Jag håller på bygger om en arbetsbod till attefallare och ska tänka ut hur jag löser avluftningen.
Kommer inte kunna dra upp på taket utan är lite inne på att dra ut avluftningen genom väggen.
Kommentarer kring det?
Vet inte hur mycket det kommer lukta, kommer grannen som bor 5 m bort känna lukten?
Kan jag kombinera avluftningen ut genom väggen samt använda en vacumventil utanför väggen?

Om du har enskilt avlopp och det redan finns en pipa som slutar öppet så behöver du inte ytterligare en.

Vakuumventil ute är ingen bra lösning. Antingen drar du ut röret och låter det sluta öppet, eller så sätter du en vakuumventil på ett lämpligt ställe i badrummet.

• Gilla
Sandro09
  • Laddar…
Varför vill du dra ut röret?

Vad är alternativet? Vakuumventil?

Ja, om du redan har en öppen pipa någonstans så räcker det med en ventil inomhus.

Jag har ju öppen pipa i stora huset och allt hänger ju ihop iof. Men det är många meter emellan...
Har komunalt avlopp ska tilläggas.

Har googlat vidare och hittade något du(!) faktistk skrivit tidigare :-)

>>Om du har en toalett så behöver du luft. Det funkar med en vakuumventil på ett avstick under handfatet eller liknande.

Räcker det, dvs att jag gör som typ bifogat?

• En bild av vattenlås under ett handfat med avfallskorg och kakelvägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.