Hej,
Sökt en del här men inte hittat rätt...
Skall bygga nytt hus och hemkommunen kräver urinseparerande avlopps system. Det känns inte så jättekul och vi tittar därför på en lösning där vi går på grannens befintliga minireningsverk. Problemet är att det är 80m till den brunnen och höjdskillnaden mellan min tänkta grund och brunn är 0cm. Från huset och ca 38m framåt är det fall på 70cm, men därifrån till brunnen är det bakfall +70cm och i mitten skulle jag isåfall behöva placera en avloppspump...
Någon som har tips / ideer, tacksam för svar!