Odling är mitt stora intresse och särskilt i dessa tider då jag p g a min ålder inte vågat mig in i någon affär på över ett år. Därför har jag laddat upp med fröer så jag kan få mina plantor ändå. Ett set som det här skulle verkligen göra skillnad.
Sambon, dottern på 2 år och jag har alla fått ett ökat intresse för att äta och leva mer hållbart,ekologiskt och att bevara mångfalden.
Utöver det så bor vi numer på vår alldeles egna lilla gård och möjligheterna är oändliga under bra förutsättningar.
Teleskopstativet går att justera mellan 30 och 100 cm.
Min man upptäckte sitt intresse för odling när vi flyttade till hus för ungefär 1,5 år sen. Han har köpt mängdvis med fröer, men vi har inte särskilt mycket att sätta dem i. Själv har jag odlat basilika inomhus, men den mörka vintern klarade de inte av . Sunlite setet är precis vad vi behöver för att kunna njuta av färska hemodlade kryddor även på vintern!
Man kan ha den på max 100cm.
varför jag skulle vilja vinna är enkelt .
Vi försöker förodla varje år men det har inte gått så bra
Glömmer att vattna står för mörkt.
Så detta automatiska system hade hjälp mycket för att vi ska få egna grönsaker till grillmiddagen.
Svar: 100 cm
I vårt grannskap finns det flera personer som just fått en cancerdiagnos och som inte vågar börja odla för de vet inte om de kan ta hand om resultat pga de tuffa behandlingar som förestår. Vi skulle med Sunlight odla upp en mängd plantor som kan tas om hand i ett senare skede när behandlingarna kanske ger effekt och ge dem en bra odlingssäsong trots allt.
Som nybliven förälder med högtflygande odlingsplaner är det dags att inse att odlandet måste vara så enkelt som det bara går. Dvs odling inomhus, rätt grejer som är så tidseffektiva som möjligt osv så att den lilla krabaten kan fortsätta att få all den tid hon förtjänar av sina slavar. Eller jag menar såklart föräldrar
Vi börjar precis andra året i huset och planerar nu hur vi ska lägga upp all odling vi vill göra i trädgården. För att få plats med allt och lyckas förordla allt som ska ner i jorden i vår så behövs all hjälp vi kan få