9 523 läst ·
99 svar
10k läst
99 svar
Avslutad: Styr dina prylar med rösten via tuffa smarta Homey
Rätt svar är 2, 8 teknologier.
Har några trådlösa 433 mhz mottagare som styrs med fjärrkontroll. Dags att bege sig ut i den stora hemautomationsvärlden med z-wave, zigabee och alla möjligheter och att då ha en ren, snygg och enligt andra en enkel kontrollenhet som homey vore drömmen.
Har några trådlösa 433 mhz mottagare som styrs med fjärrkontroll. Dags att bege sig ut i den stora hemautomationsvärlden med z-wave, zigabee och alla möjligheter och att då ha en ren, snygg och enligt andra en enkel kontrollenhet som homey vore drömmen.
Rätt svar 2. 8 st.Elina Blom Westergren skrev:
Styr dina prylar med rösten via tuffa smarta Homey
[bild]
Athom Homey är en spännande produkt för dig som är intresserad av smarta hem. Den kopplar samman alla dina prylar och gör så att du kan styra dem från en central enhet, antingen med rösten eller via en app i mobiltelefonen. Du kan till exempel dimma belysningen eller sänka ljudet på stereon. Produkten har konstruerats så att den ska fungera med en så stor rad prylar som möjligt, istället för att låsa in dig i ett enskilt system. Allt från Bluetooth och NFC till Zigbee och Z-wave. Den fungerar till exempel ihop med Sonos populära ljudsystem, Philips belysningssystem Hue och smarta hem-produkter från Fibaro för att nämna några. Denna veckan har alltså en person chans att få hem en Homey från Smart-telematik.se.
Totalt värde cirka: 3 200 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många inbyggda trådlösa teknologier har Homey stöd för?
Svaret hittar du här: [länk]
1. 4
X. 6
2. 8
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 17 november.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smart-telematik.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar Smart-telematik.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Utan app så att man slapp, med en rund boll har man full kontroll. Detta skulle underlätta för barnen i hemmet vårt.
Medlem
· Västragötaland
· 22 inlägg
Svar 8st har den stöd för.
Här letat efter något smidigt och lätt för att kunna styra hemmets alla saker och framtida saker
Här letat efter något smidigt och lätt för att kunna styra hemmets alla saker och framtida saker
Svar: 2, 8 teknologier
Har idag ett gäng fjärrströmbrytare för lampor som styrs via en första generations Tellstick. Lämnar tyvärr en hel del att önska då det bara är envägskommunikation, och ofta misslyckas någon lampa att tändas eller släckas. Med en Athom Homey som också har stöd för styrning av dessa 433Mhz-fjärrströmbrytarna så kan jag så sakteligen migrera över till bättre teknologier som Z-wave och Zigbee (som Philips Hue och IKEA Trådfri)
Har idag ett gäng fjärrströmbrytare för lampor som styrs via en första generations Tellstick. Lämnar tyvärr en hel del att önska då det bara är envägskommunikation, och ofta misslyckas någon lampa att tändas eller släckas. Med en Athom Homey som också har stöd för styrning av dessa 433Mhz-fjärrströmbrytarna så kan jag så sakteligen migrera över till bättre teknologier som Z-wave och Zigbee (som Philips Hue och IKEA Trådfri)
Svar: 2 (åtta teknologier)
Homey in da house så har man en garanterat en homie att lita på. Homey kan komminicera med alla mina elektriska prylar och få dem att göra saker som man annars själv hade fått göra och kan i stället lägga tiden på mina andra homies.
Homey in da house så har man en garanterat en homie att lita på. Homey kan komminicera med alla mina elektriska prylar och få dem att göra saker som man annars själv hade fått göra och kan i stället lägga tiden på mina andra homies.
Mitt svar är # 2, 8 st olika trådlösa teknologier.
Det vore kul att vinna denna då jag har ett gammalt hus och har börjat kolla på smarta system.
Har precis skaffat några lampor Trådfri från IKEA, med fjärrkontroll och dom fungerar ju också till Homey. Så jag håller tummarna att jag vinner.
Och lycka till alla andra tävlande.
