4 733 läst ·
114 svar
5k läst
114 svar
Avslutad: Vi tävlar ut elvispar från testet!
Svar: Philips VivaAndrea Rosberg skrev:
Vi har testat elvispar och tävlar nu ut fyra av dem bland er medlemmar!
[bild]
Elvisparna vi tävlar ut är:
Läs testet här: [länk]
- Smeg
- KitchenAid
- Dualit
- Bosch
Så här tävlar du om en elvisp:
- Svara på frågan: Vilken elvisp hade den högsta uppmätta ljudnivån i Byggahus test? Svaret hittar du i testet: [länk]
- Motivera varför just du ska vinna och berätta vilka rätter eller bakverk du skulle vilja prova elvispen på.
Vinnaren utses onsdag den 17 december.
—--------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Jag har en elvisp ... i ungefär två veckor till i alla fall. Sen hamnar den i sonens studentlya, som så mycket annat. Ibland är man lite FÖR snäll och lovar bort lite FÖR mycket. Visserligen har jag nån gammal handvisp också, men det är ingen hit direkt att försöka sig på riktigt fluffiga maränger med den. Det behöver man en riktigt bra elvisp till! Håller tummarna!
Philips Viva hade den högsta uppmätta ljudnivån.Andrea Rosberg skrev:
[bild]
- Smeg
- KitchenAid
- Dualit
- Bosch
- Svara på frågan: Vilken elvisp hade den högsta uppmätta ljudnivån i Byggahus test? Svaret hittar du i testet: [länk]
- Motivera varför just du ska vinna och berätta vilka rätter eller bakverk du skulle vilja prova elvispen på.
—--------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
En elvisp är bra till så mycket. Det märker man när man plötsligt inte har någon längre. Vår gick sönder så nu har jag lånat grannens några gånger, men det kan jag ju inte fortsätta med. Jag som alltid vispar pannkakssmet med elvisp! Nu blir de inte lika goda längre, till barnbarnens besvikelse.
1. Philips har den högsta ljudnivån (95 dB).Andrea Rosberg skrev:
[bild]
- Smeg
- KitchenAid
- Dualit
- Bosch
—--------------
2. Jag äger ingen handelvisp, så den skulle jag behöva till att göra maränger, sockerkaka och vispa grädde.
Mest högljudd var Philips.
Dottern är besatt av att bruka elvispen vi har här hemma. Den börjar därmed ta lite stryk då hon såklart alltid ska vara med när vi vispar pannkakssmet/grädde och glassmet.
Det vore suveränt om hon kunde "ärva" den vi har befintligt och så får jag och sambon uppgradera oss med en ny!
Vi skulle fortsatt vispa primärt söta saker!
Dottern är besatt av att bruka elvispen vi har här hemma. Den börjar därmed ta lite stryk då hon såklart alltid ska vara med när vi vispar pannkakssmet/grädde och glassmet.
Det vore suveränt om hon kunde "ärva" den vi har befintligt och så får jag och sambon uppgradera oss med en ny!
Vi skulle fortsatt vispa primärt söta saker!
Nu är tävlingen om elvisparna från testet avslutad och vi kan äntligen presentera vinnarna! 🥳
Veckans lyckliga vinnare av varsin elvisp från testet är:
Smeg – @janwide med inlägg #65
Dualit – @Kattkvinnan med inlägg #85
KitchenAid – @Matti_75 med inlägg #87
Bosch – @Kloge med inlägg #33
Tack till alla som deltog, och stort grattis till vinnarna! 🌟
OJJJ. Jag brukar inte vinna!! Tack snälla! Nu ska den gamla trotjänaren få en hederlig begravning.Andrea Rosberg skrev:
Nu är tävlingen om elvisparna från testet avslutad och vi kan äntligen presentera vinnarna! 🥳
God jul!! 🎄
Klicka här för att svara