Hej!
Vi ska lägga nytt avloppssystem, och har ett problem. Större delen av systemet ska vara i den nya tillbyggnaden, samt en avstickare in i köket för diskbänk.

Frågan/problemet är om vi ska lägga det i bjälklaget, eller i krypgrunden. Lägger vi det i grunden finns det i princip ingen möjlighet för framtida tillsyn eller reparationer.  

Om vi lägger det i bjälklaget måste avstickaren till köket läggas synlig. Kan man lägga det i sockelutrymmet under bänkskåpen?

Hur ska vi göra? :-/
Tips mottages gärna!  

//Marie
 
Krypgrunden måste du ju alltid kunna komma åt för inspektion !

Jag hade iofs inte lagt avloppsrören där med risk för frost (om det inte är en varmgrund vill säga). Om du kan gömma avsticket till köket i sockelutrymmet är det väl helt OK. Lägg det då i bjälklaget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.