X den har en extern antenn.
Jag vill givetvis paketet av flera skäl, läckert att börja automatisera det man kan inomhus, samt under nästa år när hela tomten ska fixas i ordning, det är mycket vattning som då ska fixas till, belysning samt en fontän och lite annat.

Svar: X. Den har extern antenn.

När man ska renovera ett hus byggt 1750 och försöker att hålla en något så när autentisk stil så måste man ju smyga in något som är hypermodernt. ;)

Svar X

Har läst på allt om Fibaro under hösten inför husresningen nu i vår. Men nu, (läs igår) så gick jag igenom budgeten igen och nu saknas 200 000 kronor vilket innebär inget intelligent elsystem á la Fibaro, inget uterum och jag måste själv måla kåken 3 varv :-(. Ett Fibaropaket skulle rädda julen för denne felräknande budgetnisse!

Svar: X. En extern antenn.

Jag och min fru ska bygga nytt hus. Husleveransen är bokad, den 10 februari kommer lastbilarna. Vore väldigt häftigt att kunna automatisera vårt nya hem! Vilken julklapp det vore : )

Svar: X

Jag har länge följt diskutionerna kring Z-wave och Tellstick här på forumet. Drömmen är verkligen Home Center 2 men ekonomin tillät bara Tellstick. Efter knappt en månad kan jag bara konstatera att den tekniken inte hör hemma i ett smart hem. Den går helt enkelt inte att lita på. Velar nu på vilken controller man ska skaffa. En vinst här skulle verkligen hjälpa en velig tekniknörd som kan läsa ihjäl sig om nya prylar till sambons stora förtret

Nu när min renovering av huset i Skåne börjar gå mot slutet så skulle det vara underbart att få installera ett hemautomation system så att allt till slut blir fulländat.

Per

X - extern antenn.

Min sambo och jag har precis flyttat in i ett hus byggt 1900. När vi väl är färdiga med målning och annat som ska fixas så kommer det att bli toppen! Huset är dock lite speciellt med konstiga placeringar av strömbrytare och avsaknad av trappomkopplare. Sakta men säkert kommer vi att modernisera den gamla kåken och en Fibaro Home Center 2 hade verkligen sparkat in huset en bra bit in i framtiden! Gammal charm och ny teknik - vilken kombination!

Svar x, extern antenn

Drömmer att få ett sådant system hemma men sambon bromsar upp hela tiden med att vi ska prioritera pengarna till renovering och andra saker hela tiden :(

Skulle passa perfekt till vårt garage där både port och entrédörr är elektroniskt öppningsbara (dolda trycken) via gsm i dagsläget, och slippa fördröjningen. Få status på pelletssystemet samt reglera efter behov.
Trädgård- och ytterbelysningen skulle bli schemasatt och slippa ställa om alla timers vid jämna mellanrum. Att få mer koll på hunden när vi är borta en längre tid på dygnet genom att både koppla brandlarm till oss direkt med kameraövervakning istället för sms.
Skulle vara ett nöje att demonstrera detta till alla som kommer på besök nu när man lyckats imponera både kollegor och vänner genom att diskutera fibaros system med dess oändliga möjligheter för ett riktigt smart hem!
Kanske man kan få sambon att bli lite mer teknikintresserad också om man har ett grundpaket och hon önskar kanske mer automatiserade funktioner och scener när hon inser det smarta i de hela till slut!
Sen helt klart, skulle det vara årets bästa julklapp någonsin till oss alla i hushållet ;)

Svar; X

Jag har som alltid gjort en seriös föranalys inför elautomationen. Några saker som jag vill styra på temperatur tid årstid är motorvärmare, luftavfuktare och badrumsfläkt. Utöver detta planerar jag även att styra med eller mindre alla lampor och uttag via telefon/automation. Med hc2 kan jag göra allt detta!

Och varför ska jag då vinna den av er? Jo för att jag har kikat på z-wave sticka med min raspberry och det skulle antagligen kosta väldig massa tid och mental hälsa när hc2 redan tillhandahåller out of the box den funktionalitet jag eftersöker.
Dessutom kan jag bjuda på gratis marknadsföring genom att dokumentera mitt projekt hos er eller godtyckligt på nätet

Akahigi
Svar:X

Skulle tycka det var roligt att fixa i ordning ljusautomation nu när vi ska dra ny trädgårdsel och vardagsrumsel. Tanken är dimmbar belysning av väggar och tak i vardagsrum, men inte spotar, en eldriven projektorduk och belysning av träd, rabatter, buskar och fasad samt styrning av belysning och rening i dammen. Måste ha någon slags styrbox och dimmrar mm så jag kan köpa rätt brytare på en gång. Ingångskostnaden känns lite hög just nu så detta skulle vara ett mycket välkommet bidrag.

Svar x, extern antenn

En önskan lång som min dotters tror jag inte tomten klarar av! Så snälla Byggahus hjälp tomten att hjälpa mig...

Njut nu av helgerna allihopa

/Lars

P
Svar x, en extern antenn
Med stort hus och inga grannar så måste man springa hit och dit för tända och släcka för att inte snubbla i mörkret och då inte låta det stå och lysa i onödan skulle jag vilja låta boxen hålla koll på energin så man kan lägga den kostnaden på annat istället...

Får ett år sen köpte vi vårt hus,
nu vi vill automatisera vårt ljus.
Värme, rörelser allt ska vi se,
nu när ni, en sån fin maskin ska ge.
Med en hel del tur man kanske den kan vinna,
då man äntligen huset med teknik kan tända!

Svar: X, den har en extern antenn.
Motivering: I år har jag varit snäll, men min familj har varit snällare. Det hade varit häftigt att överraska dem med den här trådlösa smart tekniken i vårt nyköpta hus och kunna tända ljuset för min fyraåring då han är rädd för mörkret.

X. Den har en extern antenn

Tomten är köpt och arkitekten satt i arbete. Med drömmen om ett passivhus med solenergi som främsta energikälla vore denna vinst ett fantastiskt hjälpmedel för att hålla nere energiförbrukningen med bibehåller komfort. Vi hoppas att m.nu kan hjälpa oss, ett steg på vägen mot att förverkliga vår dröm!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.