2 981 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Avloppspump för toalett
Jag håller på att bygga nytt badrum i mitt hus, och det kommer inte att gå att få till fallet från nya toaletten till avloppstanken eftersom tanken ligger i marknivå, alltså ej nergrävd. (Nuvarande toalett är väldigt nära tanken så där har det fungerat.)
Jag har fått ett första förslag på lösning från rörmokaren: att sätta in en saniflo-pump, men den kräver toalett med 6 liter per spolning. Detta innebär att jag troligen måste tömma tanken oftare än två gånger per år = några tusenlappar extra att punga ut med varje år.
Någon som har tips på annan lösning? Någon annan typ av pump? Gärna en som kan placeras i krypgrunden så att jag slipper en ful låda i badrummet.
Jag har fått ett första förslag på lösning från rörmokaren: att sätta in en saniflo-pump, men den kräver toalett med 6 liter per spolning. Detta innebär att jag troligen måste tömma tanken oftare än två gånger per år = några tusenlappar extra att punga ut med varje år.
Någon som har tips på annan lösning? Någon annan typ av pump? Gärna en som kan placeras i krypgrunden så att jag slipper en ful låda i badrummet.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Tanken måste väl vara nedgrävd? Kan väl inte stå på gräsmattan...
Klicka här för att svara