1 080 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Avslag bygglov
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Du har attefallstillägget. Men det var kanske mer än 15m2 ni tänkte bygga ut med?
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 767 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 767 inlägg
Har du läst vad det står detaljplanen för ert område? Den finns ofta tillgänglig via kommunens hemsida och där står precis vad som gäller för era kvarter. Det kan ju finnas andra möjligheter när man själv vet hur det är tänkt. Bygga högre? Gräva ur? Takkupor?
Vi ligger utanför detaljplan men ska finnas någon områdesbeskrivning.F fredrik.johansson skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Kolla om det är ok att bygga ut på djupt. Kan ju ex vara så att huset måste ha kortsidan mot vägen.
Klicka här för att svara
