Är det bara jag som oroar mig lite för att färg/ytbehandling på burken ska avge "olämpliga" ämnen/dofter/smaker? Jag tror att Weber har ett svindyrt ställ för detta. Själv har jag en från ICA Maxi, tror jag det var, som kostade runt en hundring om jag minns rätt.
Är det bara jag som oroar mig lite för att färg/ytbehandling på burken ska avge "olämpliga" ämnen/dofter/smaker? Jag tror att Weber har ett svindyrt ställ för detta. Själv har jag en från ICA Maxi, tror jag det var, som kostade runt en hundring om jag minns rätt.
Det har jag ej tänkt på
I alla fall kollade jag precis på bilder av webers kycklinghållare och den konstruktionen borde vara att föredra(framför en ölburk) då den borde gå att sätta direkt på glöden samt vara stabilare.
Man kanske inte ska grilla på ölburk vaje dag med tanke på kemikalierna, men någon enstaka gång kan väl ändå inte vara farligt.
Nej jag tror egentligen inte att det är farligt. Det är ju en ganska "etablerad" metod och så länge det är vätska i burken lär inte utsidan på ölburken få jättehög temperatur.
Det är bara min hjärna som lurar fram associationer till varmluftspistol, färgborttagning och stinkande färgångor, när jag ser en "målad" ölburken ovanför grillglöd. I praktiken är det nog inga problem.
Efter mycket strul från fraktbolaget så står grillen nu här redo för första grillningen!
Tack till Jonas och Landmann som svarade snabbt på mail så jag kunde hämta grillen hos fraktbolaget!
du ser nu ut att vara en ypperlig kandidat till att avgöra om smakskillnad mellan weber och gasol, själv en inbiten weber fantast. Nästa gång du kör herr kyckling, ta en i vardera!!!
Till övriga weber användare som har lite för mycket att grilla och lite för liten grill... Snegla på 67an, platsen is not a problem efter det inköpet.
du ser nu ut att vara en ypperlig kandidat till att avgöra om smakskillnad mellan weber och gasol, själv en inbiten weber fantast. Nästa gång du kör herr kyckling, ta en i vardera!!!
Till övriga weber användare som har lite för mycket att grilla och lite för liten grill... Snegla på 67an, platsen is not a problem efter det inköpet.
Alla sagor har ett slut, så också denna tyvärr.
En stormig vårdag hade jag glömt låsa hjulen till grillen och den blåste då ca 7 meter på altanen och välte ner på gräsmattan.
Bucklig och skev men fungerar fortfarande hjälpligt....
Angående kol eller gasol så är jag numera övertygad gasolgrillare och gillade verkligen Landmannen!
Alla sagor har ett slut, så också denna tyvärr.
En stormig vårdag hade jag glömt låsa hjulen till grillen och den blåste då ca 7 meter på altanen och välte ner på gräsmattan.
Bucklig och skev men fungerar fortfarande hjälpligt....
Angående kol eller gasol så är jag numera övertygad gasolgrillare och gillade verkligen Landmannen!
[bild]
Så taskigt. Har du allriskförsäkring på hemförsäkringen borde du kunna få något
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.