Håller på o dra avloppsrör i en badrumsrenovering. Har nu stött på ett huvudbry vad gäller toalettanslutningen.
Det skall ju vara 2x45 graders på uppsticket, problemet är att jag inte får plats med det i bjälklaget utan att grenrörets vinkel sticker upp såpass mycket att det blir ett problem. Har en 88 graders klosettanslutning som funkar bra i bjälklaget, men generellt inte att föredra. Uppströms kommer kommod och dusch.
Hur löser jag det här på bästa vis? Tips och idéer? Se bilderna
Det skall ju vara 2x45 graders på uppsticket, problemet är att jag inte får plats med det i bjälklaget utan att grenrörets vinkel sticker upp såpass mycket att det blir ett problem. Har en 88 graders klosettanslutning som funkar bra i bjälklaget, men generellt inte att föredra. Uppströms kommer kommod och dusch.
B boohoo skrev:Håller på o dra avloppsrör i en badrumsrenovering. Har nu stött på ett huvudbry vad gäller toalettanslutningen.
Kan denna vara något som funkar?
Det grenröret du har där nu kan du inte ha. Endast för stående montering.
https://www.vvsobygg.se/sortiment/v...r-gra-pp-ht/uponor-wc-grenror-88-5-110mm.html
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på snygg och tät lucka för gammalt avloppsrör i tvättstugan
Vatten & Avlopp -
Dispyt med bostadsrättsförening om avloppsrör i kök – behöver råd
Juridik -
Troligt att avloppsrör för WC finns här?
Vatten & Avlopp -
WC-avloppsrör lite för stort!?
Vatten & Avlopp -
Wc genomföring orangefärgat markavloppsrör innermått 100mm
Vatten & Avlopp