pollen-säsongen!
2. med både träd och öppet vatten rakt ut från mina fönster så är det alltid smutsigt av pollen och annat. Jag hinner inte med, och jag märker ingen skillnad om jag putsat mina glasögon eller inte då jag tittar ut. Skulle jag ha en fönsterputsare så skulle jag faktiskt kunna vara ikapp och rentav kunna vinna över pollen-säsongen!
1. Leifheit Nemo
2. Bevisligen behöver vi en sådan här eftersom vi så sällan får putsningen gjord och fönstren nu börjar se riktigt tråkiga ut. Dessutom brukar min bättre hälft inte tycka att jag gör putsningen tillräckligt bra när jag väl tar tag i den - kanske skulle reaktionen bli en annan om jag hade en sån här apparat?
2. Bevisligen behöver vi en sådan här eftersom vi så sällan får putsningen gjord och fönstren nu börjar se riktigt tråkiga ut. Dessutom brukar min bättre hälft inte tycka att jag gör putsningen tillräckligt bra när jag väl tar tag i den - kanske skulle reaktionen bli en annan om jag hade en sån här apparat?