Alt 2.

Äntligen finns det robot som klarar mer än 1 våning. Vore drömmen att slippa bära den traditionella dammsugaren upp och ner i trappen.
En städrobot vore drömmen så tid kan läggas ännu mer på barnen.

Svar: alternativ 2 (tre våningsplan)

Motivering: Jag hinner jävlarimig inte dammsuga. All fritid går åt till att fixa till trädgården och tomten utanför, då tidigare husägare inte hade det som intresse. Alls :). Eftersom alla pengar redan spenderats på gräsklippare, häcksaxar, hackor, grus och plantor, så vore det ändå skönt att få komma in till ett rent golv på kvällarna och veta att någon annan redan varit där och dammsugit.

Alternativ 2 (den klarar 3 våningar)
Motivering: Ni skulle bara se: Före :( och efter :D..... Lycka att städa nu

Svar 2) 3 st

Dammråttorna går ständigt till attack,
vi har inte en chans att hålla vårt hem i schack.
Med tre barn, jobb och eget företag därutöver,
är städhjälp precis vad vår familj behöver.
Håller tummarna för Neato Botvac D7:s assistans,
gör alla utom våra dammråttor med svans! :rofl:

Svar: Alternativ 2 (3 våningar)

I en liten tvåa vi bo,
Här får man ingen ro.
Nu när vi tre har blivit,
Vi en massa möbler bebis har givit.
Att dammsuga gick tidigare med elegans,
Nu det blivit som en mix av twister och en dans.
På rygg, på knä och upp och ner,
Jag hoppas vi aldrig en manuell dammsugare ser.
Min lilltå jag i har slagit,
Därför jag hoppas vi vinstlotten dragit.

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Låt värstingroboten sköta städningen!
[bild]

Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.

Totalt värde: ca 7 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 2
  2. 3
  3. 1
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: Alternativ 2 (dvs tre vångingsplan)
Vi har 3 barn och massor med aktiviteter under veckan så en grym robotdammsugare hade
varit helt underbart att få vinna.Hus med 2 våningar och 4 katter som kan få jaga annat än
dammråttor skulle kännas skönt att komma hem till och veta att man slipper jaga runt
med dammsugaren.Barnen skulle älska att hålla på med appen för att styra roboten,för
kan man göra något med telefonen så hjälper dom gärna till.

Alternativ två är rätt svar, tre våningsplan.

Att dammsuga är inte riktigt min grej, visserligen har jag en väldigt effektiv dammsugare, räcker med ett svep under sängen så är påsen full, så med en robot kanske jag skulle slippa några av mina husdjur, dammråttorna...

Svaret är 3 plan.

Motivering: vi bestämde oss för att skaffa ett tredje barn till, det blev både tre och fyra på en gång. Nu har vi då två stycken som är nästan två. Tar de av sig skorna när de kommer från sandlådan? - Nej, men de springer gärna ut där i strumpor. Frun är dessutom allergisk mot damm och pollen så hon måste vara hemifrån när städning pågår. Det blir inte städat tillräckligt ofta här, det hinns liksom inte med. Golven är bara rena de månader som börjar på "Q". Min kära mor vägrar gå in här utan skor numera.

Svar: 3 våningsplan.

Om någon han bokfört alla gånger jag fått skit av min bättre hälft för att jag brister i städningen så hade Volvos årsredovisning framstått som liten. Man är nog helt enkelt ett sånt där hopplöst fall som behöver lite hjälp på traven. Kan det här vara min, eller rättare sagt min sambos väg ut ur detta?

Orientexpressen
Svar: Alternativ 2 - 3 våningsplan

En robotdammsugare är för mig en riktig drömvinst som skulle göra att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt.
Den fysiska biten är att jag får mycket mindre värk vid städning eftersom jag då slipper jaga dammråttor och katthår (eftersom katten varken tar hand om det ena eller det andra, han är "bara" kelig, otroligt gullig och ett riktigt bra må-bra-sällskap).
Den psykiska biten är att jag inte behöver oroa mig för om jag kommer att orka göra det som behöver göras och så slipper jag skämmas över ett dammigt hem (även om alla bedyrar att det inte gör något, så är det ändå jobbigt).
Orken som jag får över när jag slipper rasta slangdraken kan jag ägna mig åt bakning och annat roligt.

Svar. Alternativ 2.

Tjejen anser alltid att jag damsuger för dåligt. Men jag har en plan och det med denna robotdammsugare, då kan hon iallafall inte skylla på mig längre om det blir dåligt dammsuget, haha :)

Svar 2
Vi vill gärna få mer fritid mer tid med barnen och ett renare hus.
Sen att det är jag som mest dammsuger hemma och det har absolut inget med att jag vill ha denna vinst;).

Vi har en öppen planlösning med mycket hinder och mattor så denna skulle verkligen få bevisa att det är en topprobot som våran nya topp testare Ludvig här på forumet fått fram.

Vi har också en luftluftvärmepump som verkar göra att allt damm hamnar ditt den blåser så kök och vardagsrum är extremt utsatta och måste typ dammsugas varannan dag och det vill vi gärna slippa.

Alternativ 2

Bara tanken av att ha en robotdammsugare som katten ståtligt kan åka runt på gör att man vill ha den. Sen att den även tar hand om katthåret och 3åringens magiska egenskap av att ta med sig 3/4 av sandlådan in varje dag. Självklart händer det alltid när man släpat runt den där stenåldersmaskinen till dammsugare man har idag. Ut med det gamla in med det nya!

Nu är tävlingen avslutad och vi har utsett medlemmen useless till vinnare av veckans vinst robotdammsugaren. Grattis! Useless håller på med en väldigt stor renovering/ombyggnad som verkar bli väldigt spännande. Jag hoppas vi får se bilder på det färdiga resultatet!
Tack alla ni andra för era motiveringar, det är alltid lika roligt att läsa dem!

• Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.