Festool TXS 18 C 3,0-Plus skruvdragare med laddare, batterier och förvaringsbox, perfekt för både proffs och hemmafixare.
Nu har du chansen att vinna en Festool TXS 18 C 3,0-Plus, en kompakt men kraftfull skruvdragare i premiumsegmentet, inklusive två batterier, laddare, systainer mm. Den är utformad för att leverera hög precision och riktigt bra arbetskomfort, perfekt för både proffs och hemmafixare som vill ha kvalitet rakt igenom.

Vinstvärde: cirka 4449 – 5 500 kr.

Så här tävlar du:
  • Svara på tävlingsfrågan nedan
  • Motivera varför just du skulle bli en värdig vinnare.

Tävlingsfråga
Festool firar jubileum i år – hur många år fyller företaget?

Det rätta svaret finner du här: https://www.festool.se/kampanjer/microsites/100-år-med-festool#Startsida

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren presenteras fredagen den 5 december.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Festool.
Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Stort tack till Festool som sponsrar tävlingen! 🎉

Redigerat av moderator:
  • Gilla
Norberg77 och 9 till
  • Laddar…
First post!
Svar: Festool fyller 100år.

Motivation: Har läst på här i forumet att det första och viktigaste verktyget man ska ha när man skaffar hus är en bra skruvdragare. Vad passar då bättre än en Festool-skruvdragare som man drömmer om, men aldrig unnar sig eftersom pengarna inte riktigt räcker till när man renoverar…

• Gilla
Zargo
  • Laddar…
svar: De firar 100år!

En ny kvalitetsdragare till jul vore passande då min Makita bokstavligen brann upp för 2 veckor sedan.

Festoll fyller 100 år.
Min Bosch skruvdragare faller för ålderstecknet. Jag har fortfarande mycket kvar att göra så en ny skruvdragare från Festoll skulle passa likabra som handen i handsken.

Jag är ett stort fan av Festool av bland annat följande orsaker:

First Class

Excellent usability

Superior handling

Technology leadership

Outstanding performance

Owner’s pride

Long lasting durability

(Helt ok att Festool använder detta i sin kommande marknadsföring)

1) Festool fyller imponerande ett sekel, dvs 100 år!!!

2) Jag har en massa skruvande framför mig! Min nuvarande lågprisskruvdragare skulle antagligen ge upp innan en femtedel av altanen är klar, men med en Festool TXS 18 C 3,0-Plus borde altanbygget gå som en dans,. (Och om det inte gör det så är det i alla fall inte skruvdragarens fel, då får jag ta på mig hela ansvaret själv.)

100 år

Ja, vore det inte för den gamla ’våfflan’ som dragit sin sista skruv efter ja, 13 år?
Den packade ihop nu och sjöng på sin sista vals.
Ack och ve, tur att den hann serva en sista gång.
Pax tecum, kära Bosch!

100 år

Skulle vara galet härligt nu som en tidig julklapp.

1. Festool firar 100 år!

2. Idag har jag en tung Hikoki-maskin som tröttar ut handleden efter en stunds skruvande. Det hade varit kanon att få denna lite lättare maskin!

Fadai
A Andrea Rosberg skrev:
[bild]
Nu har du chansen att vinna en Festool TXS 18 C 3,0-Plus, en kompakt men kraftfull skruvdragare i premiumsegmentet, inklusive två batterier, laddare, systainer mm. Den är utformad för att leverera hög precision och riktigt bra arbetskomfort, perfekt för både proffs och hemmafixare som vill ha kvalitet rakt igenom.

Så här tävlar du:

Tävlingsfråga

Det rätta svaret finner du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren presenteras fredagen den 5 december.

Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

100 år.
Min gamla Bosch har tjänat mig väl, men börjar bli trött o seg. Med en Festool kan jag äntligen börja bygga hönshuset som var planerat för 2023. Kan 2026 bli året då det händer? 🙏

A Andrea Rosberg skrev:
[bild]

Så här tävlar du:

Tävlingsfråga

* De firar 100 år!

* Önskar vinna denna till dottern då hon precis flyttat hemifrån och har mycket att fixa med och ännu inte samlat på sig en verktygslåda med bra grejer i. En bra skruvdragare är oumbärligt.

A Andrea Rosberg skrev:
[bild]

Så här tävlar du:

Tävlingsfråga

1. 100år

2. Premium skruvdragare till Premium hobby fixare. Tänk att få skina lite med denna i handen när man fixar saker på gården

Thomas59
Festol fyller 100 år i år.

Motivering: Efter att svurit åt dålig kvalitet och bristande prestanda i alla år passade min reainköpta B&D skruvdragare på att som hämd packa ihop och dö precis lagom till att jag skulle börja mitt hyllvägg/tvbänkprojekt. Så här står jag med allt material liggandes i uterummet när denna tävling passande dyker upp. En vinst av en Festol skruvdragare skulle ge projektet en bra start med målgång planerad till dan före julafton.

Sidan det länkas till säger "504 Gateway Time-out", men jag tror inte att 504 år är rätta svaret? Istället säger jag:

1) 100 år

2) Min fru brukar alltid få mina utrangerade maskiner. Det har fungerat bra i många år, men nu har hon börjat genomskåda det hela och kommit på att hon inte uppnår sämre resultat än mig på grund av sina egna tillkortakommanden, utan på grund av att jag har bättre verktyg. Nu är det för sent att försöka släta över det, så det vore perfekt om hon kunde få en skruvdragare som är bättre än min i julklapp. Då skulle husfriden vara återställd.

Svar: 100 år.

Min gamla skruvdragare, som jag byggde huset med, gav upp med en rökpuff.
Hur mycket jag än sörjer henne, så behöver jag gå vidare och träffa en ny skruvdragare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.