Avslutad: Med MP4000 Smart har du postkontoret hemma!

4k läst  57 svar

1. H
    Medlem Nivå 1
    Qlocx

En lösning på vardagsproblem som man knappt visste att man hade. Lifehack:)
    Vore toppen att få vinna en smart brevlåda. Och snygg är den också.

2. M
    Medlem Nivå 2
    Svar: 1. Qlocx
    Grannen backade ner stolpe och postlåda i gräsligt grön plast. Vore trevligt att ha grymmaste postlådan på gatan, och tacka grannen med en flaska bubbel för han ”fixade” en ny!

3. L
    Medlem Nivå 1
    1 Qlocx är rätta svaret.

Vi har inte haft egen brevlåda på 8 år då vi hyr boende - med allt vad det innebär. (de vi hyr av sorterar posten och lämnar den till oss)
    Nu bygger vi nytt eget hus tillsammans - min sambo och jag och då behöver vi ha en fin kvalitets brevlåda.
    Vi tillbringar mycket tid på havet, ofta veckovis och behöver ha en säker låda som ser till att allt finns kvar när vi lagt till här hemma igen.

4. H
    Medlem Nivå 1
    Qlocx är svaret.

Motivering: Med denna kanske våran brevlåda blir låst någon gång! Utan att jag behöver springa och kontrollera den efter fru och barn som glömmer låsa.

5. Helena Lyberg
    Medlem Nivå 1
    1. Qlocx Är rätt svar
    Vår ärvda (fula) brevlåda lås har, den stora frågan hemma är vem är det som nyckeln har?
    En gång i lådan den låg och ingen post vi på flera dagar såg. Vi behöver en låda med kod på som funkar även för familjens små.

6. T
    Medlem Nivå 2
    Svaret är Qlocx.

Motivering:
    Min postlåda sjunger på sista versen, så att få den utbytt mot en high-tech variant står högt på önskelistan.
    Väldigt smidigt att kunna öppna/låsa den på distans med mobilen. Lever på hoppet!

7. H
    Medlem Nivå 1
    Nr 1 Qlocx

Med 6 personer i familjen och med mor och farföräldrar som hjälper till med barnen så hade det varit smidigt med denna brevlåda för då slipper vinden massa brevlådenycklar. Fick kan då hjälpas åt att ta in posten. Dessutom smidigt om vi lånat ut något, att det kan bli lämnat inbrevlådan om vi vid tillfället inte var hemma.

8. Joaquin
    Medlem Nivå 5
    Rätt svar: 1 Qlocx

Efter att vår "nya" postlåda förvånansvärt fort började rosta, skulle en sån som denna sitta fint som plåster på såren samtidigt som den passar in i resten av vårt digitala hem.

9. M
    Medlem Nivå 1
    Svaret är:
    1. Qlocx
    Och jag vill vinna den för att vi (läs: jag) ständigt slarvar bort nyckeln till nuvarande låda. Finns en nyckel kvar och livet känns för tillfället ovisst. Med ett digitalt lås skulle vi känna oss trygga med att vi kommer åt posten, trots mitt slarv med nycklar.

10. Paola Allegrini
    Medlem Nivå 2
    1. Qlocx
    Vi får ofta paket och bor i ett område där det tyvärr har skett en del stölder. På vintern kan vi inte låsa vår postlåda eftersom den är av dålig (billig) kvalitet och låset fryser så fort temperaturen går under noll. Denna är inte bara smart ju, utan även VÄLDIGT snygg! Tänk vad grannarna skulle bli avis!

11. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Svar 1 qlocx
    Ja var börjar man.
    Slippa nycklar och kunna öppna med telefonen och kunna dela ut digitala nycklar till grannar och far/morföräldrar när man är bortrest.
    Barnen kan inte säga att dom inte har nycklar och inte kan hämta posten
    Veckolåda som är stor och kan ta i mot paket och böcker från bokklubbar döttrarna är med i.

Är också ekonomiansvarig i samfällighetsförening och kan med denna låda dela ut och få aviseringar om flödet till brevlådan detta är väldigt bra då vi kan få upp till 30-40 saker per dag

Sen är den också väldigt snygg.

12. Annelie Hultberg
    Administrator Nivå 5
    Då har vi utsett veckans vinnare av MP4000 Smart postlåda! Vi säger grattis till medlemmen "tveksamt" som gav motiveringen:
    En postlåda behöver man. En ny pryl vill man ha. Så sammantaget kan man säga att jag villhöver den här postlådan.
    Bara i förra veckan fick jag krångla med paketleverantör för att de inte förstod att en vanlig Svensson inte kan sitta på farstutrappen mellan 07 och 18 och vänta på leverans. Mer smidighet åt folket!

Vi påminner "tveksamt" att ta ett foto på sig själv och postlådan och skicka in till Miljöcenter, som sponsrade den här tävlingen.

13. tveksamt
    Husägare Nivå 7
    Wow, det var otippat! Men kul!
    Ser fram emot att få hem den. Stort tack!

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: