Svar:
Axentus Production AB
Vitexa Bygg och Renovering AB
Min dotter, just flyttat hemifrån, som är ganska kortvuxen och rörelsehindrad har ansökt hos den kommunala hyresvärden om att få sätta ett tittöga på den höjd som gör det möjligt för henne att se vem som är utanför dörren. Men hyresvärden godkänner ej denna anpassning, av omsorg om sin (slitna) dörr. Med denna pryl vore det en perfekt lösning på problemet.
Svar: Axentus Production AB
Det vore svinkul att få prova en sådan! Jag har tänkt på exakt Nest-övervakningskameror och en ringklocka skulle sitta perfekt som en start till ett sådant bygge!!
Svar:
Axentus Production AB
hur motiverar jag detta nu då.. Jo, teknikprylar är skitkul, men inte alla i familjen som tycker det. Har lyckats få in lite grejor genom att ”önska” mig av släktingar prylarna går hem efter en stund faktisk!
Vi har ingen dörrklocka i nuläget, och jag var faktiskt iväg för att köpa en trådlös modell (utan kamera och annat skoj dock) saldot online visade att där fanns flera, men så var inte fallet.. Så att en vinst av denna skulle sitta fint!
Svar: Axentus Production AB, Vitexa Bygg och Renovering AB
Det har börjat springa runt en massa skumma folk i kvarteren där vi bor och häromdagen drev grannen iväg en skum typ som precis ringt på vår dörr. Med denna dörrklockskamera hade jag direkt kunnat se vem det var och prata med dem genom kameran, precis som om jag var hemma men inte kunde öppna. Grannen är ju inte alltid hemma och kan skrämma iväg eventuella tjuvar.
Annars kan man sätta den tvärt om, så besökaren kan se att han/hon har knackat på på rätt dörr.
Ungefär som Kramer och Newman gör i kväll på TV6
Eller kanske ha två stycken, en åt varje håll?
Det var Axentus Production AB och Vitexa Bygg och Renovering AB.
Det vore gott att kunna se vem som kommer och stör när jag tar mig 5 minuter på den lilla visaren på soffan.
Lycka till alla tävlande
Axentus Production AB
Vi som bor lite avsides skulle tycka det vore väldigt skönt att kunna ha lite koll på vem och när någon rör sig på tomten. Dessutom extra plus nu när dottern snart ska börja ta sig till/från skolan själv. Vi har andra Google nest produkter så det skulle vara roligt att utöka med denna också.
Axentus Production AB
en sådan skulle vara perfekt så att barnen kan se efter som ringer på innan de öppnar, de tycker att det är läskigt att öppna dörren och jag som förälder skulle känna mig tryggare om de bara öppnar för personer de känner
Axentus Production AB
Vår ringklocka är opålitlig, den väljer själv när den ska fungera. Vill inte råka ut för att granntanten öppnar dörren och ropar Hallå! igen jag står i duschen. En ny med kamera gör förhoppningsvis att vi slipper detta igen. Vi borde bytt den för länge sen men har inte blivit prioriterat, så en vinst hade gett oss knuff framåt.
Svar: Axentus Production AB
Vi har glasrutor vid dörren och barnen vill inte gå fram till dörren och visa sig förrän de vet vem som ringer på.
De har länge efterfrågat om vi inte kan köpa en kamera så de kan se i sina mobiler vem det är innan de går fram till dörren.
Vill ju inte de ska vara rädda när de är hemma själva så denna kamera hade hjälpt oss att bli trygga
Hoppas.....hoppas....!!!!
Svaret är: Axentus Production AB & Vitexa Bygg och Renovering AB
Vi bor ute på landet och det vore perfekt att se vem som ringer på när barnen är hemma ensamma efter skolan. Skulle såklart vara idealiskt även för när bara jag och barnen är hemma själva på kvällarna eftersom maken jobbar skift, öppnar aldrig dörren om inte det är någon som hört av sig innan. Med detta titthål slipper bekanta vända på gården
Svar:
Axentus Production AB
Efter renovering så var allt som återstod av ringklockan ett hål! Nu har vi endast ett backup-lejon på plats och detta trötta, ledsna lejon hjälper inte så mycket när man befinner sig en bit ifrån ingången.
En Google Nest Doorbell hade gett oss en kanonlösning tillsammans med vår ny-införskaffade Google Nest Hub!
Annars kan man sätta den tvärt om, så besökaren kan se att han/hon har knackat på på rätt dörr.
Ungefär som Kramer och Newman gör i kväll på TV6
[bild]
Eller kanske ha två stycken, en åt varje håll?
Oj, jag glömde ju att svara på kunskapsfrågan:
Det var Axentus Production AB och Vitexa Bygg och Renovering AB.
Så där ja!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.