Det vore kul att vinna denna då jag har ett gammalt hus och har börjat kolla på smarta system.
Har precis skaffat några lampor Trådfri från IKEA, med fjärrkontroll och dom fungerar ju också till Homey. Så jag håller tummarna att jag vinner.
Och lycka till alla andra tävlande.
Medlem
· Sollentuna
· 36 inlägg
Svar 2, 8 st.
Hade varit intressant att integrera ett smart system i ett annars dumt 60 tals hus
Hade varit intressant att integrera ett smart system i ett annars dumt 60 tals hus
Svar: 8st
Har länge funderat över att installera någon form av hemautomation i mitt hem, men har aldrig kunnat bestämma mig för vad jag ska välja! Zwave? Zigbee? Apple HomeKit? Eller något annat.... det finns alldeles för mycket att välja på så av den anledningen har det aldrig blivit av!
Vinner jag en Homey så är problemet löst! Då är det bara att välja tillbehör och till Homey funkar ju till nästan allt! Perfekt....
Ser fram emot att äntligen komma igång med hemautomation!
Har länge funderat över att installera någon form av hemautomation i mitt hem, men har aldrig kunnat bestämma mig för vad jag ska välja! Zwave? Zigbee? Apple HomeKit? Eller något annat.... det finns alldeles för mycket att välja på så av den anledningen har det aldrig blivit av!
Vinner jag en Homey så är problemet löst! Då är det bara att välja tillbehör och till Homey funkar ju till nästan allt! Perfekt....
Ser fram emot att äntligen komma igång med hemautomation!
svar 2, 8st
Jag har smarthem prylar sen tidigare samt ett larm som står och kostar pengar varje månad.
Har kollat runt lite vilka alternativ som finns och Homey verkar vara precis det vi behöver.
Då kan vi integrera allt i samma enhet och samtidigt kasta ut vårt larm. Känns som vi kommer att få full koll på våra enheter i samma app och med hög WAF.
Jag har smarthem prylar sen tidigare samt ett larm som står och kostar pengar varje månad.
Har kollat runt lite vilka alternativ som finns och Homey verkar vara precis det vi behöver.
Då kan vi integrera allt i samma enhet och samtidigt kasta ut vårt larm. Känns som vi kommer att få full koll på våra enheter i samma app och med hög WAF.
Åh! Denna vore ju underbar!
Rätt svar: 8
Denna skulle vara härlig att komma hem med som överraskning till familjen. Min allra första tanke är att den skulle hjälpa vår 3-åring att själv kunna, med hjälp av rösten, sätta på "Heja Bamse" som han älskar att vi dansar till här hemma
. Sen vore det underbart att med mobilens hjälp kunna sätta på lite belysning hemma så att det inte är bäcksvart hemma när man kommer hem efter föris och jobb. Och att kunna tända 1-åringens ljusslinga i fönstret inför natten, innan man ens kommit upp för trappan - vilken grej! Den skulle helt enkelt förenkla, underlätta och lysa upp tillvaron för vår lilla småbarnsfamilj!
Rätt svar: 8
Denna skulle vara härlig att komma hem med som överraskning till familjen. Min allra första tanke är att den skulle hjälpa vår 3-åring att själv kunna, med hjälp av rösten, sätta på "Heja Bamse" som han älskar att vi dansar till här hemma
Svar 8 teknologier
I januari fyller jag hela 40 år
2018 är det dags att bli teknikens vår.
Hit och dit,tänd och släck.
Nu ska både lampknappar och dimmers väck
Dags att fånga in signaler och styra smart.
Jag saknar en enhet så det kan bli klart.
Homey efterlängtad, tekniknörd som man är.
Snälla låt mig vinna. Jag kommer ha den kär.
I januari fyller jag hela 40 år
2018 är det dags att bli teknikens vår.
Hit och dit,tänd och släck.
Nu ska både lampknappar och dimmers väck
Dags att fånga in signaler och styra smart.
Jag saknar en enhet så det kan bli klart.
Homey efterlängtad, tekniknörd som man är.
Snälla låt mig vinna. Jag kommer ha den kär.