En granne i en likadan villa som vi informerade oss för ett tag sedan att de haft stora problem med läckage och vatten som rann ovanifrån in i huset. De hade märkt det på väggar både i övervåningen och våningen under. De sa att det berodde på ett läckage i avloppsventilationsskorsten. De sa också att det berodde på att en tätning hade vittrat sönder (bägge husen byggdes 2003). Bifogar foto som visar vår skorssten som visar ett mellanrum mellan röret och plåten
En firma har nu gjort en fukt och möbelkontroll. De hittar inga som helst tecken på att det finns fukt eller mögel i huset.
Frågan är då:
Ser det ut som om skorstenen trots allt är helt riktigt byggd eller saknas det en tätning? (Om en tätning funnits borde det ju ha regnat in under en följd av år och ändå inget tecken på fukt i huset). Behöver något ny packning eller skydd för vidare regn ens sättas upp?

• Avloppsventilationsrör på tak med synligt mellanrum mellan röret och plåtbasen, eventuell bristande tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en liknande lösning i mitt hus från 70 talet fast utan kragen/upphöjningen runt hålet. Hos mig läkte det in pga vatten rann mot hålet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.