Vi skulle vilja bygga ut vår villa och skrev till kommunen och efterfrågade om detta skulle vara möjligt men fick direkt som svar "nej, huset är redan för brett, vilket är en avvikelse från rådande områdesbeskrivning". Någon som vet om man på något sätt kan gå vidare?
 
Du har attefallstillägget. Men det var kanske mer än 15m2 ni tänkte bygga ut med?
 
Kanske med attefallsutbyggnad, lite lättare nu, men vet ej om det går.

2:a på den
 
F
Har du läst vad det står detaljplanen för ert område? Den finns ofta tillgänglig via kommunens hemsida och där står precis vad som gäller för era kvarter. Det kan ju finnas andra möjligheter när man själv vet hur det är tänkt. Bygga högre? Gräva ur? Takkupor?
 
F fredrik.johansson skrev:
Har du läst vad det står detaljplanen för ert område? Den finns ofta tillgänglig via kommunens hemsida och där står precis vad som gäller för era kvarter. Det kan ju finnas andra möjligheter när man själv vet hur det är tänkt. Bygga högre? Gräva ur? Takkupor?
Vi ligger utanför detaljplan men ska finnas någon områdesbeskrivning.
 
R Robert-san01 skrev:
Du har attefallstillägget. Men det var kanske mer än 15m2 ni tänkte bygga ut med?
Ja precis, det var större än 15 kvm vi tänkt oss.
 
Kolla om det är ok att bygga ut på djupt. Kan ju ex vara så att huset måste ha kortsidan mot vägen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.