Jag håller på att bygga nytt badrum i mitt hus, och det kommer inte att gå att få till fallet från nya toaletten till avloppstanken eftersom tanken ligger i marknivå, alltså ej nergrävd. (Nuvarande toalett är väldigt nära tanken så där har det fungerat.)
Jag har fått ett första förslag på lösning från rörmokaren: att sätta in en saniflo-pump, men den kräver toalett med 6 liter per spolning. Detta innebär att jag troligen måste tömma tanken oftare än två gånger per år = några tusenlappar extra att punga ut med varje år.

Någon som har tips på annan lösning? Någon annan typ av pump? Gärna en som kan placeras i krypgrunden så att jag slipper en ful låda i badrummet.

Claes Sörmland
Jag antar att du inte kan gräva på tomten för annars hade väl den bästa lösningen varit att gräva ned avloppstanken?

Tanken måste väl vara nedgrävd? Kan väl inte stå på gräsmattan...

Tanken ligger under altanen, ej nergrävd. Hade funderingar på att gräva ner den, men eftersom det pratas om att vi kommer tvingas ansluta oss till kommunalt vatten och avlopp inom några år så vill jag inte lägga pengar på det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.