2 291 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Avloppspump
Jag har tänkt att min septitank skall ligga ca: 10 m ovanför huset och för att forsla dit innehållet från toaletten så skall det först färdas med självfall till en pumpbrunn. Pumpen i brunnen skall ha en skär eller malfunktion innan det pumpas upp till tanken.
Fråga: Finns det några avloppspumpar som är billigare än 8-10000:- och finns det andra alternativ som t.ex. avfallet mals ner separat och därefter pumpas med en vanlig smutsvattenpump?
För vanligt gråvatten så tänker jag köpa en smutsvattenpump med nivåvippare på för ca: 1500:-, finns det inga avloppspumpar runt samma pris?
Fråga: Finns det några avloppspumpar som är billigare än 8-10000:- och finns det andra alternativ som t.ex. avfallet mals ner separat och därefter pumpas med en vanlig smutsvattenpump?
För vanligt gråvatten så tänker jag köpa en smutsvattenpump med nivåvippare på för ca: 1500:-, finns det inga avloppspumpar runt samma pris?
Hoppas det inte blir några problem.
Jag har akvarium så jag vet hur illa det är att få en massa akvarievatten i munnen och det känns ändå ganska ok jämför med en massa **** i huset.
Jag har akvarium så jag vet hur illa det är att få en massa akvarievatten i munnen och det känns ändå ganska ok jämför med en massa **** i huset.
Klicka här för att svara